MiniMeAndMe+spire Skrevet 15. august 2008 #1 Skrevet 15. august 2008 hehe..heisann.. Har et spm om hjemme-farging faktisk. Saken er: Har ALLTID hatt lyse striper som jeg har gjort hjemme og hos frisør, tok nye striper i går selv, brukte da den "blå pakken" husker jo aldri hva den heter.. M1 hvertfall, den lyseste.. Trodde jeg skulle få tatt en god del av håret, men ser jo nå at det håret som ligger underst og særlig i nakken ikke har blitt noe lysere. På toppen vil jeg ikke ha det noe lysere enn det er nå, så var å kjøpte GARNIER Nutrisse nr.10 (ekstra lys blond) for å prøve å JEVNE ut disse fargene da..... Ville dere gjort det på HELE håret, eller skal jeg kun ta der jeg IKKE har lyse striper??? Er redd de lyse stripene skal bli misfarga...? PS: VET jeg bare kan gå til frisøren, men akkurat nå er ikke det et alternativ....hehe... PLS HJELP!!!!!
KlittoLittSmåKått Skrevet 15. august 2008 #2 Skrevet 15. august 2008 anbefaler deg IKKE og ta i hele håret! jeg har farget haret selv en del ganger og har hatt utallige ulykker:P jeg ville forsatte og stripe det der du vil gjevne det ut! dine lyse striper vil ikke bli noe missfarget av og stripe det igjen.. de vil bare få den fargen du striper med.. håper hjemme fargingen blir bra:D vist det ikke skulle bli slik du forventet kan du altids gjevne det ut igjen med mørkere eller lysere striper;)
MiniMeAndMe+spire Skrevet 15. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 15. august 2008 hm...tja... off man vil jo bare ha en "FIX" med en gang!!!haha... Har hørt at den Garnier skal være veldig bra da...o den SKAL jo kunne ta litt mellomblondt hår.... Har ikke SVART hår liksom... Still a NO???
MiniMeAndMe+spire Skrevet 15. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 15. august 2008 Jooo...og en ting til: tror du en lys hårfarge vil bli snålt på bleka striper??? herregud er jo en JUNGEL med farger etc der ute, blir ALDRI klok... hehe.. Hva i svarte skal man bruke disse herre lyse hårfargene til da??? haha...
Gjest Skrevet 15. august 2008 #5 Skrevet 15. august 2008 Har brukt stripinga til h&m jeg, kjempe fornøyd med den.
MiniMeAndMe+spire Skrevet 15. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 15. august 2008 Ok, ja dn stripinga er jo grei, men føler ikke jeg får en sånn fiiiin helhet over håret på en måte... Så ville bare få det mer JEVNT liksom.... gee.... haha...så vanskelig dette her er!!! sitter her med to bokser i hånda.... aner ikke HVA jeg skal gjøre.....
Gjest Skrevet 15. august 2008 #7 Skrevet 15. august 2008 Jeg brukte den garnier lys blond etter å ha stripa håret og det funka fint det også.
Ksenia & Anjem Skrevet 15. august 2008 #8 Skrevet 15. august 2008 jeg er ekspert på hjemmebleking..haha...har farget selv fra knallblondt- hvitt-svart-brunt you name it.. Ta alt i håret, jeg har aldri hatt noen negative opplevelser..i værste fall får du bare farge på nytt..
MiniMeAndMe+spire Skrevet 15. august 2008 Forfatter #9 Skrevet 15. august 2008 åja du gjorde det ja??? johoooo.....!!!!! hm..kanskje jeg bare skal være skikkelig BAD-ASS å gjøre det??? hihi... ble det fint og jevnt resultat etterpå da? Det er VELDIG lyst på toppen skjønner du, så vil ikke ha det såååå lyst.. Begynne med fargen nederst i nakken der det er lysest og så ta resten av fargen i toppen en liten stund bare....??
MiniMeAndMe+spire Skrevet 15. august 2008 Forfatter #10 Skrevet 15. august 2008 oookei...hehe... blir nesten litt nervøs her jeg.... herregud er så redd for at det skal bli GRØNT eller noe.... Men bleka striper BURDE jo ikke bli misfarga når man bruker LYS farge, det er jo når du kliner en MØRK farge i bleka hår at det blir kræsj....ikke sant??? Har kjøpt en REN blond farge, altså ikke noe gyllent, heller mer mot ask vil jeg si....
linda 23 Skrevet 15. august 2008 #11 Skrevet 15. august 2008 Begynn der hvor du er mørkest, hvis du ikke vil bli så mye lysere på toppen tar du bare på fargen der når det nærmer seg sluttten slik at det ikke blir så mye skiller.
MiniMeAndMe+spire Skrevet 15. august 2008 Forfatter #12 Skrevet 15. august 2008 haha, godt å ha dere her assa!!!! tror jeg bare må HOPPE i det jeg assa..... hm...røyk først....haha....
linda 23 Skrevet 15. august 2008 #13 Skrevet 15. august 2008 Det blir ikke grønt. Bleka striper får ikke misfarging av Blond farge.Ta det med ro.
KlittoLittSmåKått Skrevet 15. august 2008 #14 Skrevet 15. august 2008 hm fargen er min farvoritt da! billig og god:D
MiniMeAndMe+spire Skrevet 15. august 2008 Forfatter #15 Skrevet 15. august 2008 ja ok, I know..get a grip liksom...haha... takker!!!
linda 23 Skrevet 15. august 2008 #16 Skrevet 15. august 2008 Du må si i fra om du blir fornøyd da.Vet hvordan det er.Gjør det ofte selv jeg haha...
MiniMeAndMe+spire Skrevet 15. august 2008 Forfatter #17 Skrevet 15. august 2008 hehe,,I will....skal gå å gjøre det nå snart. Legger inn "fasit" på tråden når jeg er ferdig jeg..... hihi
MammanTilCasper&Hedda Skrevet 15. august 2008 #18 Skrevet 15. august 2008 Dersom fargen du har kjøpt er en ask farge og du har bleika striper i håret fra før, så er sjansen får å få grønnskjær absolutt til stede. Askfarger er ofte oppbygd på grønne underliggende pigmenter (som det så fint heter på fagspråket:-) ), så jeg hadde vært litt obs på det hadde jeg vært deg. Så klart som de sier her oppe, du kan jo bare farge det inn igjen med en annen farge, men er det veldig mange fargenyanser fra før og du tar i ennå en lys, kan du risikerer å måtte ta inn en noe mørkere får å klare å korrigere alle de foekjellige fargene. Om du tar sjansen så lykke til!!! :-) Fortell hvaordan resultatet ble da! :-)
MiniMeAndMe+spire Skrevet 15. august 2008 Forfatter #19 Skrevet 15. august 2008 hmmm...... well...du sier jo noe der da... absolutt!! Mener den ikke har så mange nyanser den jeg har tenkt å bruke... da skal den jo hete noe mer enn bare "10" som denne heter, 10.2 feks tror jeg at jeg ville styrt unna.... den heter bare ekstra lys blond..
MammanTilCasper&Hedda Skrevet 15. august 2008 #20 Skrevet 15. august 2008 Anbefaler deg uansett å bare ta ut striper der du syns det er for mørkt. Ikke ta det over hele, kjeldelig å risikere at alt blir misfarget i stedet for evt noe striper under som kanksje ikke blir helt som planlagt, ikke fullt så krise det. Og hvis du er fornøyd med fargen på toppen er det ingen vits å gjøre noe med det, da sparer du heller håret for en ny runde med kjemisk behandling. :-)
MammanTilCasper&Hedda Skrevet 15. august 2008 #21 Skrevet 15. august 2008 Det er mye mulig det er en helt grei farge den du snakker om, jeg kjenner ikke noe særlig til butikkfargene, men av erfaring når vi farger inn et bleket hår med en annen farge, så har vi alltid røde pigmenter i får å ikke risikere grønnskjær. Men dette kommer selvfølgelig helt an på grunnfargen et skal farges inn på. Vanskelig å si hav du skal gjøre når jeg ikke ser fargen din, men ut ifra det du sier hadde jeg helt klart tatt ut bare striper under der du ikke fikk tatt i går. da er du mer safe på at du ender opp med en farge du er fornøyd med:-)
MiniMeAndMe+spire Skrevet 15. august 2008 Forfatter #22 Skrevet 15. august 2008 ja det høres jo VELDIG fonuftig ut da...må jo si det... for jeg VIL jo ikke ha det så lyst som det er på toppen nå, men kanskje det blir greit om jeg bare tar striper der ja for å bryte litt og heller tar det i resten av håret der det ikke er FULLT så platina-blondt... Noen tips til hva jeg kan dekke med? alu.folie?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå