Anonym bruker Skrevet 15. august 2008 #1 Skrevet 15. august 2008 Vi har en baby på 5 mnd og er nå i ferd med å gå fra hverandre. Jeg fullammer fremdeles og vil fortsette med det i en mnd til. Noen som har erfaringer/kunnskap om hvordan man bruker dele samværsretten til så små barn?
Anonym bruker Skrevet 15. august 2008 #2 Skrevet 15. august 2008 Det er da ikke vanlig med overnatting, siden barnet er så lite enda. Men samvær på dagtid noen timer må dere jo få til. Sånn at far og barn får et sterkt bånd også.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2008 #3 Skrevet 15. august 2008 Jeg har aldri bodd sammen med barnefar så vet hvor vanskelig det kan være(alle situasjoner er så klart forskjellige) for barnet å knytte seg til en forelder som h*n ikke har bodd sammen med. 5 mnd er ikke gammelt men likevell ville jeg sørget for å prøvd holde ved like den tilknytningen som er der allerede. FVK og helsestasjon anbefaler hyppig og kort samvær. Hva med 2 dager i uken og annenhver lørdag f.eks? Ikke overnatting men at barnet får være sammen med far i trygge omgivelser:=) Lørdag kan han f.eks ta barnet med seg hjem og gi flaske(om du kan pumpe deg), og 2 ettermiddager i uken kan han komme hjem til barnet og ta kveldsstell, legging osv?
Anonym bruker Skrevet 15. august 2008 #4 Skrevet 15. august 2008 Gikk fra hverandre da mini var tre mnd, far hadde han ikke alene før han var 13 mnd. Å da stakk jeg innom nesten hver dag den uken han hadde han. Så gikk det 6 mnd til neste gang han hadde han. Vært mye frem og tilbake med samværet med faren. Hadde ting gått slik jeg hadde villet så hadde far kommet innom et par timer i uken, og kunne vært sammen med oss og litt for seg selv. Men faren var ikke intressert. Litt vanskeligere med barn som ammer, og bare er vant til mor. Ønsker dere uansett lykke til
Anonym bruker Skrevet 15. august 2008 #5 Skrevet 15. august 2008 Ta kontakt med en advokat, finn ut hvor mye han har KRAV på. Utover dette kan familievernkontoret og barnefaren hyle så mye de vil. Stå på krava.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå