Anonym bruker Skrevet 15. august 2008 #1 Skrevet 15. august 2008 min venn tror hun er gravid,er nesten sikker,meeen,hun ville ikke teste før i morgen for hum ville og MÅTTE drikke en sisste gang!! wtf......er helt sjokka jeg..hvordan tenker hun??? hva skal jeg si??
Anonym bruker Skrevet 15. august 2008 #2 Skrevet 15. august 2008 du trenger vel ikke si så mye - de fleste som ikke er prøvere, men blir gravide har tatt seg en fest eller fler uten at noen har lidd skade av det inkludert meg selv. hun har jo ikke testet, så hun vet jo ikke om hun er gravid. la henne være du.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2008 #3 Skrevet 15. august 2008 En ting er å drikke når man ikke vet man er gravid. Når hun tror hun er gravid og lar være å teste for å "kunne drikke", synes jeg det er det samme som å være gravid og drikke alkohol. Hvis hun hadde tatt testen, hadde hun visst om hun kunne kose seg med god samvittighet, eller ikke.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2008 #4 Skrevet 15. august 2008 ja,sjønner det,men når hun er så sikker..og absolutt ikke vil teste nå?? sjønner ikke den..hun har visst det lenge men drikkingen vill hun ha mulighet til lengst mulig!! sjønner ikke att hun tørr si d til noen jeg :S for folk prater..ikke att jeg kommer til og si det til hele byggda..men hvorfor ikke holde det for seg selv??
OneOfTheBoys Skrevet 15. august 2008 #6 Skrevet 15. august 2008 Helt vannvittig! Hun er tydeligvis langt fra klar til å bli mor. Når det er sagt er det faktisk ikke farlig å drikke FØR man vet at man er gravid (sett at man har kontroll på menstruasjonsykulsen og oppdager det når man ikke får forventet mens!) Dette er fordi mor og barn ikke deler blod de første 5 ukene.. Men dette er IKKE noe jeg ville informert venninen min om i dette tilfellet! Det er heller ment som trøst til dem som tok seg en fest før de oppdaget at de var gravid.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2008 #7 Skrevet 15. august 2008 såklart hun bestemmer selv,mn kom ikke til meg og tro du er godt påvei og be meg med på fest ..menmen..
Anonym bruker Skrevet 15. august 2008 #9 Skrevet 15. august 2008 Hadde jeg vært henne så ville jeg ha testet i kveld og så evt tatt en skikkelig fest om jeg ikke var gravid! Er enig i at det går nok bra i veldig mange tilfeller da mange ikke vet at de er gravide før etter 2- 3mnd....med festing og "vanlig" liv. men når en vet at det er en mulighet og så drikker seg dritings, skjønner jeg ikke. Hun skal tross alt gå gravid mange mnd etter testen, og det er mange mnd å tenke noen ikke så hyggelige tanker om det kan ha skjedd noe med fosteret eller ikke.....Ikke så godt å tenke på. og for ikke å snakke om hvis babyen får en el annen skade!!!!! Vil hun klare å tilgi seg selv da? Jeg hadde ikke klart, men vi er jo forskjellig. Et argument er jo at alt av nervesystem og - baner dannes i de 3 første mnd- ikke særlig bra å "kødde" så mye med det, kanskje?
Anonym bruker Skrevet 15. august 2008 #10 Skrevet 15. august 2008 var ute en tur nå samens med henne,hun var drita å grei pga att hu var gravid.. blir helt satt ut jg!
Anonym bruker Skrevet 15. august 2008 #11 Skrevet 15. august 2008 Greit du er satt ut, men nå er det hennes liv, dette, og det er hun som må slite med samvittigheten, dersom det går galt. Ikke at jeg tror det går galt, for det skal faktisk litt mer til enn en fest helt i starten på svangerskapet. Før morkaken er dannet, så er det ingen skikkelig forbindelse mellom mors og fosters blod. Og da går heller ikke alkoholen over til fosteret. Og dersom en fest i starten på svangerskapet skulle ødelegge fosteret, så hadde det vært MAAANGE i dag som hadde føtalt alkoholsyndrom.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2008 #12 Skrevet 15. august 2008 jaja..hennes valg,men når man ikke har hatt mens på nesten 3 mnd og nekter og ta test pga alkohol og festing bli jeg litt provosert!!
Anonym bruker Skrevet 15. august 2008 #13 Skrevet 15. august 2008 Du sier ingenting, og hvis hun er gravid så får du krysse fingrene for at den er mongo!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå