Gå til innhold

Dumpe eller ikke dumpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble sammen med en fyr for snart et halvt år siden. På disse mnd har jeg funnet ut at han er(i mine øyne) en smule gjerrig.

Han har per dags dato ikke kjøpt en eneste ting til meg, eller så mye som spandert noe. Ikke middag, ikke blomster, ikke en blyant engang.

Han har innrømmet at han liker ikke å bruke penger på kjærestene sine fordi han føler at det er sløsing siden han aldri vet om de blir.

Jeg tok opp med han at jeg syntes det var veldig trist at jeg ikke fikk noe på bursdagen min. Jeg la til at jeg forventet IKKE noe dyrt siden vi da kun hadde vært sammen i 3 mnd, men en rose, blomster eller en liten bamse whatever, bare en liten oppmerksomhet!

Men neida jeg så ikke poenget med det. Jeg ville gjerne ut å spise middag helgen etter bursdagen min å luftet dette for han, men nei det gadd han ikke bruke penger på. Jeg ble veldig skuffa for hadde barnefri den helgen så ville gjerne komme meg ut av leiligheten å finne på noe. Å jeg syns det er hyggelig å spise middag ute, noe jeg sjeldent gjør pga dårlig råd.

Så det endte med at vi dro ut å spiste middag,men at jeg tok regningen. Jaja greit nok det, var jo min ide, men håpet kanskje at det ville være en bursdagsgave fra han da. Men uansett jeg bitcha ikke noe om det, tok regningen å beholdt humøret videre.

For litt siden begynte vi å snakke om julen,at vi skal feire den sammen osv. Å så spurte jeg om det var noe spess han ønsket seg, å da fikk jeg som svar: " nei jeg har alt, dessuten så syns jeg ikke vi skal bruke penger på å kjøpe gave til hverandre, jeg har alltid hatt en avtale med mine ekser om at vi aldri kjøper noe til hverandre for det blir så mye penger"

Jeg ble helt matt!!! Min tidligere samboer og jeg hadde også dårlig råd å vi kjøpte kun en billig ting til hverandre, bare en liten oppmerksomhet siden det er julaften. Syns det er så trist at han aldri vil kjøpe noe som helst, ikke noe gøy å kjøpe til han å så vil han egentlig ikke ha gave :(

Han jobber å tjener ganske godt å har ekstreme lave utgifter siden han får leilighet gjennom jobber som han betaler smokk og ingenting for. Mens her går det på hengende håret for meg, men jeg vil uansett prioritere å bruke en liten sum på hvertfall en oppmerksomhet ved bursdager eller.

Jeg er ikke vant med at alt skal deles 50% når vi gjør noe sammen. Melk og brød f.eks..gud bedre om han må betale det når han er her en helg, da skal det deles på utgiftene dersom vi går i butikken sammen.

Lurer på om han blir bedre dersom vi i fremtiden flytter sammen, gifter oss, får barn osv.......................

Han mener personlig at jeg er vant med å få alt oppi hue og ræva av eksene mine, å ja noen av eksene mine var veldig gavmilde. Men det er jo ikke så gavmild jeg forventer at han skal være. Men når sjefen min spanderer middag, lunch osv oftere enn han gjør DA begynner jeg å lure. Å sjefen min er en dame i 40-årene så hun gjør ikke dette for å prøve seg på meg...hehe.. men hun vet hvordan det er å være ung å ny på jobbmarkedet.

Jeg vurderer og dumpe han rett og slett, er så møkk lei av dette opplegget. Jeg alenemor på kun en lønn spanderer mer på han enn han enslig, årslønn på nesten en halv mill i året, null barn.

Å når jeg spanderer på meg sier han alltid: " ja du den middagen vi spiste ute forrige uke, hva ble den på igjen, så kan jeg overføre halvparten til deg" blææææ gi no faen sa jeg, den spanderte jeg på deg fordi jeg hadde lyst å gi deg noe...........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hahaha, høres ut som eksen min.

Uff, det er kjedelig med gjerrige menn!

Og verre blir det etterhvert som man blir bedre kjent. Jeg giftet meg med gjerrigknarken min, men det kan jeg love deg gikk skeisen. Ikke bare pga den siden av han, men andre mindre attraktive sider som jeg sikkert skulle hatt juling for at jeg ikke så med en gang!

Skrevet

Så det var masse skrivefeil nå, har ikke dysleksi men er litt lat.

Skrevet

Gjør meg en tjeneste:

Når du dumper han, sier du at det er fordi han er så gjerrig, at du tror ikke han har vil dele følelsene sine med deg engang!

Skrevet

Takk for en god latter:)

Ikke HI

Skrevet

Det er lite sjarmerende med grådige folk.

Skrevet

Det der hadde jeg dumpa... Herlighet, ikke få en bitteliten oppmerksomheet på bursdagen en gang, er kanskje å dra det litt langt. Eller blir vel å dra det jæææææææævli langt. Folk som teller 50-øringer synes jeg er latterlige!

Skrevet

en sånn kar hadde jeg ikke taklet å være sammen med!!!!!! DUMP!!!!

Skrevet

DUMPE DUMPE DUMPE DUMPE DUMPE DUMPE DUMPE DUMPE

en av de VIKTIGE tingene i et samliv for to voksne mennesker, er å være i nærheten av å være enige om hvordan utgifter skal deles og organiseres!!!!!!!!!!

Skrevet

Det blir definitivt DUMPE! Som det blir sagt; det er utrolig viktig å være enig om slike ting. Penger er vel kranglefaktor nr en enten det er mye eller lite av det...

Om han hadde vært lærling/student/arbeidsledig og hatt skikkelig dårlig råd får det være en ærlig sak. Men hvis han har penger på bok og aldri vil bruke det - da kommer han til å forbli sånn. Han blir ikke bedre. trust me!

Skrevet

Han sparer over 10 000 kr i mnd faktisk. Her om dagen skulle han shoppe klær, jeg var med han å hjalp han. Han dro kortet flere steder å plutselig funka det ikke lenger. Han skjekka kontoen å det var tomt. Jeg kunne ikke skjønne hvordan det var mulig for alle utgiftene hans var trukket fra lønningen å han hadde vel 15 000 igjen å rutte med(mat får han gratis der han bor så de utgiftene har han ikke)

Da vi kom hjem til meg så skjekket han nettbanken, å der så han at han hadde overført 13 000 til sparekonto et par dager før.

Så den kvelden der skulle HAN egentlig betale middag som vi skulle gå i butikken å handle selv, fordi jeg betalte forrige gang han spiste hos meg(who cares egentlig) men uansett. Han var da "blakk" så det ble ikke noe middag den kvelden. Jeg foreslo at jeg kunne betale, koster jo ikke all verden for en middag man lager hjemme heller, men nei han mente jeg hadde nok med mine utgifter å ikke hadde råd til å kjøpe en middag vi skulle spise og lage sammen den lørdagskvelden. Så da ble det med brød da :)

Så for guds skyld den sparekontoen hans er hellig. Det verste er at han setter av alt for mye på den hver mnd så han har ikke en dritt å leve for igjen resten av mnd. Han sparer til motorsykkel å det er greit nok det, men nå står det snart 100 000 der å i følge han selv koster den sykkelen han skal ha rundt 250 000 kr, å dette har han tenkt til å betale inn cash. Jaja greit for meg, ikke mine penger. Men prøvde å hinte til at siden han er så flink til spare så burde han heller kanskje spytte de pengene inn som eventuelt egenkapital den dagen han kjøper bolig. Men neida det hadde han ingen planer om, han får jo nesten gratisbolig av jobben. Akkurat nå ja, men for alltid? NEi...

Sorry meg altså men det er så mye som irriterer meg med den mannen når det gjelder penger. Han mener jeg sløser med penger da. Jeg sparer nestn 2000 kr i mnd å det holder for meg, skal jo leve i disse årene også. Vil jo ha mulighet til å ta med barnet mitt på ting, ikke bare sitte hjemme å glo.

Han syns forresten at jeg kastet penger ut av vinduet da jeg tok med barnet mitt på tusenfryd her for et par uker siden. Da brukte jeg 310 kr på å komme inn(barnet mitt gikk inn gratis) å så gikk det jo et par hundrekroner i mat i løpet av dagen. Jeg og hun måtte reise alene for ikke søren om han skulle betale 310 kr for å ta karuseller. Nei vel så DRIT i det da...faaaen..merker jeg blir sur på han nå her jeg sitter.

Mannen er 22 år å oppfører seg som en gammel gnien sopp.

H.I

Skrevet

Herlighet. Han trenger å bli voksen, og oppføre seg som en MANN!

Og det kan du hilse han fra meg å si,

Skrevet

Penger er ikke alt, kan du si til han. Ser ut som om han ikke klarer å leve mens han lever.

Leve på andre folk er stygt. Men det ser ut som han helst ikke vil det heller?

Han har et stort problem! Ville nok ikke satset på en sånn mann for evig og alltid,nei.

Skrevet

Dump Dump Dump!

Tåler han ikke 310 kr til Tusenfryd så kommer dere aldri til å forlate landets grenser sammen!

Du høres ut som en fornuftig livsnyter. Ikke som en sløser.

Dump it!!

Skrevet

Vær så snill å ikke vær så naiv og tro at han vil forandre seg. Er det et så viktig egenskap ved han som du ikke er komfortabel med så blir det IKKE bedre av å flytte sammen og få barn m.m. Du kan helt sikert finne noe bedre, tror du ikke det innerst inne????

Skrevet

Vi var faktisk i syden sammen i sommer :) Det var på hengende håret at han kunne legge ut for meg i 4 uker. Tenkte siden han hadde en sparekonto med mangfoldige tusen så spurte jeg om ikke han kunne legge ut de 7500 kr det kostet for meg, så skulle han få de igjen 1 uke før vi reiste for da visste jeg at jeg fikk inn en slump med skattepenger. Men ferien måtte betales i slutten av mai så vanskelig for å meg å spytte opp flere tusen da. Han nølte først, å da sa jeg bare : "nei vel, da får jeg spørre foreldrene mine, er ikke verre enn det" De sa såklart ja for jeg betaler de alltid tilbake å det vet de :) Men da ombestemte han seg å betalte turen. Å jeg passet seff på å overføre penger til han samme dag skattepengene kom..hihi...

I syden fikk vi jo virkelig prøve oss, FELLES økonomi i 2 uker!!! Himmel og hav og den mannen sleit!! Han måpte da jeg brukte 12 euro på en shorts av våre felles lommepenger...hahahaha......dere skulle sett...

Han innrømte at han aldri har delt økonomi med noen før å syntes det var fryktelig vanskelig.

Å taxfree regninga som han tok på sitt kort satt han nøye å regnet ut, godteriet ble delt i to osv..........

H.I

Skrevet

Når han er så jævlig gjerrig så tyder det på at han også er gjerrig med følelsene sine. Som andre skriver over så vil alt bare bli verre jo lenger dere er sammen. DUMP, og se deg aldri tilbake!

Skrevet

Nei jeg føler meg faktisk ikke naiv her. Jeg er fullt klar over hvordan han er å forsvarer han så abselutt ikke. Men det er jo et håp om at han ikke er sånn for alltid. Men det er så rart fordi alle andre jeg har vært sammen med har ikke vært gjerrige i det hele tatt. De fleste har vært ganske nøytrale, altså ingen sløsere, men gjerne spandert middag, klær osv andre ting på min bursdag. Alt etter hva de hadde råd til. En type finn jeg kun en rød rose av fordi han var lærling å rimlig blakk, å jeg ble kjempeglad for rosen. Det beviste jo bare at han hadde tenkt på meg å ville gi meg noe koselig på bursdagen, samma om det var gullring eller blomst liksom. For meg er det ett fett egentlig.

Jo vil sikkert finne noe bedre. Men må innrømme at jeg er litt fanget av utseene hans. Han er utrolig kjekk og flott å se på, men seff utseene er jo ikke alt, vet jo det :(

Men han har mange andre goder sider bare så det er sagt, å de er grunnene til at jeg fortsatt er der jeg er. Men føler at denne økonomi tingen tynger forholdet mye.

H.I

Skrevet

DUMPE!!!

Han sparer jo til en motorsykkel, noe som dere ikke kan ha felles glede av en gang!!! Dere to + ditt barn kan jo ikke bruke den!!!

For en mann...

Skrevet

Nei han lever ikke på meg føler jeg. Men når jeg engang foreslo at vi bestilte en pizza fordi ingen av oss orka å lage mat, så sa han at det hørtes godt ut men gadd ikke sløse bort pengene på det. Jeg hadde veeeldig lyst på det å jeg hadde råd til det for hadde fått mye i feriepenger så følte jeg kunne unne meg litt "luksus" med mat på døra til 300 kr. SÅ det endte med at jeg bestilte, pizzaen kom å han satt der, dum som et brød. Jeg sa : " ja nå må du spise før det blir kaldt da" da sa han bare: " nei men det er jo din pizza" jeg bare: "herregud hvis du ikke eter den pizzaen nå så hiver jeg den i trynet på deg, skjerp deg"!!!!

Da spiste han to beskjedne biter å var stille resten av kvelden......what to do???

H.I

Skrevet

For et brødhue.... Jeg var sammen med en gjerrig mann enn gang jeg også, i 6 år faktisk, men han var nå sånn at når det virkelig gjaldt da brukte han jo penger. Han kjøpte alltid utrolig gjennomtenkte, romantiske gaver til bursdag, 'bli-sammen-dag', jul, valentines...

Men en øl på byen? Spandere middag? Jeg så det gjorde vondt ;) Så jeg spanderte jo tilbake så det ikke skulle være så vanskelig for han. Vi hadde vel en sånn ca-balanse på det.

Å være forsiktig med penger, nøysom og økonomisk, er jo en fin egenskap egentlig. Men han her virker jo helt besatt! Han ender sikkert opp avsindig rik (det er ikke hvor mye du tjener som gjør deg rik, men hvor lite du bruker ;), men må antakeligvis som Olav Thon dele ut arven sin på alle nevøene og niesene sine. For jeg ser ikke for meg at EN kvinne vil orke å dele livet sitt med en sånn type.

Så DUMP DUMP DUMP.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...