blond Skrevet 15. august 2008 #1 Skrevet 15. august 2008 Har du en oppskrift til meg? Det er jo mye vann i plommer så jeg bør kanskje strø maizennamel over, eller?
Gjest Skrevet 15. august 2008 #2 Skrevet 15. august 2008 Plommemuffins, 12 stk. Ingredienser: 125 g smør 1,5 dl sukker 2 egg 1 ts vaniljesukker 1,5 ts bakepulver 3,5 dl hvetemel 1,25 dl melk Fyll: 200 g plommer (vekt uten stener) 1,5 ss sukker 1 ts kanel Fremgangsmåte: Pisk mykt smør og sukker til smørkrem. Pisk inn eggene, ett om gangen. Sikt sammen de tørre ingrediensene og bland inn i deigen vekselsvis med melken. Ha papirformer i et muffinsbrett (se tips). Fyll deigen i formene. Del plommene i båter. Bland sukker og kanel i en plastpose og legg i plommene. Rist forsiktig til de er dekket med sukker og kanel. Stikk plommene lett ned i kakerøren. Stek muffinsene midt i ovnen ved 200°C i ca 20 min. Avkjøl i noen minutter i formen før muffinsene forsiktig løsnes fra muffinsbrettet. Tips: Muffinsene får absolutt finest form om du bruker muffinsbrett! "Plommemuffins" smaker ekstra godt servert lunkne sammen med vaniljeis. Muffinsene kan fryses.
blond Skrevet 15. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 15. august 2008 Takk skal du ha!! Da blir det plommemuffins i morgen og plommekake om jeg har nok. Mmm... gleder meg!
blond Skrevet 16. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 16. august 2008 Det fungerer absolutt med plommer i muffins! De ble supergode! Jeg brukte lyst brunt sukker og blandet plommebitene i sukker og kanel og hadde dem i røren når alt det andre var ferdig rørt. Jeg har allerede skrevet oppskriften i boka mi. Takk skal du ha!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå