Gå til innhold

Når tok/>tar dokker i bruk sportsvogna??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini her e 6 mnd å ligg enda i vognbagen,vurder å snart ta i bruk sportsvogna.. Han e 68,5 cm å 8,3 kilo :-) e vått under madrassen der hode e når han står opp,men han virka ikke varm,kanskje på tide å ta i bruk sportsvogna da... Han har kun ett teppe over seg i vogna..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tok den i bruk for ca 2 uker siden, mini er 5 mnd. Han er 70 cm lang, så det var ganske trangt i bagen til han.

Skrevet

Her er minsta bare 4 mnd, men kommer nok til å ta vekk baggen om en mnds tid eller så, når posen skal frem. Hun vil nå opp og se og bagkanten er i veien. Med sportsvogna kan en jo også heve ryggen til minste hakk, for kortere perioder.

Skrevet

Man bør ikke bytte over til sportsvogna før babyen kan sitte selv, dette pga belastning på hoftene. Men om det er full liggestilling i sportsvogna er det ikke noe problem å bytte tidligere. Her er gutten 6,5 mnd og vi har ikke byttet til sportsvogne ennå. Han sitter litt selv nå, så kommer til å bruke sportsvogna om vi skal på butikken og sån, men skal vi trille for å sove setter jeg in bagen en stund til.Om han blir klam i bagen kan du prøve med en hånduk under, skal funke bra

Skrevet

Vi bytta te sportsvogna i ettermiddag,ble så bra =)

Skrevet

Vi bytta for nokre dagar sidan, då tuppa var ca 9 mnd og 1 veke. Skulle gjerne brukt bagvogna lenger sidan ho ikkje set seg opp sjølv enno, men ho er blitt veldig aktiv og snur seg rundt/slenger eit bein og ein arm over kanten på bagen, så no turde eg ikkje meir :o)

Tuppa var 73cm lang på 8 mnd-kontrollen, men bagen har liggemål på 80cm, så for lengda sin del kunne ho brukt den ei stund til. Glad for stor bag så vi ikkje måtte flytte over ved 5-6 mnd pga lengden.

Skrevet

Byttet over når gutten vår var 6mnd. Har sportsdel som kan legges helt ned da.

Skrevet

Når han var 4,5 måneder ca. Men da var han så lang at han snart nådde kantene i den lille bagen som bare var 74 cm lang. Når han var 5 måneder var han hele 70 cm lang.....

Skrevet

HS sa til meg at vi fint kunne begynne å bruke den da han var 4 mnd. Lå og gjorde sit-ups da han lå våken i bagen, og det var veldig kjedelig hvis han våknet før vi var hjemme fra tur. Det er jo kun snakk om littegranne når de er så små. Vi tok den i bruk da han var 5 mnd ca, en ny verden åpnet seg:-) Nå er han 6 mnd, og sitter litt av og til.

Skrevet

jeg syns bag er helt topp jeg, lunt og godt, så jeg skifter ikke før jeg må.. Har en dyne som jeg legger i ryggen på lillemor dersom hun vil opp og se litt.

Skrevet

jenta mi er 6 mnd forresten :)

Skrevet

Når hun var 6 mnd. Hun rullet over på magen og synes ikke det var stas å ligge i bagen i det hele tatt! Kan legge ned sportsdelen helt også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...