GreitÅVæreAnonym Skrevet 16. august 2008 #1 Skrevet 16. august 2008 Hei dere! Jeg sliter slik med Gynekologisk undersøskelse. Det er det VERSTE jeg vet og jeg gruer meg like mye HVER gang........ Men av og til må man, og de gangene jeg er til slik kontroll så klarer jeg ikke slappe av . Jeg spenner meg helt og får slike ukontrollerte sammentrekninger i skjeden og hele underlivet liksom (De kommer som hurtige rykninger konstant under hele undersøkelsen). Det er så ekkelt og jeg er så redd at dette kan forveksles med nytelse rett og slett.. At legen tror jeg faktisk liker det.. Hjelp!!!!!!!! Er det noen fler som reagerer slik ved GU (eller kjenner noen som gjør det?)eller er det meg det er noe galt med.?????? Er reakjsonen en opphisselse uten at jeg vil det eller føler meg kåt? Jeg synes jo som sagt det er en helt forferdelig undersøkelse som på ingen måte er opphissende!!!! Please svar!!!!!!!!
ipeggy Skrevet 16. august 2008 #2 Skrevet 16. august 2008 Det kan føles pinlig og vanskelig å snakke om sånne ting, forstår deg godt. Men jeg ville prøvd å fortelle på forhånd, før du setter deg i stolen, at du gruer deg til undersøkelsen og synes det er ubehagelig. Legen vil i det minste forstå hva som foregår, og ikke misforstå rykningene du beskriver. Tror jeg hadde foretrukket den pinlige samtalen fremfor pinligheten ved at legen misforstår...
NormaJean Skrevet 16. august 2008 #3 Skrevet 16. august 2008 syns du bare skal fortelle legen hva som er problemet før undersøkelsen starter. virker som om du gruer deg så fælt til undersøkelsen at du spenner alle musklene dine og dermed forårsaker disse "krampene". tviler sterkt på at legen din vil tro at du nyter det.... vaginisme er faktisk ganske vanlig og tror nok legen din har vært borti det før. men snakk med legen, hvis det virkelig er nødvendig med undersøkelsen så finnes det måter å løse problemet på feks få en sobril eller vival i forkant av undersøkelsen slik at du kanskje kan slappe av litt? (såfremt du ikke er gravid da)
♥Mie Celine♥Håkon♥ Skrevet 16. august 2008 #4 Skrevet 16. august 2008 man kan fint ta en sobril eller vival i forkant selvom man er gravid. En gang finnes ikke farlig! Det er ved langvarig bruk at det skader. har snakka messe om det med flere leger. og er kun ved gjentatt bruk det er farlig. en gang er ok. skal ta en sobril til torsdag da jeg må borre to hull hos tannlegen, og får hysteriske anfall..har så angst!!! Men er rolig nå når jeg vet at det er ok å ta en sobril, slappe av og bli ferdig er 14 uker når jeg skal til tannlegen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå