2babypåvei Skrevet 16. august 2008 #1 Skrevet 16. august 2008 hei alle sammen:) noen som kan hjelpe meg med noen råd når vi skal begynne og flytte? det er i andre etasje. burde jeg holde meg unna bæring osv? takker for alle råd:)
ipeggy Skrevet 16. august 2008 #3 Skrevet 16. august 2008 Vi har vært i en flytteprosess siden juni nå, så dette kan vi etter hvert! Har måttet flytte i flere omganger pga tull med ny leilighet osv. Men nå har vi endelig fått leilighet, så vi er i siste etappe nå!!! Har dere begynt å pakke? Jeg var seks uker da vi begynte flyttingen, og klarte nesten ikke ta nedvaskingen. Samboeren måtte ta det aller meste. Men sørg for å ikke pakke blytunge esker, bruk banankasser (de får dere gratis fra butikkene) og pakk noen kasser lettere enn de andre. Du kjenner selv hvor tungt du orker å bære. Det viktige er at du ikke må slite deg ut. Pakk dyner og puter i søppelsekker, da blir det ikke så tungt. Og ikke pakk kassene stappfull med bøker, pakk heller halvveis fullt og legg dvd-er på toppen... Jeg har fått beskjed fra legen om at det er vanskelig å bære for tungt når man er gravid, for man greier det ikke likevel. Kroppen sier fra når du gjør noe feil. Da tar du heller bare de letteste sakene. VIKTIG! Merk alle kassene som er tunge! Lykke til!
Lykke X 4 Skrevet 16. august 2008 #4 Skrevet 16. august 2008 Jeg hadde holdt meg unna bæring av ting som er litt tyngre, ja.
ipeggy Skrevet 16. august 2008 #5 Skrevet 16. august 2008 Ble veldig langt det forrige innlegget mitt... Sånn helt kort oppsummert kan man egentlig gi ett enkelt råd: Lytt til kroppen din, og ikke gjør noe som kjennes for tungt eller slitsomt. Da er det bedre å spørre andre om hjelp.
NormaJean Skrevet 16. august 2008 #6 Skrevet 16. august 2008 da du er kun 6 uker på vei så kan ikke jeg se noen begrensninger du skal følge. man har jo gått helt bort fra det rådet om at man ikke skal løfte tung tidlig i svangerskapet! men selvfølgelig, sikkert lurt å kjenne på kroppen når det er nok og så hvile! vi er jo i utganspunkte ikke handikappede selv om vi er gravide! men etterhvert som magen kommer og kroppen begynner å preges av belastningen burde man jo være litt mer forsiktig. selv har vi pusset opp i sommer og jeg har ikke deltatt i noe av det fysiskt tunge arbeidet ( har termin om 2 uker) magen har vært for stor og i veien til det og har ikke lyst til å slite meg ut. flytt i vei sier nå jeg;) men hvis du virkelig er usikker så hadde jeg heller spurt lege/jordmor enn her inne....... Bim er jo ikke akkurat kjent for å være ett forum hvor alle er enige om hva som er bra og sunt.....
2babypåvei Skrevet 16. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 16. august 2008 bare bra med langt innlegg:) jeg har pakket det meste men begynte i går og ta frem og bare litt ut men da merket jeg at jeg fikk vondt i magen og ble kvalm. så måtte stoppe da!!! takk for råd:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå