Gå til innhold

Hva har det å si at man har kort livmorhals?


Vilde08

Anbefalte innlegg

Var på føden i går for en sjekk. Legen kommenterte at jeg hadde kort og skjev livmorhals.

Har aldri hørt om dette før jeg! Hva har det å si for fødselen???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En ting har jeg tenkt en del på her inne på BIM; hvorfor spør man ikke jordmor/lege når man ikke skjønner det som blir sagt? Dette er IKKE kritikk til deg, bare jeg som undrer. Hvorfor sa du ikke at dette har jeg aldri hørt om før, hva innebærer det?

 

(..vet dessverre ikke om det har noe å si for fødselen så det kan jeg ikke hjelpe deg med)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg var der inne pga masserier. Hadde smerter og var redd. Var ikke det som var vesentlig der og da følte jeg. Kom ikke til å tenke mer på det før senere rett og slett.

 

Hvorfor vi spørr her inne?

 

Er lang tid mellom hver kontroll. Og her inne er det ofte andre som har opplevd det samme og kan gi en svar der og da. Så slipper man å gå å lure.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke konkret svaret på det du lurer på, men ei venninne av meg hadde kort livmorhals.

Dette førte til at hun ble lagt inn på sykehuset veldig tidlig i svangerskapet med fare for fortidlig fødsel. Der måtte hun værehelt i ro til fødselen satte i gang.

Nå skal det sies at hun var med tvillinger og kanskje enda større risiko med tanke på det.

 

Er litt nysgjerrig selv på hva det egentlig betyr og hva konsekvensen er...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på kontroll i morgen, så da skal jeg huske å spørre fastlegen min;0)

Har fått mye "rare" svar fra den fronten de siste mnd, så spørr også når jeg skal tilbake på sykehuset til fredag.

Jeg fikk ikke beskjed om å ta det spesielt med ro, på tross av at jeg var der inne pga masserier, er moden og har ei som sitter i seteleie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...