Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om noen har erfaring med svangerskapsforgifting, eventuelt vet noe mer om dette? Jeg er en uke på overtid og var på kontroll på sykehuset i går. Alt var vel, bortsett fra at blodtrykket var høyt og måtte måles tre ganger. Men siden jeg ikke hadde andre symptomer på svangerskapsforgifting, regnet de med at alt var ok. I dag føler jeg meg ikke helt på topp, litt sånn som starten på influensa med vondt i ledd, litt hodepine, litt kvalm og har egentlig bare lyst til å sove. Jeg er veldig usikker på hvorvidt jeg burde ta dette alvorlig eller bare la det gå over av seg selv. Noen råd/tips? Sist det var fullmåne hadde jeg mye av de samme symptomene og lurer derfor på om det kan være en sammenheng der?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville tatt en tlf til føden og forklart symptomene dine. Det er trossalt bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite ;)

Skrevet

Ring til føden og si at du vil komme inn for en sjekk, så kan de måle nytt blodtrykk og sjekke urinen din. Hodepinen og kvalmen du har kan komme av at blodtrykket har steget. Best å få det sjekket, ingen vits i å ta sjansen på at det går over av seg selv.

Skrevet

Vet du hvor høyt blodtrykket ditt var? Andre symptomer og tegn på svangerskapsforgiftning er proteiner (også kalt eggehvite) i urin, samt ødemer. Mange ganger merker man ingenting til dette selv, men man kan også bli uvel og kvalm i mer alvorlige tilfeller. Antakelig er alt i skjønneste orden, men jeg hadde villet ringt å spurt om å komme inn med en ny urinprøve og få sjekket blodtrykket igjen. Bare så det er gjort. Så kan du slappe av etter det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...