Gå til innhold

11 timer uten å bytte bleie!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så mange timer gikk sønnen min uten å få byttet bleie i dag!

Når jeg byttet bleie etter middag merket jeg at han hadde på seg samme bleie som jeg tok på han i morges! Altså har de ikke skiftet på han i barnehagen en eneste gang i dag!!

Huff, føler nesten jeg må si noe på mandag. =( Ikke kjekt. Det er bare to uker siden han begynte i barnehagen og..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvordan kan du vite at det er samme bleie? har du ikke samme bleier til ham i bhg som du tar på ham om morgenen?

hvis det er tilfelle så er det jo helt vilt!!!!

Skrevet

Kanskje han ikke hadde gjort noe da de hadde bleieskift? Hvis ikke er det nok bare en glipp... Skal jo ikke skje hvis han trenger ny bleie, men allikevel.. De kan jo også ha sjekket og at han da var tørr

Skrevet

Akkurat nå har jeg ulike bleier hjemme og i bhg. Og jeg vet at ingen av de andre barna har samme bleiene. I tillegg var det samme figur på bleien som i morges, OG den var like tung som morgenbleien pleier være, OG det var gått gjennom, noe som aldri har skjedd før!!

+ at jeg så at de ikke hadde krysset av på bleieskiftskjemaet, men jeg nevnte ikke noe da jeg bare antok de hadde glemt å krysse av!

Skjønner veldig godt at det er lett å glemme det med mange barn å ta seg av.. Men de var tross alt 4 voksne og 5 barn på avdelingen i dag.

Skrevet

nei det går faktisk ikke ann. dette går ikke ann å glemme å skifte bleie på et barn i løpet av hele dagen. totalt uakseptabelt. dette burde de ha gode rutiner på. ingen unnskyldninger. skjønner deg veldig godt, si fra til dem på mandag

Skrevet

Ja, synes hvertfall de kunne hatt en regel om at de for eksempel skiftet før lunch eller etter de har sovet, uansett om det var kommet avføring eller ikke. Tungt og ubehagelig for en liten tass å dra rundt på en tung bleie. Han er bare 11 mnd også.. =(

Skrevet

Ja nei det går faktisk ikke ann altså..stakkars lille gutten din :( kan tenke meg den bleien var tung..de fleste barnehager har rtuiner på bleiskifting, før mat, etter mat, etter soving f.eks

Skrevet

Ja, jeg ble litt forbauset! Får nevne det slik at de er obs på det hvertfall. Ville vært dumt hvis det skjer igjen, og så lot jeg være å nevne det første gangen.. Er jo tross alt lettere å gi beskjed i en bhg der man ikke legger skylden på enkeltpersoner, kontra til dagmamma for eksempel!

Skrevet

Jeg hadde sagt fra. Opplevde det 2 ganger med sønnen min også, og jeg skjønner faktisk ikke at det går an.

Jeg ga klar beskjed om at han skulle få ny bleie uansett om de syntes den virket tørr...

Skrevet

Takk for svar =). Han var "bare" i barnehagen fra 7.30- 15.15, men til sammen gikk han altså 11 timer med bleien siden vi sto opp kl. 6, og jeg ikke skiftet bleie på han før etter middag kl. 17. Fikk dårlig samvittighet for at jeg ikke hadde merket den tykke bleien hans før, men han "sprang" rett å lekte når vi kom hjem, mens jeg laget middag så det jeg oppdaget det ikke.

Skrevet

Neivel, så kanskje ikke bleia plaget ham? Eller kanskje den ikke ble fyllt før etter at dere kom hjem?

Du burde kanskje høre med barnehagen før du skyter dem?

Skrevet

Jeg skyter dem ikke!! Det er jo hele poenget.. vet ikke om jeg skal gi beskjed en gang!! T

viler på han tisset en halv liter på litt over en time, tisset hadde gått i gjennom klærne, og det har aldri skjedd om natten en gang, så her var det MYE tiss. Og poenget er vel at jeg synes de burde skifte bleie minst en gang for dagen uansett. Og hvis ikke bleien er våt i løpet av en hel bhg dag for en så liten baby (små barn tisser oftere) så burde en bjelle ringe, og de burde få i han mer væske!

