Anonym bruker Skrevet 15. august 2008 #1 Skrevet 15. august 2008 Nå har jenten min gått i litt over en uke i barnehagen. Og på mandag har ped. lederen sagt at hun gjerne vil ha en start samtale med meg: jeg lurer litt på hva dette er for noe og hva en får av info under en slik samtale. Noen her som har peiling?
ifie Skrevet 15. august 2008 #2 Skrevet 15. august 2008 Før vi hadde denne samtalen fylte jeg og kjæresten ut en samarbeidsavtale. "Hvilke informasjon ønsker dere fra bhg?", "Hva liker ungen å gjøre?", "Hvordan ønsker dere at leveringssituasjonen skal være?", allergier/sykdommer o.l. Vi gikk gjennom denne sammen med primærkontakten vår + at vi snakket litt rundt dette og hvordag vi opplevde bhg så langt og evnt andre spørsmål/annen info. Veldig fint å ha en slik samtale! Jeg anbefaler deg å skrive en huskelapp om du har mange spørsmål, så slipper du å ergre deg etterpå over ting du skulle ha spurt eller informert om!
Anonym bruker Skrevet 15. august 2008 #3 Skrevet 15. august 2008 Det varierer vel litt, men som regel er det for å snakke litt om datteren din. Litt om hvordan hun er, og om det er noe spesielt de bør vite. Kanskje hvis det er noen ord hun sier som bare dere foreldre skjønner, osv. Om det er noen spesielle triks for å få henne til å sove, eller om det er noen sanger hun liker spesielt godt. Og om det er noen familieforhold som er kjekt å vite om. Også er jo det en fin anledning for deg å stille spørsmål hvis du lurer på noe. Denne samtalen er rett og slett for å bli bedre kjent med deg/dere og datteren din, og for å innlede et (forhåpentlig) godt forhold mellom dere og barnehagen. Og selvfølgelig for å informere om alt praktisk som dere må vite om. Husk at de har taushetsplikt, så det er ikke farlig å fortelle eventuelle sensitive ting som kan være viktig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå