Gå til innhold

Til dere som er studenter/hvordan tiden til å strekke til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er alenemor med et barn som blir 2 år i slutten av september. Vi storkoser oss slik hverdagen vår er, men jeg har vært så heldig å hatt 2 år hjemme med henne. Det siste året har hun gått 3 dager i barnehagen, men ikke lange dager.

Fra 3 sep blir jeg heltids student i Oslo og må pendle et stykke. Hun vil få fulle dager i barnehagen. Jeg gruer meg så veldig og begynner nesten å gråte når jeg tenker over hvor liten tid vi vil få sammen. Levere kl 7 og hente kl 1630 er grusomt. Samt annenhver helg hos pappa. Hva er det igjen av tid når hun legger seg kl 19???? Hvordan får dere dette til å gå i hop, og hvordan har dere det egentlig? Ser for meg et stresset og trist liv uten tid med henne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ingen egen erfaring med dette og derfor ingen råd som er selverfart, men jeg kjenner noen som legger barnet sitt sent og lar han sove lenger om dagen, på den måten får de mer kveld med han. Denne gutten er 3/4 år. Han går også full dag i bhg.

Det kunne evt vært et tips å la datteren din legge seg 8 eller halv ni og sove mer på dagen?

Skrevet

Sånn har jeg hatt det i et helt år nå :( Det var i grunn grusom, men måtte tjene penger. Fra august begynner jeg på skole å nå får mye mer tid sammen. Heldigvis bor vi 2 min fra barnehagen og 10 min fra skolen så sparer masse verdifull tid der.

Så helt ærlig så hadde jeg det ikke helt bra. Men det var nødvendig der og da. Når jeg igjen må ut i fulltidsjobb er hun heldigvis større(hun er 3 nå) så da trenger hun ikke å legge seg kl 18.30. Det måtte hun før fordi vi måtte opp kl 06 å hun måtte jo ha 12 timers søvn ellers ble hun så trøtt i barnehagen.

Skrevet

Jeg har vært alenemor i 1 års tid. Flyttet til Halden da jeg fikk skoleplass på høyskolen her da jeg gikk gravid med Mina. Første året fikk jeg ikke bhg plass til henne, så jeg hadde dagmamma.

Nå begynner jeg på mitt 2 år på høyskolen og snuppa har begynt i bhg nå i august. Hun er også hos pappaen sin annenhver helg.

Klart, du vil merke forandring fra å ha gått hjemme til å studere og hente/levere i bhg. Men såndt vender du degt il:) Vi koser oss ekstra i helgene..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...