overkill Skrevet 16. august 2008 #1 Skrevet 16. august 2008 For ei stund sidan kjøpte eg klede på filabel.dk for 2.000 kr. Rekninga var då på kr. 3.000 med tollavgift osv. Filabel opplyser om at norske kundar betalar det same som danske kundar fordi den danske momsen vert trekt frå ved salg til Noreg, og dette går opp i opp med tollen ein må betale for å få sendt til Noreg. Dette samsvarer jo ikkje med rekninga eg fekk. Nokon som kan forklare dette? Har lyst å handle meir frå filabel, men ikkje når det såpass mykje dyrare. Må ein gjere noko sjølv for at den danske momsen skal trekkast frå?
Fikk maibaby06 Skrevet 16. august 2008 #2 Skrevet 16. august 2008 Gikk inn og så på den nettsiden, ble litt interessert i hva de hadde:) Ser de skriver dette på sine nettsider: "Jeg handler fra Norge, og skal ikke betale dansk moms. Alligevel bliver momsen lagt til, hvorfor? Vi er igang med at opdatere vores kundedatabase, og på sigt vil alle kunder fra Norge automatisk handle momsfrit. Bliver der lagt moms oven på din bestilling, fratrækker vi beløbet manuelt før vi trækker pengene på dit kort." Men du skal vel betale norsk moms på dette??
iznogood Skrevet 16. august 2008 #3 Skrevet 16. august 2008 Toll og moms er to vidt forskjellige ting. Danske butikker trekker vanligvis av dansk moms, mens du må betale norsk moms i det du importerer varen. Mulig at norsk moms har en høyere sats en dansk? Ellers har VG en grei artikkel om saken i dag: http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=500151
overkill Skrevet 16. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 16. august 2008 Takk:) Blei litt klokare av den artikkelen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå