passilurken Skrevet 15. august 2008 #1 Skrevet 15. august 2008 noen som har tips til meg? vannvittig halsbrann på kvelden, så ille at jeg brekker meg. er det noe jeg kan spise for å gjøre det mindre eller noe jeg kan få på apoteket?
elinom trebarnsmor Skrevet 15. august 2008 #3 Skrevet 15. august 2008 ja er det ikke grusomt? I natt har jeg hengt over doen og brekt meg og rapa. Helt forferdelig. I forrige svangerskap drakk jeg vaniljesaus og det hjalp. Så langt har jeg brukt gaviscon, men det er begrensa hvor lenge det varer. Håper at det går over for det er sååååå vondt.
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 15. august 2008 #4 Skrevet 15. august 2008 Huff ja..Jeg tygger Gaviscon tyggetabl, viktig at du ikke spiser noe etterpå for den ligger seg som et lokk på mageinnholdet ditt. Halsbrann er jo egentlig magesyre som lekker opp i halsen/munnen og gaviscon hindrer syren å komme opp.
passilurken Skrevet 15. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 15. august 2008 takk for svar! love hearts funka ikke... eller, i alle fall ikke mer enn 5 min. jeg får prøve det dere andre foreslår. takk takk:)
Fire småtroll Skrevet 15. august 2008 #6 Skrevet 15. august 2008 Uff, det er like ille hvert svangeskap.. Mine råd er å avslutte dagen med å spise noe med melk i f.eks en yoghurt, eller vanilejeis. Tygg Gaviskon før du legger deg og hev hodeenden på senga litt. Det blit mye, mye værre av sterk mat, så du bør holde deg unna krydderet, jeg blir også værre av alle typer brus og juice...
Marihønemamma til prinsesse Skrevet 16. august 2008 #7 Skrevet 16. august 2008 Gaviscon har reddet meg, tar en liten støyt rett fra flaska (ja, uhygienisk, men det har blitt som heroin for meg.....). Begrenser meg til en gang om dagen, for sikkerhetsskyld (vet ikke hvorfor). Men jeg syns ikke noe annet virker så godt. Et lite glass skummet melk hjelper når det ikke er så kraftig. Jeg får mest halsbrann hvis jeg ikke har spist på en stund..... Sukk, det har blitt en av "skyggesidene" med min graviditet. Men det går over om ca 3 mnd, he he! Ønsker alle en halsbrann-fri helg!!!!!!
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 17. august 2008 #8 Skrevet 17. august 2008 Hehe, jeg tok også støyter fra flaska på slutten av mitt første svangerskap:-) Enda tar tablettene det verste her, men regner med å gå over på den flytende varianten etterhvert:-) Var innlagt med svangerskapsforgiftning på slutten sist og de jeg lå på rom med hadde sånne gode leskende drikker på nattbordet (fikk førsten midt på sommeren) mens på mitt nattbord sto gavisconen ene og alene:-)
lilllespire Skrevet 17. august 2008 #9 Skrevet 17. august 2008 jeg har prøvd ALT, absolutt alt... har vært plaget med halsbrann siden jeg gikk med forrigemann, det forsvant aldri... Jeg tar noen tabletter som heter ranitidin. De er uten resept. Men står på pakken at man ikke skal ta de under graviditet uten samråd fra lege. Jeg har snakket med flere leger, og de sier jeg kan ta det. Men snakk med lege før du begynner å ta det. De svelger du bare med vann, så går det 10 min, så er halsbrann vekke.... deilig. hadde ike klart meg uten. Men snakk med legen din om du kan ta de.
LilleT + 08 gutt & juni 11gutt Skrevet 18. august 2008 #10 Skrevet 18. august 2008 Prøv å drikk melk. Det hjelper meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå