Gå til innhold

maling av et lite bord ute- tenkte ikke!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat kommet inn etter å ha malt utebordet til sønnen min. Malte med oljedekk beis. Brukte tørkle over munnen og passet på å ikke trekke inn lukten direkte. Men så begynte jeg å tenke at dette kanskje ikke er så bra for babyen. Mannen skal derfor ta seg av andre strøket. Men begynner å bli engstelig for hva dette kan gjøre med babyen min. Noen som vet. Er 6 1/2 mnd på vei og har kjent masse liv nå etterpå. Å er så sint på meg selv nå, vil derfor veldig gjerne ha seriøse svar og ikke sånne svar som forteller meg hvor dum jeg har vært.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

slapp av, det er uansett de første 3 mnd at babyen er mest utsatt.

Jeg malte hele stua inne med vannbasert maling,og

har vært med å male huset ute også uten å tenke meg om.

Ute er det jo god ventilasjon, og du må ikke bekymre deg for mye.

Jenta mi spreller som bare det i magen min, og jeg har nå 4 uker igjen.

Skrevet

Tviler på at det skulle skje noe akutt med babyen. Man skal bare ikke utsette seg for giftige gasser og få kjemikalier på huden fordi man ikke vet hvordan det vil påvirke fosteret. Vi vet ikke helt om det for eksempel ikke om det kan gi noen problemer for barnet senere i livet. Mange som har malt med diverse saker og ting gjennom hele svangerskapet. Det kan ha uheldig effekt på barnet, men slik som du har gjort og malt en gang utendørs har nok lite/ingenting å si, men i og med at en ikke er sikker er det smartest å ikke ta sjansen.

Skrevet

Jeg har malt med både vannbasert og oljemaling gjennom hele svangerskapet. Kan da ikke bli helt hysterisk selv om jeg er gravid. Jeg har jo selvsagt luftet veldig godt ut mens jeg har holdt på, og ikke oppholdt meg så mye i rommene etterpå.

Skrevet

Takk for gode svar jenter. Skal holde meg unna alt som har med maling nå. Man tenker jo så mye rart. Er ikke bekymret for abort, men mer for hjerneskade. Skulle noe ha skjedd hadde jeg aldri tilgitt meg selv. Glemte å si at jeg malte med hansker. Bordet står ute så man kan ikke lukte malingslukten inne. Føler meg elendig nå.

Skrevet

Men selv om man velger å holde seg unna alt av maling når en er gravid så har det lite med å være hysterisk å gjøre. Jeg vil sidet er ren fornuft å ikke utsette barnet sitt for noe som kan ha uheldige langtidseffekter. Jeg bare sier det fordi jeg begynner å bli lei at noen alltid skal dra inn begrepet hysterisk når andre velger å følge retningslinjer for gravide.

Skrevet

Det går så bra skal du se.

Ikke noe prolem med denne ene gangen. På min jobb har det vært malere i hele vinter/våres som har malt et stort felles areal og vi har vært 3 gravide som har gått i den lukta. Å kommunen omplasserte ikke oss pga det. Å da var det snakk om malings lukt inne i mange uker. Vi var da ca 3 og 5 måneder på vei.

Så slapp av og la heller mannen din ta strøk nummer to.

Skjønner at du blir redd, for i dag så er jo alt så "farlig" for gravide. Men jeg tror det at alt med måte, så er det ikke noe problem.

Skrevet

Et lite bord ute i frisk luft er ikke farlig. snakk med legen din og du vil garantert få samme svar.

Det er bra å være forsiktig og det er du jo nå når du ikke tar andre strøket :-)

Med din dårlige samvittighet blir du en god mor ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...