Kommer nok bare til å si forsiktig at han ikke hadde fått bleieskift på fredag, men at jeg skjønner veldig godt at det er lett å glemme! Ikke snakk om noe henging eller skyting her i gården;)

Skrevet

Skifter du forresten ikke bleier på barnet ditt hvis det ikke ser ut til å plage dem? Vasker du dem ikke fordi det ikke ser ut til å plage dem at de er skitten? Virket ikke som han var videre plaget med bleien sin, men det er han heller ikke når han har avføring i bleien. Må likevel skiftes, de blir jo sår!

Skrevet

Hmm, i barnehagen hos oss fører de lister på alle bleieskift, slik at vi som foreldre kan se hvor ofte det er skiftet og om det var tisse- eller bæsjebleie. De har to faste skift, og ellers etter behov.

Syntes frem til jeg leste innlegget ditt at all denne listeføringen var nokså unødvendig, men ser jo nå at det kan være greit å ha de dagene man får mistanke om at det er skiftet for sjelden.

Skrevet

Det er nettopp det de gjør i bhg til småen også. Og på vei ut så jeg at de ikke hadde krysset av, men jeg tenkte at de sikkert bare hadde glemt det. Men så hadde de altså glemt hele bleieskiftet.

Brydde meg ikke om å nevne det for personalet, da de var i andre delen av bhg, og jeg sto med gutten på armen, og hendene fulle av klær, sekk og diverse!

Får se om det passer seg å kommentere det på mandag. Er ellers super fornøyd med de ansatte og bhg, men så har han bare gått der i 2 uker da, så jeg må si denne episoden bekymret meg litt..

Skrevet

En sånn glipp skal ikke skje.

Er jo en grunn til at vi bruker bleieskjemaer i bhg.

Si i fra på mandag.

Skrevet

Takk! =) Om ikke annet så burde de jo oppdaget det da de byttet på de andre barna, og så at det ikke sto noen kryss på gutten min. Jeg trodde også at en av de ansatte hadde spesielt ansvar for f.eks 2-3 barn, siden de er så små.

De var som sagt 5-6 barn på avdelingen i dag, og 4 ansatte! To ett åringer, og resten 3 år.

Skrevet

Huffda, dette høres jo ikke bra ut :S

Har opplevd det samme selv, og det var lite gøy.. Min første gikk hos dagmamma de første par månedene mens vi ventet på barnehageplass. Jeg oppdaget flere dager at hun ikke hadde skiftet bleie på ham da jeg kom for å hente ham (hadde 3-4 bleier med i sekken hver dag, og merket jo at det aldri ble brukt av dem). Til slutt tok jeg det opp med henne, og spurte hvorfor han ikke ble skiftet på.

"Det er så dyrt med bleier, så jeg skifter bare på når de har bæsjet", svarte hun. Jeg prøvde å forklare at det er jo jeg som betaler for bleiene hans da, så hun måtte bare skifte på. "Jeg gjør det ikke av prinsipp fordi bleiene er så dyre", fikk jeg da til svar........ TENK! Gjett om jeg var glad da han fikk barnehageplass! Det var mange andre ting som skurret litt også utenom det med bleieskift... *grøss*

Skrevet

en grei sjekk metode er å sette et lite merke på bleien med rød sprit tusj! På denne måten kan du se om barnet har fått ny bleie eller ikke. Hender jo barnehagen tar feil bleie på feil unge om du skjønner, men hører oftere og oftere om barn som ikke får skift i løpet av dagen i barnehagene rundt omkring! Sånn går det når de smeller opp masse barnehager uten kvalifisert personell bare for å oppfylle valgløfter!

Skrevet

jeg skjønner godt at du reagerer..

jeg jobber selv i barnehage og hvis det var jeg som hadde sendt et barn hjem i samme bleie som han/hun kom i ville jeg gjerne ha fått beskjed om det.

i dag hadd jeg samtale i barnehagen til jenten min på 2 år. på slutten så nevnte jeg at siste dagen før ferien så kom hun hjem med samme bleie som hun hadde når hun kom i barnehagen. nei det kunne ikke stemme sa hun. jeg sa at jeg hadde forskjellige bleier i barnehagen og hjemme (libero i barnehagen og pamper easy up hjemme) heldigvis er snuppa sluttet med bleie nå da..;)

men si i fra du. men si ifra på en pen måte. ikke angrip dem for da går de rett i forsvar. det hadde iallefall jeg gjort... si ifra på en fin måte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...