Lille L Skrevet 15. august 2008 #1 Skrevet 15. august 2008 Hvor får jeg tak i grønn marsipan el kan jeg lage det selv?
Monajenten Skrevet 15. august 2008 #3 Skrevet 15. august 2008 Det er mulig de selger det på dagligvarer som har litt assortert utvalg (Meny, har sett det på Safari osv.) Vet at det finnes en pakke med en rosa, en gul og en grønn pølse med marsipan. Men tror det er svindyrt, og veldig lite marsipan hvis du skal dekke en kake f.eks. Men du kan enkelt lage grønn marsipan selv, ved å bruke cacas gelefarge og blande inn i marsipanen. Den er kjempedrøy og gir veldig god farge. Fås kjøpt på bl.a. Obs, Traktøren og Jernia. Du kan bruke vanlig grønn konditorfarge også, men tror det blir mye mer grisete, og ikke så sterk farge.
melkekua™ Skrevet 15. august 2008 #4 Skrevet 15. august 2008 Da må du passe på, den blir vel fort klissete og vanskelig å ha med å gjøre.....men jeg aner ikke, har aldri laget marsipanlokk selv.
Lille L Skrevet 15. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 15. august 2008 Okeeee takk for svar Skal ta meg en tur til jernia i morgen.. Et lite spm til.. MÅ marsipan kake ha lys bunn el kan det være i sjokolade.. Smaker vel like godt? Har en vennine som har bursdag og hun elsker grønn fargen og sjokolade.. Så prøver å få til begge deler:P
melkekua™ Skrevet 15. august 2008 #6 Skrevet 15. august 2008 Tror det lages sjokoladekaker med marsipan ja ) For en oppfinnsom venninne du er da ;o)
Lille L Skrevet 15. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 15. august 2008 Hehe ja.. Hun fyller 20 så det er jo litt stort:)
Monajenten Skrevet 15. august 2008 #8 Skrevet 15. august 2008 Det finnes ingen regler på det:-) Jeg har laget det med sjokoladekake og vaniljekrem bl.a., marsipanlokket er jo liksom bare toppen av kaken og det som er utenpå, spiller ingen rolle hva som er inni:-D
Lille L Skrevet 15. august 2008 Forfatter #9 Skrevet 15. august 2008 Oke.. thanks.. Da blir det sjokolade kake, med grønn marsipan lokk:D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå