Gå til innhold

Fødeloftet SuS, eller lignende?


Frøken Freken

Anbefalte innlegg

Er det noen av dere andre som skal føde på Fødeloftet i Stavanger, eller andre steder uten umiddelbar tilgang på epidural eller lystgass? Elller noen som har født tidligere på lignende avdelinger? Hvordan var det i så fall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal på fødeloftet SUS. Har valgt det etter anbe. fra venner. Har vært til journalskriving og synes en ble fantastisk mottatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vært på journalskriving og er veldig fornøyd så langt. En del andre som har født før på vanlig avdeling rynker på nesa når jeg sier jeg skal på fødeloftet, og da er jeg redd jeg har tatt meg vann over hodet en liten stund, til jeg får minnet meg selv på hvorfor jeg har valgt som jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har født tre ganger på "vanlig" avdeling, to ganger i Haugesund og en gang i Stavanger. Skulle vi underveis kjenne at vi har tatt oss vann over hodet, så får vi be om å bli flyttet ned i 4.

Minner og meg selv på hvorfor jeg har valgt fødeloftet, og stoler på kroppen min. Krysser fingrene for at innstillingen en har og hjelper litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har plass på ABC på Ullevål i Oslo, som er same greia som Fødeloftet: Jordmorstyrt utan epidural eller lystgass.

 

Trur det blir bra eg! Grunnen til at eg ville vera der, er ikkje nødvendigvis at eg er mot epidural, men at eg har veldig lyst å føda i vatn. Eller i alle fall ha mulighet til det - eg veit jo ikkje koss dette blir i praksis. Dessutan er barselsopplegget betre der enn på dei vanelge avdelingane - ein er sikra familierom saman med barnets far, og slepp garantert "mangekvinnsrom".

 

Er også førstegongs, og veit ikkje heilt kva eg går til, men har fått anbefalt ABC og liknande opplegg frå fleire hald. Og blir det for stridt, er det jo bare å flytta over på ein av dei vanlege avdelingane!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Stavanger er det så vidt jeg vet bare de som har hatt komplikasjoner under fødsel som havner på barselavdeling med flerkvinnerom, de andre havner på sykehushotell. På sykehushotell er du ikke garantert dobbeltrom, og enkeltrommene er kjempesmå. Den store skrekken er at jeg skal bli liggende alene på et kjempelite hotellrom, med den lille bebyen som jeg ikke har rukket å bli helt trygg på at jeg mestrer. (Dette til tross for at jeg er 32 år gammel og utdannet barnevernpedagog, hehe.) Da ville jeg faktisk heller foretrukket å ligge på rom med en annen som akkurat har gått gjennom det samme.

Jeg er ikke beinhard mot epidural jeg heller, men det virker som om jordmødrene har veldig mye bedre tid til hver enkelt på fødeloftet enn på avdelingen nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var på Fødeloftet i Stavanger og det var helt supert, både jeg og samboeren minn var kjempe fornøyde. Jeg syns du skal føle deg trygg til å prøve for det er bare til å ta heisen ned om du treger midt i...men det kommer til å gå så bra:)! Jeg vil anbefale alle til å dra på Fødeloftet!!! Hopp i det og ikke tenk så mye på det det er jo dette vi er født til å gjøre;) Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det - akkurat slik prøver jeg å tenke, og da er det supert at andre som alt har prøvd det har gode erfaringer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...