Anonym bruker Skrevet 15. august 2008 #1 Skrevet 15. august 2008 Nå er jeg lettere sjokkert her.. Forrige helg var snuppa mi hos far. Vi hadde sett feil på en bursdagsinvitasjon - som førte til at de kom en uke for tidlig. Flaut og dumt ja. Selvfølgelig burde jeg ha sjekket invitasjonen bedre, vet jo det.. men sånn ble det da - og det er menneskelig å feile. Det som er hårreisende her, er at far da plasserer jentungen hos tante et par timer, så han kan late som ovenfor sin samboer, at jenta var i bursdag. Hun fortalte meg her i går at far hadde bedt henne fortelle stemor hvor fint det var inne hos denne jenta som hadde bursdag - og at de hadde fått pølser og godteri å spise. Jeg snakker her om en mann på 46 år og datter på 9. Er det muuulig?? Føler at jeg må konfrontere far med dette ..men lurer nok litt på hva jeg skal si. Litt målløs egentlig..
Anonym bruker Skrevet 15. august 2008 #2 Skrevet 15. august 2008 Ehh, det var da en merkelig ting å lyve om.. bare for å ha sagt det først da!? Jeg ville nok spurt far om dette- såfremt du er sikker på at faren ikke vil bli sint på jenta for at hun har sagt det. Hva du skal si vet jeg ikke, men tror det kan være viktig å presisere at det er det at han lærer henne lyve som bekymrer deg og ikke selv løgnen- om du skjønner. Om han føler du "snoker" i forholdet hans kan han sikkert bli sint og gå i forsvar.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2008 #3 Skrevet 15. august 2008 Han har vært veldig åpen om problemene han har i forholdet sitt.. og har i grunnen sagt til oss alle i et år nå at han skal flytte derfra, så litt snoking burde han ikke reagert på egentlig Men jeg synes det er skremmende.. tenker at snuppa vil få et kraftig forvridd bilde av virkelighet og viktigheten av å fortelle sannheten, om hun skal lære av far at vi lyver for å unngå kommentarer osv.. latterlig.. og tragisk! HI
Anonym bruker Skrevet 15. august 2008 #4 Skrevet 15. august 2008 Ser for meg at han har en annen og skulle bruke tiden mens barnet var i bursdag til å besøke denne "vennen".
Anonym bruker Skrevet 15. august 2008 #5 Skrevet 15. august 2008 Anonym over deg her:) Høres ut som en lystløgner hele fyren. Har han sagt til jenta også han skal flytte? Slik at hun har blitt fortalt flere ting av faren som hun må holde tett om. Syns du skal ta det opp med han og samtidig understreke at dette er noe mellom dere og ikke noe han skal ta opp med jenta- på den måten at hun får svi for å ha sladret. Hvis han ikke forstår alvoret i å be jenta lyve for en person som han selv har ønsket skal være en omsorgsperson for henne, må du innkalle han til FVK eller be helsestasjon snakke med han. Vil nok tro at jenta fortalte deg det siden hun syns det er rart/ekkelt.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2008 #6 Skrevet 15. august 2008 At han er litt lystløgner har du rett i.. Hadde et forhold til denne mannen i rundt 10 år, og har hørt nok av løgner En ting er at han selv lyver.. men det blir helt feil å lære jentungen at det er greit å gjøre sånt. Han har sagt til jenta at han skal flytte ja.. dette var en god stund før sommerferien.. men skjer ingenting. Han har fire barn - og bør jo ta hintet når ingen av dem noengang er der på besøk.. (de er voksne de andre tre). Skal sies at stemor her har store psykiske plager, så det kan nok i hans hode være forklaring på løgner... men han ødelegger jenta mi føler jeg! HI
Anonym bruker Skrevet 15. august 2008 #7 Skrevet 15. august 2008 Du lyver til ungen din du også hi. Tenk når barnet ditt finner ut at julenissen ikke finnes. Dobbeltmoral!!!! skamme deg
Anonym bruker Skrevet 15. august 2008 #8 Skrevet 15. august 2008 Hehe.. ja fy a meg Har nok verre løgner på samvittigheten jeg skal jeg si deg. Løy ungen min rett i ansiktet da hun spurte om faren hennes noen gang hadde ønsket at jeg skulle ta abort (spørsmålet dukket opp etter et tv-program hun så en gang). Videre løy jeg henne rett opp i ansiktet da hun spurte meg om pappa noen gang hadde vært utro (med voksen søster med utro mann kommer også slike spørsmål plutselig) Så ja.. skammer meg nok dypt og inderlig nå HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå