Anja83 Skrevet 15. august 2008 #1 Skrevet 15. august 2008 Kikket så vidt innom forumet "beholde barnet?". Der var det ei som hadde prøvd å bli gravid, og blitt gravid med tvillinger. Da valgte hun og mannen abort da de ønsket seg ett barn, ikke to. De hadde ett barn fra før, og mente det ville bli for mye med 3 barn. Nå ville de igjen prøve å bli gravid. Ble bare så innmari trist kjente jeg. Verden er virkelig ubeskrivelig urettferdig noen ganger. Jeg har selv ei nydelig jente på 7 år som jeg ble gravid med da jeg bare var 17 år. Situasjonen var på ingen måte ideell. Jeg hadde ikke engang begynt på videregående skole (gikk på folkehøyskole), og forholdet til pappaen tok slutt ganske raskt. Jeg husker så godt at "alle" rundt meg mente det eneste fornuftige i en slik situasjon var å ta abort. Barnefaren mente det, venner av meg mente det og mine egne foreldre mente også dette (de endret seg heldigvis raskt, og er i dag verdens stolteste besteforeldre). Jeg ble selvfølgelig usikker når jeg ble stående så alene mot alle andre, og tenkte utrolig mye. Allikevel visste jeg så innmari godt at jeg aldri ville klare å velge bort barnet. Og takk og pris for at jeg ikke gjorde det! Hun har gitt meg, og gir meg fortsatt, så utrolig mye glede i livet. Ja, det har vært tøft i perioder, men jeg er i dag utdannet barnevernspedagog og får jobbe med å hjelpe de barna som ikke har det like lett. Jeg har funnet en fantastisk mann som jeg nå håper å kunne få barn med. Er visst bare ikke så enkelt denne gangen.. Jeg skulle ihvertfall ikke kunne vurdere å ta abort om det så var trillinger eller firlinger der inne. Jeg håper så inderlig at alle dere her inne som sliter med å bli gravide, snart blir det! Dere fortjener det så utrolig mye! Det er nettopp slike foreldre vi trenger til de små som kommer til denne verdenen.
Gjest Skrevet 15. august 2008 #2 Skrevet 15. august 2008 Det er det som er grunnen til at jeg aldri er inne og leser på det forumet. Hadde kommet til å bli så sinna på dem så da er det best å la være å lese der inne
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 15. august 2008 #3 Skrevet 15. august 2008 Jeg har ikke annet å si enn at verden er ett sykt sted. Har man sex får man jammen meg være voksen nok til å ta konsekvensene.
KnertiMagen Skrevet 15. august 2008 #4 Skrevet 15. august 2008 Jeg hadde blitt sjeleglad hvis jeg ble gravid med tvillinger:) Da får man dobbel glede og kun 1 fødsel. Two in one=) Pluss at vi ønsker oss bare to barn, så da hadde vi blitt ferdige med begge på en gang. Hihi.. mange gode fordeler, to vakre barn og dobbel glede sier man vel ikke neitakk til=)
*Babyønske* Skrevet 16. august 2008 #5 Skrevet 16. august 2008 Uff ja jeg fatter ikke at det går ann.... er jo så sykt urettferdig... Jeg kunne gjort hva som helst for å bli gravid, vi har prøvd i 8 mnd no og er ganske fortvilet... Bare tanken på at noen tar vekk to skjønne små, for å bare få 1 er helt uvirkelig ( Håper snart det er vår tur )
Mamma-til-3-jenter Skrevet 16. august 2008 #6 Skrevet 16. august 2008 Helt ufattelig sykt at det går an!!! Jeg håper INDERLIG at det paret der ikke greier å bli gravide igjen!! DET hadde de fortjent!! Arrrggghhhh, blir så sint!!!!!!!!!!!!!
Gjest Skrevet 16. august 2008 #7 Skrevet 16. august 2008 Nå får jeg faktisk masse pes, men jeg må si at jeg skjønner tankegangen deres. Jeg hadde nok aldri klart å ta abort hvis jeg hadde vært gravid med tvillinger, men samboern min hadde villet at jeg skulle det. Og jeg forstår han(selv om jeg ikke ville latt hans mening gjelde). Vi har jo gledet oss masse til å få det første ene barnet! Skal kose oss med det, og når vi er klare - få nr.2. 2 barn på en gang hadde blitt noe HELT annet! Mye mer ansvar, og ikke det vi har gledet oss til. Jeg mener ikke å si imot dere, for jeg er enig i at jeg aldri ville ha tatt abort om det hadde vært tvillinger. Men syns det er dumt å dømme for hardt, vi kjenner ikke dette paret! Det kan være økonomiske grunner, plassmangel og også drømmen om å ha 2 barn(og ikke 3). Vi er alle forskjellige!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå