Gå til innhold

Älvsbyhus:) Dere som har bestilt....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det er flere som skal kjøpe hus fra dem:)

Jeg har tenkt jeg skal gjøre det. Men er litt usikker på hvilke ekstra utgifter som kommer i tillegg til huset. Jeg har tomta, men den er ikke klargjort i.f.t. strøm, vann og kloakk, så den kostnaden kommer jo. Hva annet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Graving og sprenging, grunnmur og annen fundament, bunnledninger bruker å være ekstra det også!

Skrevet

Nei, grunnmuren er med i prisen hos Älvsbyhus

Skrevet

Nei, pipe 30000 ekstra;) Den har jeg regna med;)

HI

Noe mer??

Skrevet

I tillegg kommer følgende: (få de til å sette opp et overslag til deg, slik at du har til banken når du skal søke lån, så slipper dere antakeligvis byggelån, men kan benytte boliglån, som er MYE billigere) - vi har også tomta, og har bestilt hus).

- pipe

- graving/sprening/klargjøring av tomta (ofte mellom 2-300.000 kr)

- endringer/tillegg på huset

- byggestrøm

- håndtlanging (ca 40 timer, som dere må ta dere fri)

.....husker ikke mer

p.s kan jeg spørre hvor dere skal bygge?

Skrevet

Endelige avtaledokumenter, tegninger og situasjonskarter blir produsert og sendt fra Sverige. Hvis man bestiller med ønsket leveringstid senere enn 12 mnd kan det bli en liten endring i prisene.

Har dere entreprenør?

Bygge i Akerhus?

Når det gjelder entreprenører for sprenging og utgraving på tomten, så finnes ihvertfall 2 firmaer som kan ta dette i løpet av høsten/vinteren. Det ene firmaet er Haugen og Lund AS (som også setter opp grunnmurene til Älvsby) og det andre firmaet er Skedsmo Anleggsservice AS

Skrevet

Skal bygge i Trøndelag.

Tomta jeg har ligger på ei grunn myr, meget grunn, og under der er det grus/sand. Så grunnarbeidet blir ikke særlig syrt. Litt graving, og litt pukk, så tror jeg det skal være i orden.

Vet det er lang ventetid på Älvsbyhus her i området... opptil et år hørte jeg. men hvis jeg får bestilt nå i høst, så skal jeg jo faktisk kunne få det neste sommer/høst, så da kan vi feire jul i nytt hus!!!:D

Skrevet

ventetiden er betydelig kortet ned nå, da de har åpnet ny fabrikk i Karlstad i disse dager, så nå kan du sikkert få det levert når du selv ønsker det :o)

Skrevet

har du hatt befaring av entrepenør på tomta, og fått et tilbud (husk at tilbudet også ofte er uten mva, så det kommer i tillegg) -

ja dette blir billig - var derfor vi også bestilte fra älvsby, for det er billigere å bygge nytt enn og kjøpe gammelt idag.

Solgte nettopp et hus fra 1981 og tjente bra på salget, så jeg er fornøyd. Eid i 6 år bare, pusset opp for ca 300 og solgte i den beste tiden. Skal bli godt med et helt nytt hus, på nytt boligfelt og alt er bare NYTT :o) hurra

Skrevet

Nei, men kjenner en som jobber som entreprenør, han antydet 20 000 for det var så lettvint tomt. Men over 100 000 blir det nok ikke.

Ja, nabohuset som er rivningsferdig (rønne) ble solgt for 1,4 for litt siden. Betalte bare for tomta de... HAHA, skal jeg si når jeg setter opp mitt nye hus ved siden av til MINDRE enn de betalte bare for tomta MED rønna:P

Håper alt går i boks;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...