Anonym bruker Skrevet 15. august 2008 #1 Skrevet 15. august 2008 Vi har en sønn på ti mnd som er helt umulig om nettene, han styrer og holder på så og si hele natten. Han har en pause på kanskje to - tre timer, sånn ca fra 02 - 05, men ellers er det vrimling, kaving og enda mer vrimling. Vi har prøvd alt som prøves kan og er helt tappa for energi nå. Man blir ret og slett ødelagt av så lite søvn ! Men, nå har vi fått vallergan etter råd fra tre leger og HS. Problemet er bare at vi føler oss ikke helt fortrolige med å gi det til han. Leser om de som blir sløve og trette dagen etter og at enkelte reagerer med "hangover". Preparatet er heller ikke testet på så små barn og det står i pakningsvedlegget at det ikke anbefales å gi det til barn under to år. Ble visst litt langt dette, men vi er ganske rådville her. Legene kan vel ikke råde oss til dette visst ikke det er trygt ? Og får de virkelig "hangover" ? Noen som har noen innspill / erfaringer på området ?
Anonym bruker Skrevet 15. august 2008 #2 Skrevet 15. august 2008 Mitt barn har passert 2 og sover enda ikke ei eneste natt. Vil ikke gi han vallergan fordi de føler seg tufs og trøtt hele neste dagen.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2008 #3 Skrevet 15. august 2008 Akkurat, det er det jeg også tenker på. Men, uff, 2 år ! Da tror jeg jeg hadde blitt tullete. Er han mye våken på nettene ?
Anonym bruker Skrevet 15. august 2008 #4 Skrevet 15. august 2008 Alt fra 1 - 4 ganger. Han ender alltid opp i senga mi, og da sparkes jeg gul og blå resten av natta, til vi står opp mellom 06:30 og 07:00. Han legger seg mellom 19:00 og 20:00 hver kveld, og sovner på et blunk. Jeg er dødssliten. Men har jo ikke annet valg enn å håpe det går over en dag. Husker ikke siste jeg sov ei hel natt, men det er snart 3 år siden.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2008 #5 Skrevet 15. august 2008 Eldstemann tok vallergan, men han så veldig sløv ut dagen etter. Sur og grinete. Han var vel 2-3 år når jeg fikk prøvd det ut, men det var ikke store gevinsten, gitt.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2008 #6 Skrevet 15. august 2008 Nei, er det jeg er redd for. Må vel bare ta tiden til hjelp kanskje, så går det jo over en vakker dag :-) Flere erfaringer ?
Anonym bruker Skrevet 15. august 2008 #7 Skrevet 15. august 2008 Samme her, bare at han her våkner 10 - 20 ganger ! Man blir dødssliten ja, men det må jo en gang snu :-)
Anonym bruker Skrevet 15. august 2008 #8 Skrevet 15. august 2008 Er han skikkelig mett når han legger seg?
Anonym bruker Skrevet 15. august 2008 #9 Skrevet 15. august 2008 Har samme erfaring. Sønnen min fikk det anbefalt flere ganger pga mye natte våk og bråk. Han var 3 år da å syntes ikke det hjalp noe, å så var han trøtt hele neste dag. Ble bareverre. Prøvde det i over en uke for å være sikker. Hadde opphold en stund å prøvde på nytt, men med samme effekt. Så det ble skrinlagt fort.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2008 #10 Skrevet 15. august 2008 vi sliter maks med nettene, jeg tror jeg allerede har blitt litt smågal, tullete og ikke hukommelse lengre i det hele tatt. Vi har slitt i over 3 ÅR (!) men ingen leger er villige til å prøve sovemedisin, de sier det ikke løser problemet. Hva som er problemet aner vi ikke. :_(
Anonym bruker Skrevet 15. august 2008 #11 Skrevet 15. august 2008 Ja, han spiser alltid godt så det er helt sikkert.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2008 #12 Skrevet 15. august 2008 Huff, tre år ! Men da har de sjekket han opp og ned og i mente da, slik at de er sikre på at det ikke er noe fysisk galt ? Merkelig at legene har så forskjellig syn på det med sovemed til barn, men det finnes vel forskjellige meninger om det meste som angår sykd. / helse
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå