YumYum2 Skrevet 15. august 2008 #1 Skrevet 15. august 2008 Når vil dere ha nestemann? Har ei datter på datter på 8 mnd og har veldi lyst på en til.. Er kun 18 år og har ingen videregående utdannelse. Noen som har flere barn og ingen utdannelse som faktisk klarer seg fint??
Dancing Queen Skrevet 15. august 2008 #2 Skrevet 15. august 2008 Hei. Jeg er 20 år og har en gutt på 6 mnd. Jeg har heller ingen videregående utdannelse, men jeg har også veldig lyst på en til, snart Sambo er desverre ikke helt enig.. Han syns vi skal vente flere år til vi får nestemann Hvis jeg har noen eks. å vise til så kankjse han endrer mening etterhvert
YumYum2 Skrevet 16. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 16. august 2008 Det som gjør det litt extra vanskelig er at barnefaren og har lyst på en til.. Han er snart 19 og har hellen ingen videregående utdannelse. Har din sambo det?
torden Skrevet 16. august 2008 #4 Skrevet 16. august 2008 går sikkert bra det om dere har jobb slik at dere har økonomi til å forsørge familien;) utdanning kan dere jo ta senere om dere vil;) får jo bostøtte om man har dårlig råd osv;)
Dancing Queen Skrevet 16. august 2008 #5 Skrevet 16. august 2008 Ja han har full utdannelse som elektrikker, tjener ganske bra. men så har vi kjøpt ny og fin leilighet, da går mye penger til lån. Jeg må nok få meg jobb først ja. Vi er jo unge, har mange år å få flere barn på
Gjest Skrevet 16. august 2008 #6 Skrevet 16. august 2008 "Får jo bostøtte om man har dårlig råd..." - ja, det er selvfølgelig veldig ideelt å planlegge et nytt barn når man har DÅRLIG økonomi... "Staten Norge og skatteyterne betaler for oss, liksom..." Jeg synes det er egoistisk (og vitner til noe lav intelligens) når folk planlegger barn i svært ung alder UTEN utdannelse eller noen som helst økonomisk sikkerhet. Argumenter som; "samboeren min tjener bra da" - er ikke gode nok etter min mening. Hva skal dere gjøre hvis det blir slutt da, og du sitter der med fullført grunnskole men ikke en gang fullført videregående? Skal du ty til staten?
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 17. august 2008 #7 Skrevet 17. august 2008 kan ikke annet enn å le litt av dere... er dere fullstendig naive?! trodde ikke det var mulig i dagens samfunn og ikke ha vgs, det er da et minimum for i det hele tatt og komme seg litt opp og frem. at dere på ikke engang 20 velger å planlegge barn uten noen som helst sikkerthet sjokkerer meg litt. hva i all verden skal dere gjøre om det ikke funker lenger med barnefar, forsørge barna ved å jobbe i kasse på rimi? nei, tenk litt lenger fremover i tid. en utdannelse er et must i vårt samfunn. nei jenter, i dagens samfunn MÅ man kunne stå på egne ben og lage sitt eget sikkerhetsnett, for dere og barnas skyld. ikke mye fett og stå på bar bakke hvis den tid skulle komme.
Sabina og gjengen Skrevet 17. august 2008 #8 Skrevet 17. august 2008 Å joda det er fullt mulig å ikke ha vgs i dagens samfunn. Jeg var ble ganske syk da jeg skulle starte på vgs og sluttet der etter 4 mnd. Har ved to anledninger forsøkt å ta det opp, men første gangen måtte jeg gi meg pga sykdommen og andre gangen måtte jeg gi meg pga jeg ble gravid og hadde et veldig tøft svangerskap. Jeg ble uplanlagt gravid som 19 åring, kjæresten og jeg hadde kun vært sammen i et par mnd. Jeg gjorde det slutt med han pga jeg ville ikke leve livet sammen med han, og vi ville aldri fungert sammen. Dette ser jeg idag da familievernkontoret og advokat oikke anbefaler at han har samvær alene så dette har han hos meg. Barnet er snart to år. Jeg har tatt opp to fag som privatist etter han ble født, vært alenemamma fra dag en til han var ca 15 mnd. Jeg ble gravid ved bruk av kondom, selvsagt heller ikek planlagt, vi skulle vente et år. Vi bor nå sammen og er forlovet. Jeg har 9 uker igjen med lille jenta i magen. Jeg skal ta opp de tre fagene jeg mangler og jobbe i ca 2 år til så har jeg generell studiekompetanse. Videre skal jeg på lærerhøyskolen, men det blir den dagen vi har råd til å leve på kun en inntekt over flere år. Jeg begynte å jobbe med gang jeg fant ut jeg var gravid igjen, men legen ville sykemelde meg allerede i uke 11, jeg hadde sterk svangerskapskvalme, en halvannet åring å ta meg av og jobb og var alene. Kjæresten flyttet til meg da jeg var 18 uker på vei. Jeg mistet retten til fødselspenger pga jeg ble sykemeldt før jeg opptjent rett på sykepenger. Men vi skal klare oss uansett på sambo sin inntekt. Det er ikke barnets feil at jeg blir gravid vanvittig fort, ennå vi var forsiktige denne gangen da jeg hadde opplevd før at jeg ble raskt gravid og vært uforsiktig. Men selv om mine barn ikke er planlagte elsker jeg de som jeg ville gjort om de var planlagte. De er barna mine (selv om lillesøster ennå er i magen) Men nå har sambo fått beskjed om at jeg vil ha noen års pause før neste svangerskap, siden jeg er såpass dårlig omtrent hele svangerskapene vil jeg at barna skal ha en oppegående mamma noen år før de får småsøsken Så det er nok fullt mulig å ikka ha vgs og klare seg her i livet. Ja, jeg levde/lever på OS nå, denne mister jeg når lillesøster kommer. Men jeg hadde aldri noen plan om å leve på det lenge, jeg søkte jobber, men uten bil og en bhg som ikke åpner før 07.30 ble det vanskelig å finne jobb på et lite sted som passet med bhg tidene og busstidene. Så lenge man har konkrete planer om hva man skal videre og setter seg mål og når de underveis går det fint å kombinere barn og studier/jobb. Spesielt når man er to om det sammen. Så jeg vil si at har du ingen plan med hva du vil og når du vil det så VENT med flere barn, har du en plan du vet du kan gjennomføre så kjør på. Søsken er viktig og det er lettere med få år imellom søsken enn mange. De har mer glede av hverandre når de er ganske jevne i alder
torden Skrevet 18. august 2008 #9 Skrevet 18. august 2008 Jeg syns at man skal få barn når man vil ha barn. Dagens samfunn er lagt upp til kanskje 20 år på skole, og det er en god del av livet! selv går jeg yrkesfag, og går på skole selv om jeg har en datter på 2 mnd... har ikke verdens beste råd, men har det jeg trenger....har man små barn får man kontantstøtte også...man klarer seg alltids!
Dancing Queen Skrevet 18. august 2008 #10 Skrevet 18. august 2008 Jo det er fult mulig å ikke ha fullført videregående. Jeg fullførte ikke pga sykdom. Jeg prøvde å ta det opp igjen, men det ente med opprasjon. Når jeg endelig ble frisk så ble jeg gravid. Det var ikke planlagt, men jeg elsker gutten min. Hadde ett tøft svangerskap så det var ikke mulig å gå skole eller jobbe. Som jeg skrev over her så må nok jeg bare vente med en til. Vi er unge og har mange år å få flere på Jeg vil ha utdanning og en jobb først. Jeg vil ikke leve på staten!!
Dancing Queen Skrevet 18. august 2008 #11 Skrevet 18. august 2008 Men du Siklerotte.. Hvordan utdannelese har du?
Gjest Skrevet 18. august 2008 #12 Skrevet 18. august 2008 nå er jenta vår 4 uker bare, så har ikke helt tenkt ut det enda, men jeg synes 3 år hadde vært fint. vi er begge 20. å få en til når vi er 23-24 år hvis ting passer da. Men pappan vil gjerne vente hvertfall 4-5. blir ferdig med høyre utdanning osv først. Så vi får se hvordan det blir
Gjest Skrevet 18. august 2008 #13 Skrevet 18. august 2008 Det er helt irrelevant hva slags utdannelse jeg har i denne saken. Jeg har aldri planlagt noe barn og har heller ikke tenkt å få flere barn i nærmeste fremtid..
Dancing Queen Skrevet 19. august 2008 #14 Skrevet 19. august 2008 Hehe. Du er morsom du Siklerotte Da konkluderer vi med at vi har sånn ca. samme mening da. Jeg har heller aldri planlagt noe barn og vi kommer heller ikke til å få flere barn i den nærmeste fremtid, selvom jeg skulle ønske det så har vi ikke god nok økonomi til å få en til. Men det må da være lov å drømme litt
Gjest Skrevet 19. august 2008 #15 Skrevet 19. august 2008 Men nå kverulerte jeg heller ikke på det du sa - men på det Torden sa om at man får bostøtte om man har dårlig råd. Det er jo ikke et godt argument for å få barn i det hele tatt. Det er jo latterlig. Nå skal det jo sies at jeg setter utrolig stor pris på disse som gidder å ta seg de såkalte "drittjobbene" - butikkmedarbeidere, vaskehjelper osv... De er veldig fine å ha! For all del - sålenge de jobber og klarer seg på den lønnen de får utbetalt som mennesker uten utdannelse, så skal jeg ikke si så mye jeg... Er ikke jeg som må leve vanskelig. Men folk som lever på staten fordi det er enkelt og greit og fordi de kan, har jeg lite til overs for. Man planlegger ikke et barn uten sikkerhet - og da er jo ikke "min elskede samboer som tjener 50,000 i mnd" en sikkerhet. What if - what if - what if...
samboer87 Skrevet 19. august 2008 #16 Skrevet 19. august 2008 Vi ahr en liten gutt på 19 mnd jeg er 21 og har utdanning fra vgs som helsesekretær driver å søker etter jobb. Jeg måtte ta ferdig vgs etter at lilllegutt var født. Det var hardt men jeg klarte det.Sambo er 26 og har utdanning fra BI han jobber som it konsulent i et firma og har en lønn på 500 000 i året vi har eget hus. Jeg syns vi klarer oss bra til å være så unge jeg og vi har vært prøvere for å få en til liten en i et par måneder nå og jeg tror faktisk det er en liten spire der nå....spennende å se! har foreløpig stikkende smerter i magen, må gå ofte på do og tisse og nå 2 dager uteblivende mens...håper håper.... jeg syns i allefall ikke vi er egoistiske har veldig lyst på en til og det blir morro for lillegutt med et søsken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå