Gå til innhold

Dere damer, er dette for mye forlangt synes dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husbonden er borte minst 3 kvelder i uken, gjerne 4-5 og. Og de dagene han er hjemme er han stort sett på en løpetur etter mini har lagt seg e.l. også. Det er da trening 2 kvelder i uka, 2 1\2 time, og ishockeykamp på 3 timer en annen dag i uka, og gjerne en fotballkamp eller noe jobbrelaterte saker innemellom der.

Er så snabla kjiipt å sitte alene hver bidige fredagskveld synes jeg:-p Gaah!!

Men, så til saken, jeg får liksom ikke tid til å bedrive min interresse noe særlig, da jeg spiller håndball og det er trening og kamper der og!

Jeg mener vi kan ta og gi begge to, mens han mener vi bare kan ha barnevakt de kveldene begge må trene..(mora og faren hans)

Jeg synes at en av oss ihvertfall bør være hjemme, og istedet for barnevakt er jeg da hjemme...

Han mener det er mitt problem så lenge jeg ikke vil ha barnevakt, at jeg ikke får trent.

Hva synes dere?? Hva hadde dere forlangt? Og ja, dette er tatt opp mang engang.

Takknemlig for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns han er utrolig mye borte, og i utgangspunktet for mye... Dere burde få pleie hobbyer i like stor grad, og han burde dermed være mer hjemme :-)

Enig med deg i at man ikke kan basere seg på at andre passer barne flere ganger i uker (selv om det er besteforeldre..)

Ta han hardt i øret, og true med at hvis ikke han skjerper seg så kommer Spetakkel på besøk ;-)

Skrevet

Når er DERE sammen da?? Syns det hørte slitt voldsomt ut, får være grenser på å dyrke egen-interesser mener jeg da.... Og han har vel bare godt av å sitte hjemme en kveld og "kjede" seg han og?

Skrevet

Vi? Hvem? Huh? He he, ikke ofte.. Han er på vei hjem med pizza da, så han er a` snill og men...

Jeg synes han er borte mye, og at det er litt leit. Men, ingen andre får trent om han ikke er der heller, for han er "president" og kun han som får disponere nøkler\hall. Men, familien først prøver jeg og si da!!

Ja, hadde du sett litt skumlere ut Spetakkel, hi hi hi...

Skrevet

Heisann!

Må nok tatt en skikkelig alvorsprat og lært han en lekse!

I et forhold må man ta og gi,og jeg forstår godrt at du velger å være hjemme med teo i stede for å la besteforeldre passe han,en gang i blandt er jo greit men ikke masse.Ser han selv at han har litt masse tid og blir litt vel prioritert og du må legge til side dine ting?

Mannebein kan være noe herk,og en kan lure innimellom hvordan hjernen demmes er bygd opp.

Lykke lykke til!

Ha en flott fredagskveld:-)

Skrevet

Utrooolig mye han var borte, da? Ser han dere/ungene i det heletatt? Men ser ikke problemet med å kunne ha barnevakt en gang i uka, feks.

Vanlige folk har jo det, hvorfor kan ikke du?

Skrevet

Utrooolig mye han var borte, da? Ser han dere/ungene i det heletatt? Men ser ikke problemet med å kunne ha barnevakt en gang i uka, feks.

Vanlige folk har jo det, hvorfor kan ikke du?

Skrevet

Det å få barn innebærer en innskrenking av friheten, det er man jo klar over før man får dem. Dette burde gjelde dere begge 2!! Utrolig urettferdig rett og slett at bare du må ta den biten. Hadde blitt forbannet om det var meg.

Forklar ham at dere er 2 om det, og skal dele ansvaret. Du fortjener frikvelder du oså! Evt, bare si at "i kveld stikker jeg ut, du får være hjemme". Hvis du føler at du kan det da.. Det hadde jeg (vanskelige meg ;)) gjort :P

Skrevet

Ja, men vil liksom ikke forlange heller da... Jaaa, hadde han ikke kommet hjem med pizza med skinke og biff og smågodt nå, så hadde det vært andre boller!!!

Han er liksom ikke sånn teit med det heller, men verdens mest entusiastiske og muntre fyr som har lopper i blod:-p

Men, er vel ikke riktig at han skal få trene og styre på, og jeg bare sitte hjemme..

Dustepus altså!!

Ha en fin fredagskveld du og chrisallic, håpe alt er bra med deg!!

Klemklem

Skrevet

Ja, enig. Derfor jeg reagerer på det. Vet ikke hva som er vanlig bortover jeg. Har jo noen venninner med gutter som trener 4-5 dager i uka og!

Njo, han ser forsåvidt mini en del, treningen er ofte fra halv 8 om kvelden. Men, jeg derimot er lei av og ikke være på noe.

Jeg synes ikke de bør passe ham fordi det er vårt ansvar, og fordi de sitter her ellers de dagene jeg jobber kveld og mannen MÅ trene...

Skrevet

Vanlig og vanlig... Det er vel (dessverre) vanlig i mange hjem at mannen gjør som han vil, mens damene må sitte hjemme med unger og hus. Heldigvis tror jeg det blir mindre og mindre vanlig da :)

Men; selv om det er "vanlig" hadde ikke jeg godtatt det. Vi stiller likt her, har aldri måttet "stå på krava" heller, da han er av samme oppfatning.

Nei, ingen dikkedarier, bare sett hardt mot hardt. Det er hans ansvar også, og du har like stor rett på frikvelder som ham. Kanskje dere etter litt kompromissering kommer frem til en ok løsning for dere begge to :)

PS: synes ikke det er en super løsning å ha barnevakt heller.. Ikke at det er noe galt i det, men jeg ville ikke landet på det dersom det ikke var nødvendig. Jobb, studier, medisinske årsaker; ok med fast barnevakt. Fornøyelser; mor og far deler på ansvaret :)

Skrevet

Må han trene så masse?Tror jeg hadde sagt at han fikk velge mellom ishokey eller fotball.

Går ikke helt bra med meg .Er syke, lillemor og jeg og er luta av å nyse og snyte meg og være tett i halsen hele tiden.Skal bake boller og sjokoladekake nå til å ha med på dugnad i morgen og må manne meg opp til det.

Håper alt står bra til med deg.

Skrevet

Hah, når du sier det sånn ja... Men, han er liksom ikke sånn egoist heller, han tror på en måte alt årnær se`!! Men, får prate ekstra med ham i helgen. Er lei av det her kjenner jeg..

Tusen takk for svar dere.

Chrissallic: Huffa da.. Ikke bra. Hvis det er sommerforkjølelse, så henger det så inn i hampen lenge i. Kjedelige greier!! Håpe former tar sats snart da, og at du og lillemor blir kvitt herket..

Sjokoladekake gjør underverker da.

God klem og god bedring:o)

Skrevet

Han kunne ha kuttet ned på alle aktivitetene sine, men samtidig hadde jeg ikke sett noe problem i å ha barnevakt. Så jeg er litt enig med han i at det blir ditt problem at du ikke får trent, fordi du ikke vil ha barnevakt. Samtidig er jeg litt enig med deg og, han kan gjøre det samme for deg som du gjør for ham, nemlig å være hjemme slik at han får trene. Det er ikke alltid man får seg barnevakt heller. Uansett, når det nå er snakk om besteforeldrene, så er nok det sikkert bare koselig for både dem og barna.

Om du syns at du gir mye mer enn hva du får, så er jo det en skjeivfordeling som du antageligvis kommer til å blir mer og mer irritert over. Det er ikke bra for likevekten i forholdet.

Det høres ut som at han trener mest på ishockeyen, og om det er det han liker best, så kan han jo kutte ut fotballen, slik at du får tid til håndball. :)

Skrevet

Fikk rødvin nå av sambo så får håpe det hjelper.Han har truet med at jeg må drikke cognac eller whisky,og jeg blir dårlig av tanken.Får håpe at sjokoladekake hjelper mot forkjølelse og ikke legger seg på sidebeinet.Sender over litt til deg (etter at jeg har bakt den self),tenkte å prøve den som ligger ute på kokebok som skal tilsettes rømme i.

Kjenner igjen den (alt ordnær seg),sambo er også slik i stor grad.

God klem til deg også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...