ragnhild83 Skrevet 16. august 2008 #1 Skrevet 16. august 2008 Hei jenter! jeg har lest at når man kommer på føden, får man tilbud om å sette inn kateter (skylle tarmen?). Er dette noe dere har tenkt over? Hørt det er veldig vanlig å bæsje når man føder...litt lite delikat synes jeg, men visst helt normalt.. kan kateter forhindre dette? er det vondt??
NormaJean Skrevet 16. august 2008 #2 Skrevet 16. august 2008 hehe, tror du har hørt litt feil. ett kateter er noe man fører inn i urinrøret for å tømme blæra. blir ofte aktuellt hvis man har hatt epidural. (da epidural midlertidig kan påvirke evnen til å tisse selv) det du tenker på er klyx. ett miniklyx får man slik at man får tømt seg litt før man føder slik at man unngår å presse ut avføring mens man føder. det er jo ganske vanlig at det kommer litt bæsj, selv skal jeg forsøke å få tømt meg på forhånd slik at det ikke (forhåpentligvis) skjer;) det er bare 5 ml med væske som man fører opp i tarmen med ett ca 5cm langt "rør", virker etter ca 5-10 minutter. gjør ikke vondt, du må bare bæsje;)
ragnhild83 Skrevet 16. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 16. august 2008 ååå, sånn det funker ja )) det er hvis man ikke kan bæsje selv da eller? synes ikke det høres så fristende ut... takk for svar ble mye bæsjprat her nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå