Gå til innhold

Oi Oi ... Gravid igjen ?+?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en nydelig baby på snart året, men ammer mye og også om natten.

Fikk mensen igjen ca 10.juli, blødde lenge, og forventet at det samme skulle skje tidlig august ...men nei. Hadde alle mens symptomer, men ikke blod. Mulig at det er ammingen som klusser med syklusen, men nå har jeg murringer i mage og rygg, og har fått små nupper i huden. Oppblåst i magen er jeg også. Skal sette inn hormonspiral nå i månedskiftet, men har brukt kondom etter siste mens... utenom én gang. Var da på den "trygge" siden av syklus, men det finnes kanskje ikke en trygg side, selv om man ammer i ett kjør.. Skal teste meg nå mandag, men om jeg er gravid så er det litt krise. Begynner på skole i september, gleder meg til det.

Abort kommer til å være den selvsagte løsningen for mannen min (også for legen min), og det forventes nok at det også skal være det for meg. Vi har allerede en liten barneflokk, og jeg tar ny utdannelse og vi hadde bestemt oss for å ikke få flere. Huff. .... Uææææ.

Det værste er at om jeg er gravid så blir det en godt bevart hemmelighet, derfor trengte jeg å dele dette med noen nå.

Få ut litt redsel og frustrasjon, selvom det blir litt klønete presentert her. Er i vakum.

Noen der ute som er eller har vært i lignende situasjon? Og hva gjorde dere da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, been there!

Jeg gikk på p-piller, var nok litt sløv noe som resulterte i graviditet.... Kunne virkelig ikke tro mine egne øyne, må visst være MEGA-fruktbar! Passet så dårlig, har fått ny jobb som jeg ikke har begynt på ennå engang, skal på to uker kursing (bl.a. til utlandet) nå, men vet ikke om jeg klarer, er så dårlig!!!

Jaja, jeg hadde et enkelt valg da. Abort er uansett uaktuelt for meg, man klarer å tilpasse seg selv om det passe j... dårlig;-) Ble lagt inn for spontanabort men babyen ombestemte seg visst i siste liten og det blir helt sikkert koselig når jeg har fordøyet det og babyen kommer!

Skrevet

Takk for svar :)

Så fantastisk at den lille spiren din valgte å bli i magen ! Uansett hvor dårlig timing og hvor lite planlagt en graviditet er, så er en truende spontanabort forferdelig vil jeg tro. Gikk det lang tid før du skjønte at du var gravid?

Abort er også ganske uaktuellt for meg, selv om i mitt tilfelle vil mange mene at det er det mest "fornuftige". Dette blir da mitt 6. barn. Tror også jeg må være av den meget fruktbare typen, da alle_utenom en_ er laget med prevensjon..forskjellige typer prevensjon. Ville ikke vært dem foruten allikevel. Men skulle det nå være slik fatt at jeg venter en liten en nå så blir det en ensom graviditet, ettersom jeg rett og slett ikke tør si det til noen før jeg er langt på vei.

Om det ikke akkurat er bra at du er i en litt lik situasjon, så er det en liten trøst at det finnes andre der ute som forstår. Synes du er tøff som tar utfordringen med uventet graviditet slik som du gjør. Det gir også meg mot! Takk !

Skrevet

Når jeg ble gravid med nummer 2 var jeg i ekstase. Og da han ble født følte jeg at vi endelig var en familie.

1 barn var liksom bare en halv familie.

Lykke til med testingen. Alt ordner seg til slutt. Barn er en sann glede å ha i livet sitt, selv om det er et slit mange ganger.

Skrevet

Oioi, godt å høre flere som er fruktbare i alle fall;-)

Ja, merkelig med den lille spiren i magen. Kanskje den ville gi meg dårlig samvittighet for at jeg egentlig ikke ville ha den (og det klarte den).

Merket forresten ganske fort at jeg var gravid, kjente igjen symptomene kan man si;-P

Du får ha LYKKE LYKKE til med hva som enn skjer med deg!

Varme tanker.

Skrevet

Tusen takk. Hadde dette vært min 2. så skulle jeg muligens taklet dette bedre, men dette blir min 6. Hehe. Flokk komplett kan man si. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...