Gå til innhold

Hva synes dere? Bør jeg bytte fastlege?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min og jeg har samme lege. Er veldig i tvil, og søker råd.

Minussider:

- Hun jobber kun en dag i uken, og har fast vikar 4 dager i uka.

- Hun påstod hardnakket at jeg ikke hadde trøske, uten å sjekke munnen sønnen min. 4 dager senere var jeg på legevakten, og sønnen min hadde masse trøske i munnen.

- Legesekretæren sa jeg kunne slutte å ta jerntabletter når jeg ringte og hørte om prøveresultatene. Spurte legen noen uker etter på (da jeg skulle sette inn spiral) om jeg skulle slutte, og da kikket hun på prøveresultatene og sa at jeg minst måtte fortsette med tabletter i 4 måneder til.

Plussider:

- Hun er faglig dyktig og er en omsorgsfull person

- Legekontoret ligger i gangavstand (bytter jeg er jeg avhengig av bil)

- Vikaren er hyggelig, men travel.

Mannen min mener det tar for lang tid å få time og at de har gjort en del feil. Er derfor i tvil...

Videoannonse
Annonse
Gjest Odin ♥ Tiril_min♥
Skrevet

Er du i tvil, så kommer du til å gå og kjenne på det hele tiden. Jeg tror at om jeg hadde vært i din situasjon-så hadde e nok byttet lege:)

Skrevet

Det kjem an på kva som er alternativet. Ville ikkje bytta til ein lege eg ikkje visste noko om på førehand. Etter mi meinig er det viktigste at legen verkeleg stiller opp om du skulle bli alvorlig sjuk. Småfeil er ikkje så viktig dersom du trur den legen du har hadde henvist deg vidare om du var uroleg for noko, og komt på heimebesøk ved behov.

Min lege har mange feil og manglar, men er likevel det beste valget alt i alt. Husk at dei legene som har ledig plassar på lista kanskje ikkje er dei beste. Eller så kan dei vere flinke, men skal kun jobbe på den plassen eit år eller to. Eg meinar det er viktig å ha same lege over lang tid, då får ein utan tvil den beste "servicen".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...