Smånetta 14.mai Skrevet 16. august 2008 #1 Skrevet 16. august 2008 Jeg har en svoger og en svigerinne som skal ta med seg to barn og flytte langt vekk for et års tid. Sikkert kjempefint for dem og litt slitsomt å drive å flytte. Men de kan jo selvsagt be om hjelp. Siden vi har to små under to år, har jeg liksom ikke helt kunnet hjelpe til med pakking og rydding og slikt, men jeg har tilbudt å lage midag og slikt hjemme hos oss, slikt at de må styre med det selv. De bor fem mi unna med bil og kan bare komme hit og spise middag med ungene. I går ble vi invitert til å hjelpe til med å vaske ned huset deres, og min mann, bevisstløs som han er, sa ja. Nå skal vi altså pakke med oss to unger og vaske huset deres en hel søndag, i tillegg til at jeg skal lage middag (og betale den - vi har en halv inntekt og et studielån som ikke har kommet ennå...). Jeg har fått betennelse i armen og skulderen så jeg kan rett og slett ikke vaske i mange timer. Klarer ikke å holde han på tre mnd når han dier en gang. Men jeg skal lage middag, da, og passe begge våre alene mens mannen min vasker.... Så kommer det: Svogeren min har ikke lyst til å vaske så han tar med ungene deres og drar ut! Fint for han, det, men da er det vel litt drøyt å forvente at vi kommer begge to med to mindre unger enn deres barn? Helt i orden å be om hjelp, men litt rart, liksom. Svigermor ringte sågar for å forsikre seg om at vi kommer. Da fortalte hun med at svogeren min ikke kommer til å være der. Men at vi måtte komme en tur uansett og se hva vi kunne gjøre. Føler meg kjempesær, men jeg ble skikkelig forbanna da jag la på tlf.
entyrogenløvinne Skrevet 16. august 2008 #2 Skrevet 16. august 2008 Kunne ikke du passet ungene deres da, så ihvertfall sovgeren din kunne vært med å vasket ned sitt eget hus! Merkelig...
Gjest Odin ♥ Tiril_min♥ Skrevet 16. august 2008 #3 Skrevet 16. august 2008 Det syns jeg tok kaka! Sorry meg, men e tror faktisk at e hadde sagt noe sånt som at da trenger dere ikke hjelp fra mannen min heller. Hadde det ikke vært bedre om dere kunne ha passa barna hos dere mens han og kona hadda vaska? hadde jo vært så mye bedre! Syns det hørtes forferdelig frekt ut.. Så e hadde ikke stilt opp nei!
UnePune äntligen hemma! Skrevet 16. august 2008 #4 Skrevet 16. august 2008 Støtter meg på denna løsninga, ja! Synes det var passe frekt!
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 16. august 2008 #6 Skrevet 16. august 2008 helt klart frekt ja.. si heller at barna kan komme til dere, at du har vondt i skulderen og at det er middag hjemme hos dere!
Eve Dallas Skrevet 16. august 2008 #7 Skrevet 16. august 2008 Ha ha ha, det er det teiteste jeg har hørt på lenge!!!! La de vaske ut dritten sin selv!!!
neste*gang Skrevet 16. august 2008 #8 Skrevet 16. august 2008 hvis du ikke vil dette så får du ta et par telefoner nå og rydde opp i det og foreslå deg selv som barnevakt for alle ungene og lage middag og så får alle de andre vaske. Inkl. svigermor hvis hun er i stand til det.. du blir ikke noe hyggelig å ha med å gjøre under vaskingen hvis du reiser med den instillingen du har.
Mia_73 Skrevet 16. august 2008 #9 Skrevet 16. august 2008 Hva sier mannen din da? Hadde det vært hos oss: jeg hadde ringt og sagt ifra. Ikke lide i stillhet, da blir du bare forbannet og løsningen er den samme. Gjør noe med situasjonen.
Gjest Skrevet 16. august 2008 #10 Skrevet 16. august 2008 Hvis mannen min sa ja til noe slikt fikk han jammen vaske selv også. Klarer man ikke vaske ned huset selv så får man betale noen for å gjøre det er min tanke. Er liksom ikke alt som egner seg til dugnad. Og hvor mye skal du klare å bidra med når ungene er med? Skjønner godt at du ble forbannet. Jeg hadde ikke dratt.
Smånetta 14.mai Skrevet 17. august 2008 Forfatter #11 Skrevet 17. august 2008 Jeg dro ikke. Sitter her nå med begge ungene mens mannen min vasker. Sigermor kom innom og hentet han, men hun var syk selv. Snakk om å ofre seg! Eldstemann har sovna og yngstemann holder på å gjøre det samme, kanskje. Jeg øyner to minutter til å sette i gang maten til vaskemannskapet.
du og jeg og vi to Skrevet 17. august 2008 #12 Skrevet 17. august 2008 Det var bra, må jo være bedre å være hjemme med de små! Og hvis ikke du får lagd noe mat så får det bli pizza!
Tøysetipp Skrevet 17. august 2008 #13 Skrevet 17. august 2008 Ja, det var virkelig noe å skrive hjem om. De burde jo skjemmes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå