RainBowz Skrevet 16. august 2008 #1 Skrevet 16. august 2008 Hei. Jeg har gått på p-piller i fem år, og sluttet for 1 måned siden fordi jeg og min mann ville forsøke å få barn. Hele perioden som jeg har gått på pillene har jeg hatt en 26-dagers syklus. Det vil si at jeg gikk på pillene i 21 dager, og hadde 7 dager uten. Fem dager etter jeg tok den siste pillen på brettet kom bortfallsblødningen. Slik har det vært så lenge jeg har gått på pillene. (type "yasmin") Nå, 30 dager etter min siste mestruasjons 1.dag, har jeg fortsatt ikke menstruert. Tok en graviditetstest på den første dagen jeg ventet menstruasjon, nemlig tirsdag 12, men den var negativ. Likevel skulle jeg hatt blødning for 4 dager siden. Er det noen som vet hva den forsinkede mentruasjonen kan skyldes? Mvh RainBowz
ønskerto Skrevet 16. august 2008 #2 Skrevet 16. august 2008 Det kan være mange grunner. Bl.a at du har sluttet med p-piller for bare noen uker siden. Det kan også være psykisk. Jeg var tre uker på overtid en gang. Trodde jeg var gravid, men tester viste bare negativt. VAr hos legen. Hun mente det kunne være press og mye tanker rundt det å bli gravid. Kroppen vår er rar! Håper du snart får mensen, men mest av alt en positiv test. Lykke til med prøvinga!
njjeogi Skrevet 16. august 2008 #3 Skrevet 16. august 2008 Jeg hadde det på samme måte, testet postivt 12 dager etter IKM.
Herminee Skrevet 16. august 2008 #4 Skrevet 16. august 2008 Jeg har det på akkurat samme måte nå. Testet i dag tidlig 5 dager etter jeg skulle ha mens, den var negativ. Hørte at dersom man venter jente kan det forekomme at testen ikke slår ut positiv før mange dager etter ventet mens. Noen som har hørt det samme?
Hæppi Skrevet 17. august 2008 #5 Skrevet 17. august 2008 Hei. Jeg er 5.dagen på overtid i dag, tester negativt på g-test, har flere g-symptomer samt at jeg tester positivt på el-test. Har et barn fra før. Haater å vente. Enten synes jeg at jeg bør få pos g-test, eller så bør TR melde seg snart. Huff... Hva tror dere?
Thessa og Bebbis Skrevet 18. august 2008 #6 Skrevet 18. august 2008 Har det på samme måte jeg også. IKM var for 5 dager siden. 4 dager siden hadde jeg skikkelig EL smerter. Og TR er fortsatt ikke meldt sin ankomst. Hadde litt rosa utflod for en ukes tid siden. Hadde en MA for 2 mnd siden så jeg tror kanskje det kan være i ubalanse pga det. Graviditetstester er også negative!
Håperogtror Skrevet 18. august 2008 #7 Skrevet 18. august 2008 Vi er mange i samme båt, ser jeg! Forventa mens på fredag, og den har ikke dukket opp ennå. Fikk neg. grav.-test på søndag, men har i det siste fått flust med positive el-tester. Skjønner ingen ting, jeg! Hmmmmm........
blablablu Skrevet 18. august 2008 #8 Skrevet 18. august 2008 jeg har også fått negativ graviditetstest i dag, skulle hatt mens på lørdag.. skikkelig irriterende..har hatt menslignende murringer og stikkinger i 4 dager..akkurat som den er rett rundt hjørne...men den kommer liksom ikke..skjekker hvert 5 minutt.. har hatt mer utflod de siste ukene også...er det et symptom?? innbiller meg sikkert alt..sikkert bare forsinket TR... prøver å ikke tenke på det..
2exu-guttjanuar2010 Skrevet 18. august 2008 #9 Skrevet 18. august 2008 jeg sluttet på p-piller og fikk aldri mensen tilbake...
A1973 har råtne egg :-/ Skrevet 18. august 2008 #10 Skrevet 18. august 2008 Ååååh, godt å se at jeg ikke er alene! Jeg sluttet på p-pillene i midten av mai. Hadde vanlig bortfallsblødning fire dager etter siste pille. Etter det hadde jeg normal mens etter 26 dager, så en veeeldig sparsom mens, over 1,5 dager (jeg pleier å blø i bøtter og spann) og så denne perioden her som har vært helt syk. Fire dager etter mensen fikk jeg LH-stigning, men tror egentlig ikke at el-testen var 100% positiv. Da jeg forventet el. hadde jeg bare neative el-tester. 5 dager etter jeg forventet el fikk jeg positive el-tester i to dager (tror jeg, husker ikke helt) og så vle de negative. 5 dager før IKM fikk jeg el-slim og 2 dager før IKM fikk jeg positive el-tester i 4-5 dager. Så nå sitter jeg her... 5 dager over IKM og lurer på når i H jeg egentlig har IKM... Brystene har forresten blitt STORE den siste uken. Haha, jeg har trodd det bare har vært innbildning, men jobbuniformen lyger ikke... Den var STRAM over brystene, nesten pinlig... Jeg har også hatt en del stikninger i underlivet og MASSE utflod, men slik har det vært helt siden jeg hadde den siste positive el-testen. I dag har jeg fått skikkelig bekkenvondt og mensenvondt. Tror det kanskje er mensen som kommer.... Livmortappen har forresten vært lukket hele tiden (tror jeg. Har akkurat begynt å sjekke den, så vet jo ikke helt hvordan den skal være når den er åpen/lukket), også da jeg hadde LH-stigning, så kanskje jeg ikke hadde el... VRÆÆÆÆÆL, begynner å lure på om jeg ikke har el i det hele tatt... Nå er det nesten sånn at jeg bare VIL ha mensen, slik at jeg kan vegynne på ny pp. Har ingen tro på denne pp ihvertfall! :-/
Håperogtror Skrevet 19. august 2008 #11 Skrevet 19. august 2008 - Og så var mensen der... CB-en viste altså riktig, no baby here... Lei meg for at ennå en pp er over uten fruktbart (?) resultat, men prøver å muntre meg selv opp med å si at det snart er el-tid igjen - hehe.... Skjønner bare ikke hvorfor kroppen fungerer så rart for tida!!!! Uregelmessige blødninger, kvalme og el-stigning både nå og da. Grrrr! Jeg skal sannelig vise den kroppen at jeg skal få det til til slutt!!!! Barn skal det bli, banna bein! *roligere nå* Håper det går bedre med dere andre som ennå venter på at mensen IKKE skal dukke opp! Krysser fingrene for dere!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå