Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte noe ingefærkapsler på apoteket. Weifa. Inneholder også peppermyteolje. Jeg syns de hjelper litt mot kvalmen, men det står på pakken at gravide bør rådføre seg med lege før bruk. Betyr det at det ikke er så bra for gravide å spise anbefalt dagsdose av disse? Jeg kunne gjerne tenke meg å spise 1-3 kapsler pr dag for å begrense plagene, men er litt skeptisk pga det som står på pakken. Har derfor nøyd meg med å ta en i ny og ne når det blir for ille. Noen som har snakket med lege om dette og som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke noe om disse kapslene, men du kan jo prøve med frisk ingefærrot. Kok opp vann, skrell ingefæren og la den trekke i vannet i ca. ti minutter. Sil av og sett i kjøleskap. Drikk etter behov. Kjempesunt og kan hjelpe mot kvalmen for noen - det har hjulpet meg :-)

Skrevet

Jeg kjøpte noen ingefærkapsler på apoteket, husker ikke helt hva merket var, men disse ligger i en hvit og rød eske, og kapslene er skikkelig grønne og kjempestore. Brakk meg jo av å svelge de. Men disse syntes jeg hjalp. Står på utsiden av esken at de er til kvalme ved graviditet.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...