Gå til innhold

Hvor lite liv er "nok"??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lite liv er lite nok til å begynne å bli bekymra.. Jeg driver å dytter og klemmer på magen for harde livet men ingen respons!!! Men vet han lever da, for lytta etter hjertet med sånn baby doppler... Men synes han er fryktelig lite aktiv for tiden!! Så vil jeg ikke "mase" på føden heller for synes de har en tendens til å synes slikt er ett ork her jeg bor.. Litt redd jeg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Normalt oppfordrer fødeklinikkene gravide til å komme på sjekk hvis de følger at det er lite liv. Synes helt klart at du bør ta kontakt for en kontroll. Forskningen viser at gravide dessverre venter altfor lenge før de tar kontakt.

Skrevet

ikke nøl med å ta kontakt med fødeavdelinga hvis du er bekymra!! det er jobben deres å ta hånd om mor og barn... og man skal ikke gå å bekymre seg.

Jeg leste i et Gravid-blad at man skal kjenne cirka 20min med liv aktivitet i løpet av en dag... og at mors bekymring for om det var nok aktivitet redder barn, så du må ikke nøle med å spørre.

klem!

Skrevet

Du bruker ikke sparkeskjema?

De siste ukene har det blitt mindre/annerledes bevegelser hos meg også. Er i uke 38 nå. Jeg talte sparkene på kvelden før fordi det var alltid da det var mest aktivitet, nå gjør jeg det bare en eller annen gang i løpet av dagen.

Skjemaet sier at man skal ta tiden fra første sparket/bevegelsen (i en periode man vet at babyen er våken) og telle ti bevegelser. Går det mer enn to timer skal man ringe føden og gi beskjed.

Skrevet

Det er alltid vanskelig å vite hva som er nok og en kan ikke sammenligne babyer. Hos meg er det urolig lite liv, har sikkert en rolig jente som sovermeste parten av dagen. Hjelper alltid å ringe føden for en prat og fremlegge dine observasjoner. Kjenner henne som ofstest ikke i løpet av en hel dag hvis jeg er i farta, rolig dag på sofaen derimot fører til at jeg kjenner et eller to spark ca 1 gang i timen, men da sitter/ligger jeg rolig. Kjenner henne ikke når jeg ligger på rygg om natta men når jeg snur men over på sida er hun der. Som sagt er det umulig og sammenligne med hverandre og de er alle ulike i mors mage :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...