Gå til innhold

Trenger tips til morgenrutiner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tiden er kommet for at jeg er tilbake i jobb og veslegutten skal begynner hos dagmamma. På mandag braker det løs. Jeg er i den situasjonen at mannen min jobber natt annenhver uke, så i neste uke er jeg og veslegutt alene om morgenene... Hvordan gjør jeg dette damer? Gi meg alle tipsene du har. Han kan spise hos dagmamma, men samtidig så føler jeg litt at han kanskje burde spise her.. Eller?? Jeg spiser ikke før jeg reiser på jobb, men tar frokosten på jobben. Hvor lang tid bør man ha? I hvilken rekkefølge er det lurt å gjøre ting? Hva funker best for dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leste overskriften din sikkert tre ganger før jeg skjønte hva du mente...

Jeg leste: "Trenger tips til mortilgunnar"

:o)

Hvis snuppa her ikke skal spise hjemme så vekker jeg ikke henne før jeg selv er helt klar. Da er det opp og på badet, på med klær og klar ut av døra. Altså ut av huset kanskje 10 minutter etter at hun står opp. Har funka bra her.

Skrevet

jeg har ikke lillegullet på morningen, men tror jeg pappan tar av pysj og bytter bleie mens vannet til grøten koker, lager grøt og setter henne i stolen for å spise og da ordner han seg selv. tar henne ut av stolen, vasker og kler på henne, lager matpakke til henne og tar på yttertøy og så reiser de i barnehagen.. nå skal det sies at de har en og en halvtime som regel om morningen, så det er mye kos derimellom også ;o)

Skrevet

Haha haha hahah... Seriøst?? Mortilgunnar... hahah... Jeg ler litt for meg selv nå...

Men ja... Okey... Raskt og enkelt med andre ord:) Men ... hm... Er du alltid først oppe? Her hender det både titt og ofte at pjokken er oppe før meg og da sitter ikke han pent i senga og venter til jeg er ferdig med mitt morrastell for å si det sånn... hehe... Men altså.. Er jo ikke noe problem:) Han vandrer rundt mens han venter på meg han;)

Mortilgunnar... hehe... ler litt enda jeg... hehe

Skrevet

Tv eller dvd er fin underholdning og barnevakt mens du steller deg selv... :o) Hvis han vil se på det og sitte litt stille mens du er på badet.. Så gjør du han klar etterpå.

Skrevet

Hehe... ja skjønte ikke helt hvofor du skulle ha tips til mortilgunnar liksom...

Ja det er vel alltid jeg som står opp først i hverdagene. Har ei b-menneske snuppe.

Skrevet

Jeg har to som skal opp og i bhg, Står opp og dusjer selv, lager matpakker og pakker sekker. Minstemann våkner, får stell og klær og en flaske. Vekker storesøs, steller og på med klær. Så leker de litt mens jeg ordner småting og til slutt kler vi på og går. De spiser frokost i bhg. Minste blir jo litt mett av flasken, storesøs orker ikke mat før hun var vært våken en stund så det passer bra. Vi bruker vel hvertfall 1,5 time til sammen. Når vi bare hadde en liten brukte vi rett under en time.

Skrevet

1,5 timer ja..... uff uff... Da må jeg stå opp kl 06... hm... Også jeg som ikke liker å stå opp da... Nei, men seriøst... Det er spisinga som tar tid. Han er 14 mnd og spiser 2 skiver til frokost, og de 2 skivene tar sin tid... Kan han sitte å spise maten alene mens jeg ordner ting og tang eller er det "slemt" av meg? Føler at jeg bør sitte der sammen med han. Føler mye rart jeg... hehe;)

Skrevet

Hvis han sitter fint og spiser selv, så kan han klart spise mens du dusjer og steller deg. Du har da ikke tid til å se på at han spiser.. :o) Evt bare gi han en banan eller noe hvis han er sulten, så kan han spise frokost hos dagmamma.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...