Anonym bruker Skrevet 16. august 2008 #1 Skrevet 16. august 2008 Og jeg liker det ikke. Og jeg liker ikke at jeg ikke liker det.... Har aldri vært sjalu før, men nå kjenner jeg det stikker litt. Og det er ikke en følelse jeg vil kjenne... Kjenner jeg er irritert på sambo hele tiden om dagen... Det er nok ikke noe mellom de, men jeg vet at sambo ikke synes noe særlig om å skrive mld fordi han har dysleksi, men han skriver masse med henne. Så han må jo føle seg trygg på henne. Ja jeg har vært inne på mobilen hans uten at han vet det... Nå vet jeg ikke hvordan jeg skal ta tak i dette. Er ikke så flink til å snakke om følelser og sann. Blir så usikker og begynner å gråte... Sambo jobber på ett utested en gang i uka og nesten hver helg. Det er der de treffer hverandre. Hun har samboer og barn hun og. Men for mange år siden, før jeg ble sammen med sambo, så hadde de sex ett par ganger. Men det viste seg at hun bare var 15 år så sambo kuttet henne ut. Jeg har møtt henne og jeg synes hun virker som en kjempeherlig jente, som jeg gjerne kunne ha blitt bedre kjent med selv, men jeg klarer ikke å glemme at hun faktisk har hatt sex med sambo... Hun er selvfølgelig ikke den eneste som han har hatt sex med, men hun er den eneste som han har kontakt med (bortsett fra mora til dattera hans da, men det er bare pga barnet og ikke fordi han har lyst liksom...) Æsj, jeg sliter.... Beklager at det ble så langt, måtte bare lufte tankene mine. Har ingen jeg kan snakke med dette om...
Anonym bruker Skrevet 16. august 2008 #2 Skrevet 16. august 2008 Kanskje du kan skrive det ned, og så si at han ikke må si noe før du har snakket ferdig... Det er veldig vondt å være sjalu, og det ville kanskje være godt for dere begge hvis alt kommer ut. Det er i hvert fall ikke sunt å stenge inne følelsene, for da kommer de til å eksplodere en dag. Da kommer det ut mye gugge:( Håper du finner ut av det. Lykke til...
Anonym bruker Skrevet 16. august 2008 #3 Skrevet 16. august 2008 Skjønner godt at du blir mistenksom og usikker og lei deg av dette... Tror jeg hadde tatt han ganske hardt fatt, jeg hadde ikke godtatt det hvertfall, men hvis du ikke liker å prate om følelser og vanskelige ting kan du jo skrive en mail til han? Det pleier jeg å gjøre noen ganger når det er noe gruff med kjærsten. Da får man sagt alt det man vil uten å bli avbrutt, og du får tenkt deg om og får med deg alt du vil si. Hender jo ofte at man glemmer å si noe i "kampens hete".
Anonym bruker Skrevet 16. august 2008 #4 Skrevet 16. august 2008 Vet ikke om jeg er sjalu fordi jeg har en grunn til det, eller om jeg er det fordi jeg vet at de har hatt sex før, og er blitt relativt gode venner nå. Eller om det bare er meg som har blitt mer usikker enn hva jeg har vært før, eller, eller, eller.... Har tenkt på å skrive noe til sambo, men jeg vil gjerne være sikker på hva jeg føler før jeg sier noe til han liksom... HI
Anonym bruker Skrevet 16. august 2008 #5 Skrevet 16. august 2008 Nei, sånne situasjoner er ikke enkle. Men jeg hadde blitt nokså sur hvis jeg hadde vært typen din siden su er sjalu og spionerer på mobil og sånn. I og med at det er lenge siden de hadde sex, han ikke har vært utro eller noe sånt mot deg noengang, og at de omgås fordi de jobber sammen, hadde jeg heller ville blitt kjent med jenta jeg da. Kommer jo litt an på hvordan typen din er, men hvis han er 100% til å stole på, og hele opplegget er på vennskapelig nivå, hadde jeg ikke fått meg selv til å se teit og kjip ut i hans øyne. Tror ikke akkurat DET reduserer faren for utroskap, snarere tvert imot. For noen år tilbake dro typen min på guttetur til england, og jeg fikk ikke lov til å være med selv om jeg hadde lyst (guttetur så kanskje ikke så rart). Etterpå fikk jeg vite at ei av venninnene hans hadde vært med på turen. Kjente jeg blei forbanna jeg da, men jeg vet jo at han ikke ville holdt noe sånt skjult for meg med vilje. Kjenner jeg blir litt rød i toppen likevel når jeg tenker på det. Hun jenta er veldig hyggelig, helt streit, og typen hennes fikk visst ikke lov til å være med heller.... Hun er tross alt VELDIG "en av gutta" i den gjengen. Så da er det egentlig greit. Du kan jo bare si ting som de er med typen din, feks: "Du vet at det kan virke litt rart for meg at du tekster med en av eksene dine? Jeg regner med at det er fordi dere er venner og sånn siden dere jobber sammmen. Bare vær klar over at det KAN få meg til å bli sjalu og usikker. Det er bare fordi jeg elsker deg jeg blir sånn. Du kan godt være venner med denne jenta hvis det betyr mye for deg, men du må ta hensyn til meg oppi dette også, sånn at jeg vet at det bare er vennskap, og jeg slipper å lure på om det er noe mellom dere"
Anonym bruker Skrevet 16. august 2008 #6 Skrevet 16. august 2008 Går det virkelig an at du er så naiv?? Om han ikke har hatt sex med henne enda, så har han i allefall planer om det. Jeg hadde aldri godtatt noe slikt. I hvertfall ikke med noen han har hatt sex med før!! Skjønner meg ikke på folk som godtar slikt. Alle menn jeg har kjent sier at menn ikke kun vil være venn med kvinner. I så fall er det "fucking good friends"! Er ikke sunt for noe forhold når en av partene er "intim" men noen av det motsatte kjønn. Og med intim så mener jeg ikke nødvendigvis sex. Men det å dele tanker, følelser osv. La den andre komme inn på seg og under huden liksom. DA er det lett at det faktisk oppstår tiltrekning og følelser, og det ender i utroskap. Er derfor det er "vanlig" at man blir tiltrukket av arbeidskollegaer osv. Det at man bruker tid sammen med noen, og treffes regelmessig. Det er grunnlag for at det kan oppstå litt av hvert. Og du sier her at de treffes når han er på jobb på et utested. Skjønner ikke hvordan du klarer forholde deg så rolig til dette. Setter du ikke en stopper for dette nå, så er du ikke mye redd for at det skal komme en tredjepart inn i forholdet deres. Hun er jo der allerede, og tar mye oppmerksomhet fra deg!! Er jo deg han skal bruke fritiden sin på! Er ikke en annen jente som skal oppta hans tanker, følelser og fritid. Det er du.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2008 #7 Skrevet 16. august 2008 Så veldig hissig du var da?? Klart at det kan være vennskap uten sex.. Herregud!!
Anonym bruker Skrevet 16. august 2008 #8 Skrevet 16. august 2008 Djees anonym 12.10,ikke alle er som gubben din! Grunnen til at han er sånn er pga din syke eietrang.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2008 #9 Skrevet 16. august 2008 skjønner at du er usikker, redd og sjalu - men du må stole på kjæresten din, ellers har dere ikke noe å bygge et forhold på. Det at du går inn på mobilen hans uten tillatelse gir ikke tillitt. Et forhold uten tillitt skaper problemer. Hvis han går bak ryggen på deg, er det han som har problemer og ikke du. Du kan selvfølgelig ta det opp med han på en saklig og ordentlig måte, at du ikke ønsker at de skal ha kontakt eller at du krever at de bare er venner og at han er åpen mot deg. Du står også fritt til å trekke deg ut av forholdet, om du ønsker det. Men tillitt er alfa omega
Anonym bruker Skrevet 16. august 2008 #10 Skrevet 16. august 2008 Det er ikke normalt i samboerskap at han tar opp kontakt med tidligere sexpartnere!!!!! HALLO!!! Det bør gå opp et lys her!!! Konfronter han, så på hodet ut om han ikke forstår hva du mener...
Anonym bruker Skrevet 16. august 2008 #11 Skrevet 16. august 2008 Jeg stoler faktsik på samboeren min, selvom jeg er litt sjalu akkurat nå. Jeg er kanskje litt naiv, men jeg tror ikke han kommer til å ha sex med henne. Jeg tror heller ikke at hun er interisert i han på den måten. Han er like kjærlig mot meg som vanlig. Sier at han elsker meg osv. Men det er jeg som er litt avvisende mot han fordi jeg er usikker. Vi har vært sammen i nesten 7 år, så jeg vet hvor jeg har han, uansett. De jobber ikke sammen. Han jobber på det utestedet, og hun og noen venninner er der fast. Det er der han har møtt henne igjen, og de har jo da fått god kontakt og blitt venner. Han kjenner også hennes venniner fra før, gjennom noen kamerater av han. De har jeg møtt flere ganger også. Grunnen til at jeg sjekket mob hans er fordi jeg er usikker på hvor mye kontakt de har utenom de dagene han er på jobb. De skriver ikke MASSE mld sammen, men gjerne noen i helgene hvor han spør om de kommer "i kveld" ol. Hun bor ikke så veldig langt unna her så sambo har kjørt henne hjem etter jobb noen ganger. Jeg sitter hjemme og passer barnet vårt/og hans barn. Men jeg merket på mld hans at han flørter med henne. legger til smilyes og "he he" av og til. Og som sagt, han liker ikke å skrive mld pga dysleksien. Og når han skriver med noen så er det gjerne så kort som mulig. Jeg har som sagt ingen jeg kan snakke med dette om, derfor jeg lufter det her. Og jeg er veldig takknemlig for tilbakemeldinger. Det hjelper meg med å sortere tankene mine litt. HI
Anonym bruker Skrevet 16. august 2008 #13 Skrevet 16. august 2008 Utroskap er mer enn penetrering av en penis, kjære deg. Hvis du føler sjalusi, kan det likegodt være din sjette sans som forteller deg at her foregår det saker og ting i det skjulte! Intuisjon, kalles det. Det har reddet meg flere ganger.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2008 #14 Skrevet 16. august 2008 Vet dessverre at der det tidligere har vært et seksuelt forhold er det lett for at dette blusser opp igjen. Kanskje særlig når man begge er etablert på hver sin kant og kanskje syns det å møte en gammel flamme er spennende. Jeg er ikke sjalu av meg, men ville nok ikke likt dette. Har selv guttevenner, men kan ikke holde kontakt med noen jeg har vært seksuelt interessert i tidliger (har prøvd, og det fører bare til flørting og "nesten over streken" hendelser). Det kan godt tenkes at ingenting har skjedd, og at han heller ikke har intensjoner om at noe skal skje. Men så kan f.eks tenkes at dere har kranglet og han er drittlei, og så møter han henne og får mye forståelse, og noen å snakke med som ikke viser dårlige sider av seg selv (slik som samboere gjør ovenfor hverandre). Vet ikke helt hva jeg vil råde deg til. Du kan jo ikke nekte han å holde kontakt ,det vil vel i tilfelle virke mot sin hensikt.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2008 #15 Skrevet 16. august 2008 Det får han bare slutte med. Han må prioritere den som står han nærmest.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2008 #16 Skrevet 16. august 2008 Han må jo få lov til å ha venner... Og det er jo ikke akkurat sex mld de skriver til hverandre da. Er vel også derfor jeg er såpass rolig som jeg er, selvom jeg er for tiden er litt sjalu. Noe jeg aldri pleier å være. Jeg VET at det er meg han elsker. Og han VET hva han mister dersom han tråkker litt feil. Men jeg har møtt jenta det er snakk om og hun virker som en herlig jente med masse godt humør og glimt i øyet. Jeg skjønner sambo veldig godt dersom han blir betatt av henne. Er mange som er i faste forhold som har blitt betatt av noen andre, uten at de gjør noe med det, eller at "forelskelsen" forsvinner like fort som den kom. Men de er jo også de andre da, som ikke klarer å motså fristelsen... Men jeg kan med hånda på hjerte si at jeg stoler 110% på sambo. Og at han tar de rette valgene når det kommer til ett stykke. Så lenge han ikke har sex med henne så skal jeg nok klare å tilgi han, hvis han kutter henne ut da. Men tviler på at jeg noen gang kommer i den situasjonen at jeg må ta det valget. Takk for tilbakemld jeg har fått. Det har hjelpt meg med å sortere tankene. Har hjelpt å bare få skrive ned hva jeg tenker og føler. HI
Anonym bruker Skrevet 16. august 2008 #17 Skrevet 16. august 2008 Jøss! Det er tydeligvis forskjell på folk! Jeg har kontakt med flere menn som jeg har hatt sex med tidligere, og har overhodet ikke planer om å gjøre det igjen. Jeg er gift, og det holder med en mann om gangen for min del. Hadde ikke tatt det innover meg det enkelte sier her, tror mange med vilje går inn for å gjøre deg enda mer usikker. Ikke hør på dem, men snakk heller med samboeren din og finn ut hvor landet ligger. Mye bedre det enn å gå rundt å være usikker! Lykke til hvertfall:)
Anonym bruker Skrevet 16. august 2008 #18 Skrevet 16. august 2008 Her lukter det ugler i mosen, og jeg ville absolutt tatt det opp med han.. Enig med de som sier det er noe på gang, om det allerede ikke har skjedd noe... Kunne du gjort noe sånt mot typen din da? Eller føler du da at du i tilfelle ville gjort noe "galt" mot han? Dersom du mener at du kunne gjort det samme, er det vel ikke noe å tenke på mer.. Men, om du føler at å gjøre det sammen ville vært galt ovenfor kjæresten din, så er det vel noe snusk på gang.. Ser dette ble litt rotete, men, håper du skjønner hva jeg mener;) Håper selvsagt også at typen din ikke har noe på gang.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2008 #19 Skrevet 16. august 2008 HI: Du får begynne med å sende lange meldinger til Amandus, Jumbo og Johan, så får vi se hva Sambo sier til det.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2008 #20 Skrevet 16. august 2008 Ja det var lurt. Har du nr dems eller....
-Hengebuksvinet- Skrevet 16. august 2008 #22 Skrevet 16. august 2008 med mindre meldingene beviser at der er noe muffens. Jobber mannen din sammen med henne, er det ikke rart at de sender en melding i ny og ne. Og jeg tviler vel på at mannen din tenker på at han har hatt sex med henne. Mine tidligere, seksuelle erfaringer er blitt veldig fjerne, nå som jeg har vært monogam i mange år. Og sånn tror jeg det er for de fleste. Dessuten var det jo mannen din som "dumpet" dama, den gang da. Og lite er vel mindre spennende enn dem man har dumpet opp gjennom tidene. Hadde jeg vært deg hadde jeg kuttet ut spionvirksomheten. Tror dessverre sjekking av telefoner, logger og lignende sjelden fører til at man føler seg tryggere, selv ikke når partneren er helt skyldfri. Og så hadde jobbet litt mer med å forbedre kommunikasjonen, og kanskje lagt litt ekstra jobb i forholdet.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2008 #23 Skrevet 16. august 2008 Hallooo!!! Han dumpet henne fordi hun var for ung! 15 år!! Nå er hun vel lovlig og han kan få tilfredstillt det han måtte gi slipp på sist. Og hun jobber ikke sammen med han. Hun henger på jobben hans! Du burde kanskje lese innlegg mer nøye før du kommer med råd, Synnøve!
-Hengebuksvinet- Skrevet 16. august 2008 #24 Skrevet 16. august 2008 et foruminnlegg, før du utaler deg om hva his mann gjør eller ønsker å gjøre. Jeg tror at hi kommer mye lengre med kommunikasjon, enn ved å ta kontroll over mannens innboks.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå