casandra1980 Skrevet 15. august 2008 #1 Skrevet 15. august 2008 Er sulten hele tiden,spiser og når jeg har fått det ned så spyr jeg.Er konstant kvalm:( Er så frustrerende å vært super sulten hele tiden,men 5 minutter etterpå så må det opp....huff:( Er bare 6+2 idag.Er forferdelig sitte på jobben i 7 timer når det eneste du tenker på er at du bare vil kaste opp.Vet ikke hvordan jeg skal gjøre dette.. Hvordan gjør dere det ang jobb dere som er veldig dårlige?
Spireline Skrevet 15. august 2008 #2 Skrevet 15. august 2008 Hei du! Jeg kjenner meg utrolig godt igjen i din historie. Jeg lå rett ut og kastet opp i to uker, før legen min sa at det var ok å ta reisesyketabletter. Altså vanlig postafen. Jeg prøvde dette i noen dager, og nå har jeg ikke kastet opp på 3 1/2 uke. Så lettet. Fortsatt litt uggen. Ellers må jeg si at jeg har kjøpt seabands, sånne akkumpunkturbånd du har rundt armen (disse bruker jeg ennå), og jeg prøvde alle råd om kanel, ingefær, ritzkjeks, riskaker, knekkebrød, farris + eplejuice. Mitt tips er at du får en sykemelding, ingen grunn til å slite seg ut akkurat! Du får trøste deg med at det snart blir bedre ;-) selv om det kanskje er en mager trøst akkurat nå!
Mayken Skrevet 16. august 2008 #3 Skrevet 16. august 2008 Når du har det sånn, har du ingenting på jobb å gjøre. Da trenger kroppen din fred og ro. Jeg har vært sykemeldt siden slutten av juni, da jeg ble lagt inn på sykehus første gangen for intravenøs behandling. Har vært innlagt 4 ganger og siste uken har jeg vært inne hver dag for væske og kvalmebehandling. Vil anbefale deg å bestille en legetime og få dem til å sjekke ketonene i urinen din, er de høye kan det være greit med litt væskebehandling på sykehuset, kroppen blir bedre av det. Ikke noe gøy å gå rundt og kaste opp og være kvalm. Dette er mitt 2. svangerskap med ektrem svangerskapskvalme og jeg vet at det ikke er så mye som hjelper annet enn fred og ro. Forsøk med lette måltider og gjerne litt saftig frukt, da får du i deg litt væske også. Ellers så må vi nok bare bite tennene sammen og holde ut, prisen vi får til slutt er uvurderlig:) Er 11+4 i dag og har holdt på siden uke 4, håper det roer seg innen noen uker så jeg kan få gjøre noe annet enn å bare ligge i sengen og sikkle på et håndkle. Lykke til videre og god bedring
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå