Gå til innhold

Noen med stort avvik på symfyse kurven?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg var hos legen nettopp, og ligger laaaaaaaangt over det grønne feltet på symfysemålet.... Jeg er blitt henvist videre til sykehuset, så nå går jeg bare her å venter i spenning på hva det er. LEgen mente babyen min er ALTfor stor i forhold til antall uker, så jeg skal også testes for svangerskapsdiabetes....

Noen andre som har opplevd å ligge langt over kurven?? Hva var grunnen i såfall?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg opplevde å ligge langt ovenfor kurven, men det var fordi legen ikke helt visste hva han gjorde. Når jordmor målte lå jeg plutselig midt på linja. Men selv om jeg lå mange centimeter over normalen da legen målte, mente han det var bra....ikke helt stødig på sf-måling tydeligvis.

Skrevet

Mitt SF mål lå på 43 cm i uke 39, målt av jordmor. Ble også henvist til vekstkontroll, som viste baby på ca. 3700 g, og veldig mye fostervann. Fødte ei jente på 3625 g, så det stemte ganske bra.

Skrevet

Jeg lå også laaaaangt over kurven. Lå på tvillingstadiet.

Var flere ganger inne for å sjekke grunnen. Men, det var normalt med fostervann og var kun en inni der. Men, de sa veldig tidlig at det kom til å bli et stort barn.

Skrevet

Hvilken uke er du i og har du ligget langt over hele tiden? Jeg har ligget godt over det grønne feltet fra ca uke 16. Nå på slutten av svangerskapet (er 37+1 nå) har det flatet mer ut og er inne på det grønne. Jeg har vært på UL flere ganger (eget ønske, ikke blitt sendt av lege) og babyen har vært gjennomsnittlig i vekt og str. i fht den uken jeg har vært i og normal fostervannsmengde. Jordmor sier at målet kan skyldes hvordan man bærer babyen.....

Skrevet

Jeg lå ca 0,5-1cm over den grønne kurven på første måling. Legen mente det ikke var noe å bekymre seg for da den ofte "skyter litt fart" i begynnelsen. har vært hos gynekolog for vanlig oppfølging som tok UL fordi jeg maste på han, he he, og da var ihvertfall babyen normal i str... Du kan kanskje ha mye forstervann? Nå har jeg forresten jevnet ut litt, og ligger rett innenfor den grønne... er i uke 32-6

Skrevet

Jeg har også ligget langt over alle skraverte områder ved hver eneste måling.. Jordmor målte og målte og kunne ikke skjønne at jeg var så stor, det tror jeg var i uke 25 ca. Måtte tilbake etter en uke for kontrollmåling for å se om det fortsatte i samme tempo, det gjorde det ikke, men ligger fortsatt over (29+0 idag). Jm mente det var en kombinasjon av at jeg er ganske liten (158cm), samt at morkaka ligger på fremsiden, slik at babyen blir presset høyere opp tidligere enn det som er "normalt". Var på 3d ul i uke 27, da lå hun ca 200g over gjennomsnittet.

Selv er jeg overbevist om at jeg er en uke lenger på vei enn ul-terminen tilsier, og tror høyt sf-mål har litt med dette å gjøre også..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...