Gå til innhold

Disse vonde beina....

Angeldoll m/ desemberprinsesse

Anbefalte innlegg

Skrevet

...Det virker som det de fleste opplever i svangerskapet er leggkramper.

Det har ikke jeg hatt noe av.

Men, det jeg derimot har, er _vondt_ i leggene, døgnet rundt.

Når jeg ligger rolig, er det bare ubehagelig, men når jeg står eller går, gjør det vondt oppover på fremsiden av leggen.

Når jeg strekker på ankelen, er det som om det er muskelen på fremsiden av leggen som er vond.

Noen som har opplevd dette?

Jeg prøver å strekke ut flere ganger om dagen, men det virker som det hjelper lite.

Noen som har opplevd det samme?

Jeg har prøvd å google for å finne noe info, men det eneste jeg finner er om rastløse ben og kramper, og det er jo ikke akkuratt det dette er.. :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde samme smertene og fikk beskjed av legen å kjøpe støttestrømper på apoteket. Og det hjalp masse.Ta de på deg på morningen FØR du står opp og ha de på hele dagen. Det hjelper mot åreknuter :-)

Skrevet

Hei.

Jeg fikk kjempevondt i venstre legg i uke 7. Prøvde å strekke ut ol, men ikke noe hjalp. Det eneste som lindret var å heve benet. Jeg dro til legen, og fikk påvist en blodpropp. Dette finner de ut ved hjelp av en blodprøve som kalles D-dimer, samt ultralyd dersom, positiv blodprøve. Dersom smertene ikke gir seg, eller du blir hoven og rød bør du få sjekket dette. Det er ikke farlig, men må behandles.

Håper ikke jeg skremte deg nå da...

Skrevet

Neida, du skremte meg ikke. Og jeg har absolutt tenkt tanken selv!

Jeg skal til legen på tirsdag, så jeg skal ta det opp med henne da.

Men, det har virket som det faktisk har blitt bedre når jeg strukket ut.

Og det er per dags dato mye bedre enn det var for 2 dager siden!

:)

Skrevet

Forresten, så har jeg ikke konstant vondt.

Når jeg ligger på sofaen og slapper av i beina (behøver ikke ha det høyt heller), så gjør det ikke vondt.

Om det er blodpropp så vil jeg vel tro det gjør KONSTANT vondt uansett hva man foretar seg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...