GreitÅVæreAnonym Skrevet 16. august 2008 #1 Skrevet 16. august 2008 Hei dere! Jeg sliter slik med Gynekologisk undersøskelse. Det er det VERSTE jeg vet og jeg gruer meg like mye HVER gang........ Men av og til må man, og de gangene jeg er til slik kontroll så klarer jeg ikke slappe av . Jeg spenner meg helt og får slike ukontrollerte sammentrekninger i skjeden og hele underlivet liksom (De kommer som hurtige rykninger konstant under hele undersøkelsen). Det er så ekkelt og jeg er så redd at dette kan forveksles med nytelse rett og slett.. At legen tror jeg faktisk liker det.. Hjelp!!!!!!!! Er det noen fler som reagerer slik ved GU (eller kjenner noen som gjør det?)eller er det meg det er noe galt med.?????? Er reakjsonen en opphisselse uten at jeg vil det eller føler meg kåt? Jeg synes jo som sagt det er en helt forferdelig undersøkelse som på ingen måte er opphissende!!!! Please svar!!!!!!!!
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 16. august 2008 #2 Skrevet 16. august 2008 Jeg tror det er ren nervøsitet som fører til rykningene. Jeg ville forklart legen problemet foran hver GU. Ingen som foretar undersøkelsen som tror du er opphisset, det er jeg helt sikker på! Klem
Marihønemamma til prinsesse Skrevet 16. august 2008 #3 Skrevet 16. august 2008 Ikke pinlig spørsmål! Mange har det sånn. Jeg får litt sånn, gruer meg alltid til GU, selv om jeg har utført over 200 GU på andre. Jeg sier i fra til den som skal gjøre det at jeg er veldig nervøs, ber om at de tar hensyn til det, samtidig som at jeg bruker all min kraft på å prøve å slappe av nedentil og i resten av kroppen. Jeg konsentrerer meg om å puste dypt og rolig og liksom "skyver" ut spekelet/instrumentene, da blir det så lite ubehaglig som det kan bli i allefall. Ingen normale leger tror at du liker det, ikke vær redd for det!!! (Det kan jo hende det er noen kvinner som liker det, bra for de, he he...) Men hvis du sier i fra på forhånd, har du jo i allefall gjort noe! Lykke til neste gang!
Gjest Skrevet 17. august 2008 #4 Skrevet 17. august 2008 jeg forsøker å bruke samme teknikk som marihøna beskriver, det hjelper veldig. men jeg har en tendens til å havne oppå nakkestøtta til gu-stolen. en gang måtte legen be meg komme ned igjen, for han kom ikke til he he. sist jeg var til kontroll av spiralen måtte hun som er sammen med gynekologen holde meg i hånda. skikkelig bra når man er over 30 år. men nå har jeg funnet ut at å gå til en gynekolog er 1000 ganger bedre enn en allmennlege. han er så kjapp og effektiv at det er ikke til å tro. så jeg sverger til denne mannen uansett. fastlegen min får ikke røre meg. når jeg sa dette til gynekologen, at han var så mye bedre, bare lo han til meg og sa at : "ja det skal kjennes at det er fagfolk". det var faktisk mere behagelig å ta ut spiralen hos gynekologen, enn det var å ta en vanlig undersøkelse hos de legene jeg har vært hos. det sier kansje litt. men de gjør jo dette hele dagen, så da må de vel bli gode på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå