Skogro Skrevet 15. august 2008 #1 Skrevet 15. august 2008 Har aldri vært her inne mer enn 5 min innimellom men nå har jeg lest litt en stund og ærlig talt så utrolig mange syke mennesker som vanker her på dib.....å ikke ha annet å ta seg til en lørdagskveld enn å slenge dritt om andre, nei jeg er målløs..... Forhåpentligvis så er vel endel av anonyminnleggene fra tenåringer med fridtidsproblemer og ikke voksne ansvarsfulle mødre som kan ha sånne holdninger til andre mennesker.....ærlig talt skjerp dere!!!!
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 15. august 2008 #3 Skrevet 15. august 2008 Sykt er bare fornavnet, dessverre! Men, som jeg skrev på et annet innlegg.. Hva folk kan få seg til å skrive, når de kan gjemme seg bak anonymknappen... *riste på hue*
Skogro Skrevet 15. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 15. august 2008 Ja visst er det det:)begynner å bli trøtt...
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 15. august 2008 #5 Skrevet 15. august 2008 Helt enig.Det er helt utrolig hvor frekke folk er her inne . Vålerenga12 & Daniel : Jeg må bare si til deg hvor sjokkert jeg ble når de hetser deg for at du er døv .Jævla tullinger.Er selv døv på det ene øre og hadde noen hetsa meg for det hadde jeg blitt veldig sint...
Anonym bruker Skrevet 15. august 2008 #6 Skrevet 15. august 2008 Jeg dytter de trådene som kan slettes, så slipper moderator leite etter dem.Hjelp meg å finne mobbetråder.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2008 #7 Skrevet 15. august 2008 Velkommen til Dib :-) Bare la de forsvinne nedover. Det er vel ikke vits å dytte dem oppover? Bare å gi fullstendig faen! ;-)
Gjest Skrevet 15. august 2008 #8 Skrevet 15. august 2008 SVARTE , det er LØRDAG...............=)Se på klokka=)
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 15. august 2008 #9 Skrevet 15. august 2008 mamma`n til william: Jeg er ikke døv heller skjønner du! Jeg er tunghørt. Stor forskjell på det. ;o) hehe Men, uansett: Jeg har vært her lenge nok til å ikke bry meg om det, rett og slett fordi den anonyme er så blåst i huet at hu/han ikke har iq nok til å skjønne hvor dum hu/han selv er. Så, er jo synd på henne (evt han, men tviler på det. Kvinnfolk er den verste rasen når det gjelder mobbing.. ;o) ) Også må jeg bare si at jeg blir dypt skuffet av å se holdninger til folk i 2008, når det gjelder døve/tunghørte mennesker. Det er trist. Hadde den anonyme hetset noen andre (for eks deg, om samme tema) så hadde jeg blitt forbanna. Når det gjelder meg selv, så er det bare fordi jeg er et kjent nick her inne. )
Gjest Skrevet 15. august 2008 #10 Skrevet 15. august 2008 da får jo bare de trådene masse oppmerksomhet.. ignorer folk de trådene så vil "mobberne" gå lei av at ingen blir provosert så dabber det vel av etter en stund.. visst ikke de har en enorm "viljestyrke" da hehe
Mamsen86 Skrevet 15. august 2008 #11 Skrevet 15. august 2008 Jeg har en storebror og en svigerinne som begge er døve. Eller.. Broren min er vel mer tunghørt, han bruker høreapperat og får med seg det meste av lyder! Har myyye respekt for han!! Dessverre er det sånn at de som er "annerledes" ofte blir sett ned på. Broren min fikk en gang juling med et balltre - fordi han er døv. Sykt.. Jeg kjenner jeg får vondt bare jeg tenker på det!
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 15. august 2008 #12 Skrevet 15. august 2008 Åå, nå fikk jeg vondt i meg! ( Jeg fikk også merke livets harde sider ved å være tunghørt. Ikke BARE ved å bli slått og lign, men også bli utestengt - tilogme av lærere. Husker en gang en gjeng gutter sikta inn en fotball, traff meg midt i ansiktet så jeg ble liggende. Ingen kom og hjalp, før mamma tilslutt kom løpende.. Bruker høreapp jeg også. Egentlig på begge, men får ikke lov av legene å bruke på det ene øret. Lang sykehistorie der, men.. Jeg hører uansett og folk blir alltid sjokkert når jeg sier jeg bruker høreapp (har så langt hår, så det blir alltid dekket ).
Mamsen86 Skrevet 15. august 2008 #13 Skrevet 15. august 2008 Ja, jeg får vondt når jeg tenker på det selv. Kommer aldri til å glemme det der. Husker til og med, og dette var på ungdomskolen, at _jeg_ ble "mobbet". Fordi han var broren min. Hæ? Har du hørt noe så vanvittig? Jeg ble skikkelig stygg mot han selv også på den tiden. Svarte han frekt. Sluttet å si jeg hadde en storebror. Osv.. Uff, nå får jeg klump i halsen her. Han er, og vil alltid være, den personen jeg respekterer mest her i hele verden. Et så lite handicap - og så mye smerte. Det er sykt. Men.. Ettersom hva jeg har fått med meg, så har du jo klart deg ganske bra i livet :-) Med en nydelig sønn og samboer! Ikke alle som kan skryte av det! :-) Bruker du tegnspråk eller prater du "normalt" ? Broren min og jeg kan snakke helt fint uten tegnspråk :-) Så er ikke akkurat noen mester i det, hehe.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 16. august 2008 #14 Skrevet 16. august 2008 Uffda:/ Kan skjønne deg på ett vis - selv har alle i familien vært tunghørte så vi har på en måte stått sammen. Det er jo en grunn til at jeg flytta fra bygda -hata å bo der. Eneste grunnen til at jeg flytta tilbake da jeg var gravid var fordi hele familie min bodde der. Lettere å bo hos familien som ung alenemor - enn å bo i Drammen uten familie. Deilig å endelig kommet meg helt bort fra bygda!! ) Takk for det ;o) Neida, jeg bruker ikke tegnspråk i dagliglivet. Kunne ikke noe tegnspråk før for noen år siden heller jeg. Er heller ikke noen mester i det.. hehe Jeg kan ikke bare sette meg ned og prate med en som er helt døv f.eks.. Har prøvd det, men.. Jeg klarer bare ikke! Hehe=) Jeg leser veldig mye på leppene da, er avhengig av å se munnen på den jeg snakker med. Husker da jeg gikk i 10.kl og vi skulle få vite hvilke karakterer vi fikk (jeg ble mobbet fra 1-7, etter det aldri igjen faktisk. Jeg begynte å ta igjen - jeg turde å si fra.. Det utgjorde en stor forskjell..!!) og vi sto utenfor glassveggen. Jeg sto og sa til gjengen min hvilken karakter de andre fikk, hehe ;o) Hadde ikke noe å si da, for vi var blitt en sammensveiset gjeng som delte karakteren våres ;o) Bare så det er sagt hihi
Mamsen86 Skrevet 16. august 2008 #15 Skrevet 16. august 2008 Nei, det er egentlig ikke noe å skjønne. Jeg var 13 år og usikker, ville bare passe inn og tenkte ikke over at jeg såret han. Det er noe jeg sliter veldig med den dag i dag. Sært at jeg nevner det, for dette er veldig privat. Det "gikk over" rimelig fort, heldigvis. Og broren min forsto. Men det hardt å svelge, fordi for meg har han alltid vært verdens beste bror! :-) At et menneske ikke hører, so what? Det eneste, hehehe, som alltid har vært en pest og en plage er når vi krangla! ;-) Han bare snudde seg!! Gud, så frustrerende!!!!! *Ler* :-) Ja, broren min gjør også det. Leser på leppene. Egentlig veldig facinerende. Jeg har prøvd å lære meg det, hehe, men ha'kke sjangs. Så du får cred for den gitt! :-) Men det er klart, når man må fra tidlig av "lære" seg det og til dels er avhengig av det for å kunne "klare seg" så kommer det vel kanskje litt mer naturlig?! :-) Hehehe, jaa, kan tenke meg du fikk med deg mye rart ved å lese på leppene! Wish I could do the same!! :-)
Anonym bruker Skrevet 16. august 2008 #16 Skrevet 16. august 2008 Modde er på ferie, så nå er det fritt frem. Hurra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå