lisasmurf med 2 herlige små Skrevet 15. august 2008 #1 Skrevet 15. august 2008 Jeg fikk telefon fra helsestasjonen om at min time ble avlyst fordi jordmor var 100% sykmeldt. Man vet jo aldri hvor lenge hun er det, så jeg har vurdert å gå til en privat. Kunne lissom tenkt meg å snakka med en før jeg skal føde. Jeg bor i Tønsberg. Har kikka litt på nett nå, men er liksom så vanskelig å vite hvem man evt skal prøve. Noen som har noen erfaringer? Ser det er noe som heter Vestfold jordmor og kvinnesenter... og jeg får opp div enkeltpersoner som da sikkert driver privat. Kan noen hjelpe meg litt?
smurf 77 * har født Skrevet 15. august 2008 #2 Skrevet 15. august 2008 hei, jeg har fått fin hjelp av jormødre på meg og magen, sender deg linken! http://www.megogmagen.no/ her er også telefonnummeret: 33345222 lykke til. de var kjempesøte!
AnnaLena Skrevet 16. august 2008 #3 Skrevet 16. august 2008 Jeg går også til jordmor Tove på Meg og Magen. Hun er utrolig dyktig, tar seg god tid og så får man akupunktur når man er på kontroll om man ønsker/trenger det. Dessuten er det alltid en jordmor eller barnepleier i butikken. Bekymrer du deg for noe så er det bare å stikke innom så hjelper de deg. Jeg har mange venninner som har sluttet hos kommunal jordmor og begynt hos jordmødrene på Meg og Magen, rett og slett fordi de er hyggeligere, flinkere og har mer tilbud. Det er verdt 300 kr. pr konsultasjon kan jeg lve deg.
suski22.12.08 Skrevet 16. august 2008 #4 Skrevet 16. august 2008 Jeg fikk beskjed om å ringe tilbake til helsestasjonen om 2 uker (1 uke fra mandag) for å høre. De jobber på spreng for å få en vikar så vist jeg har skjønt. Jeg har hatt litt komplikasjoner, så jeg har fått beskjed fra SiV om jeg SKAL gå hos jordmor. Derfor passet dette dårlig. Hvis ikke de har fiksa det i løpet av aug/sept skal jeg prøve å få henvisning fra fastlege til jordmor på SiV, da legen på SiV sa jeg like godt kunne gå på sykehuset hvis jeg ville det. Det var før jeg visste at jordmora i Tønsberg var sykemeldt da, så jeg takket selvfølgelig nei :-( Var på UL på "meg og magen", hadde utelukkende positiv erfarig med han legen der iaf, men jeg er litt"imot" å bli presset til private tilbud fordi det offentlige ikke klarer det de skal. Skal jo være frivillig å betale, ikke tvang mener jeg. Skal du velge privat kan du nok trygt velge "meg og magen". Timebestilling på nett tror jeg de har også.
Tøvsjura *1 stor og 1 liten* Skrevet 16. august 2008 #5 Skrevet 16. august 2008 Få en henvisning av legen din så kan du gå hos Dr. Tom Seberg sitt privatkontor i byen, der har de en kjempeflott jordmor, Britt Mari, jobber også på sykehuset og er veldig dyktig. Jeg går der og er kjempefornøyd!
lisasmurf med 2 herlige små Skrevet 16. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 16. august 2008 tusen takk for responsen! får prøve å ringe med helsestasjonen igjen og evt snakke med min lege, og så får vi se hva jeg gjør...
Endelig-mamma Skrevet 16. august 2008 #7 Skrevet 16. august 2008 Hvem av jordmødrene på helsestasjonen går du til? Jeg går til Eva ettellerannet, men kommer til å kutte ut henne og hoppe over til Tove på Meg og Magen. Maken til sludder som hun på helsestasjonen kommer med skal man lete lenge etter tror jeg. Iallefall har jeg og samboer bare sittet og måpt etter de to timene vi har hatt der.
Gjest Skrevet 16. august 2008 #8 Skrevet 16. august 2008 Vært hos henne vi også og det var skikkelig nedtur. Var hos fastlegen min senere i samme uke og han ble nesten irritert over hva hun hadde fortalt oss om diverse ting. Hun hadde også målt riv ruskende galt på fs målene. Skikkelig merkelig dame, og jeg håper vi slipper å møte på henne når jeg skal føde. Da kniper jeg igjen til vakta hennes er over. Skal heldigvis fortsette hos en annen jordmor der resten av svangerskapet. Til HI: Ta kontakt med legen din og spør om en henvisning til sykehuset. Du har jo allerde takket nei til oppfølging der oppe og, sånn du forklarte det så hadde du blitt bedt om å gå til jordmor i svangerskapet, så tenker de hjelper deg jeg. Lykke til
Endelig-mamma Skrevet 16. august 2008 #9 Skrevet 16. august 2008 Om du hadde gamle Eva på helsestasjonen, så slipper du å treffe henne på sykehuset. Hun er nemmelig ikke der oppe *har sjekka* Jeg fikk beskjed om bla følgende: 1. ikke spis frukt i siste trimester - da får du en feit baby 2. Ikke spis brød, pasta, poteter og ris.. "litt sånn Fedon vettø" <-- ordrett hva hun sa 3. Jeg var bekymret for et operasjonssår og -muligheten- for epidural hvis det skulle komme til det punktet, dog selvsagt ikke å foretrekke og fikk beskjed om dette: "Du må slutte å være så opphengt av epidural. Litt lett meditasjon og en god massasje gjør samme nytten"... ?!?!? Iallefall har jeg tatt alle mål hos fastlegen, både vekt og andre ting. Og sist jeg var der insisterte hun på at jeg skulle veie meg der også, selv om vekta i utgangspunktet viste noe helt annet.
AnnaLena Skrevet 17. august 2008 #10 Skrevet 17. august 2008 Jeg er i grunnen litt enig med deg angående det med å bli presset til private tilbud når det offentlige ikke strekker til. Likevel har jeg valgt å gå privat fordi det er sååååå dårlig i det offentlige. Hos Meg og Magen har Jordmor Tove og gynekologen alltid tid til meg. Jeg må aldri haste ut. Jeg får skikkelige svar på alt jeg spør om. De tar meg på alvor og lytter på meg. Jeg får all den hjelper jeg trenger, alltid. Og ikke er det så dyrt heller. Jeg betaler 5000 kr. for 3 avanserte ultralyder alle på ca 45 min, en etterkontroll for å se etter skjulte fødselskader med 3D teknikk. 8 jordmorkontroller, inkl. 1 times kontroller for forberedende fødselssamtale og akupunktur og ettersamtale om fødsel. Jeg møter alltid samme mennesker og føler meg trygg og i varetatt. Jeg har fryst treningskortet mitt på Spenst og sparer hele summen der under tiden. Trenger ikke å kjøpe kurs, akupunktur og ultralyd ekstra som så mange gjør. De 5000 kr er verdt sin vekt i gull! og jammen hører jeg mye rart som skjer på kontrollene i det offentlige av mine venninner. Jeg synes det er en god investering og forsikring i svangerskapet å gå til Meg og Magen privat og kan pådet varmeste anbefale andre det.
AnnaLena Skrevet 17. august 2008 #11 Skrevet 17. august 2008 Det der er helt utrolig og det hadde jeg ikke funnet meg i! Hører mange som klager påden dama der. Hvorfor gidder hun å sitte der når hun er sånn mot pasientene, hun kan umulig like jobben sin. Jeg hører forresten mange klager på flere der også en dansk ei, Lone tror jeg. Hun er visst av samme ulla. på Nøtterøy er de mer fornøyde, Jæ... irriterende at det skal være avhengig av så få personer om man har et bra tilbud eller ei. Fastlegen kan man alltids bytte men det er ikke mange jordmødre å velge mellom. De som får tilbud hos Seeberg er de "kjente" jentene hans. Det er neimen ikke rettferdig at noen skal ta til takke med kommunal bitch jordmor og uinteressert fastlege, mens noen få skal være beæret å få audiens hos Seeberg... Typisk Tønsberg!! De som skriker høyest og har mye ressurser får tilbud andre bare kan se langt etter...Liker ikke helt måten Seeberg styrer det der på. Det burde jo være en god grunn for å gå der, som risiko i svangerskapet feks.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå