jif baderom Skrevet 15. august 2008 #1 Skrevet 15. august 2008 hvor høyt BT hadde dere? og hvor høyt er 160/110 i denne sammenheng...?
Makkapakka og gjengen Skrevet 15. august 2008 #2 Skrevet 15. august 2008 Hei hei Jeg hadde sv.skapsforgiftning i begge svangerskap faktisk... Bl.trykket mitt steg til 150/98 (for å være pinlig nøyaktig), og da ble jeg medisinert. Hver gang det steg økte dosen med medikament. 160/110 er nok høyt, og hvis du ikke har vært hos legen bør du gå på en ekstra kontroll. Jeg ble kontrollert hver fredag, MEN...det kommer også litt an på utgangspunktet ditt...har du høyt bl.trykk fra før? Jeg har en sv.inne som alltid har hatt 100/60, og det ble dermed slått "alarm" for henne da bl.trykket ble 140/90. Jeg som alltid har ligget på 120/85 hadde litt mere å "gå" på...hvis du skjønner. Legene er blitt veldig flinke med å være ekstra obs på dette med bl.trykksøkning i sv.skap,...heldigvis...
Mamsen og lillegutt Skrevet 15. august 2008 #3 Skrevet 15. august 2008 Hei. Jeg har hatt sv.forgiftning. Har et blodtrykk på 110/70 til vanlig. Det er undertrykket de er mest redd for. og når mitt gikk opp på 90 så ble jeg lagt inn. Og natten før jeg ble satt i gang så hadde jeg 180/120,og det var SKUMMELT.....
Makkapakka og gjengen Skrevet 15. august 2008 #4 Skrevet 15. august 2008 Helt sant, det er undertrykket som er interessant for legen å se på. Overtrykket kan variere mer dersom en har vært litt stressa etc, men undertrykket gjenspeiler hjertes hvilefase, og det bør være lavest mulig! Lykke til!
## :D ## Skrevet 15. august 2008 #5 Skrevet 15. august 2008 Jeg hadde rundt 160/110-115 i bt. Jeg var innlagt, men ikke medisinert. Fikk omtrent ikke lov å bevege meg, da. Kun gå på do når jeg absolutt måtte, ellers ligge helt i ro på et mørkt rom... Så jeg vil si ditt bt er høyt, og de sier jo at alt over 90 skal medisineres/følges NØYE. Hva sier legen din om det da?
Guttemamma til to Skrevet 15. august 2008 #6 Skrevet 15. august 2008 jeg hadde blodtrykk på 195/140 og ble innlagt med en gang..På sykehuset måtte jeg bare ligge.. ikke se på tv, begrense besøk, bare gå opp for å gå på do.. Jeg fikk enerom og det skulle helst være dempet belysning og ikke så varmt. Jeg fikk blodtrykkssenkende drypp,tabletter og til slutt sprøyter,..Blodrtrykket stabiliserte seg da de tok babyen ut med keisersnitt(en ukes tid ettrpå) Håper du blir fulgt opp nøye. for det her med blodtrykk er ikke til å spøke med.. Det skumleste synes jeg var at jeg ikke hadde noen symptomer på høyt blodtrykk.. Lykke til
neste*gang Skrevet 15. august 2008 #7 Skrevet 15. august 2008 jeg hadde 210 i BT/??? og undertrykket fikk jeg aldri vite... de sto bare vettskremte å så på meg og lurte på om jeg hadde det bra og hva fødselsdatoen min var så tok de sats og kjørte senga til operasjonssbordet.. jeg har det man kaller perfekt blodtrykk til vanlig.
DoubleTrouble Skrevet 15. august 2008 #8 Skrevet 15. august 2008 Hei! Jeg fikk svangersk.forgiftning da jeg gikk gravid med mine tvillinger. Jeg ble mest dårlig etter at de var forløst. Da hadde jeg så mye vann i kroppen at jeg måtte få vanndrivende. Ble lagt inn på observasjon. Hadde vann på lungene også. Blodtrykket mitt var nesten oppe i 200/110.Så 160/110 er ganske høyt det ja.
litakine og Theodor Skrevet 15. august 2008 #9 Skrevet 15. august 2008 jeg fikk sv.skapsforgiftning ETTER at jeg hadde født, og hadde på det meste 190/110 - det skal sies at jeg vanligvis har et veldig lavt blodtrykk, så dette var for meg EKSTREMT høyt, så høyt at jeg fikk eklampsi - dvs at jeg gikk inn i kramper... ellers fikk jeg støtdoser IV når jeg hadde 110/95
Labambie Skrevet 15. august 2008 #10 Skrevet 15. august 2008 Du har nok litt høyt trykk ja HI.. Men høyt BT trenger ikke henge sammen med svangerskapsforgiftning. Jeg hadde 200/113 da jeg ble lagt inn siste gangen. Men det steg ytterligere, men jeg fikk aldri vite hvor mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå