Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det hele startet så vidt morgenen 7.august da det så ut som jeg lakk litt fostervann da jeg stod opp samt at begynte å blø litt. Tok kontakt med Ahus som ba meg komme inn til kontroll. Ble undersøkt av en noe snodig lege som etter å ha sett på UL at babyen var stor anbefalte meg å få satt igang fødselen neste dag. Hun sa at jeg burde bestemme dette selv siden dette var min kropp men hun sa at babyen ble bare større jo lengre en ventet. Så 2 minutter etterpå ombestemte hun seg, vi burde vente i 5 dager og så sette det hele i gang. For å si det sånn var vi mer forvirret da vi dro enn da vi kom.

Men neste morgen begynte svake rier å komme for å ta seg opp utover dagen. Jeg og mamma var i Oslo sentrum og shoppet, litt greit for å få tiden til å gå samt gå litt. Ringte til føden i 23.30 og fortalte at riene var ca 40-50 sek lang med 5-7 min mellomrom. Fikk beskjed om å legge meg i badekaret og se det an i noen timer. Gjorde så og dro innover kl 04.00. Jordmor undersøkte meg og jeg hadde 8 cm åpning så det bar rett inn på ei fødestue.

Siden jeg ventet en stor baby kunne de ikke gi meg epidural, de var bekymret for at riene skulle stoppe opp så det ble med morfin og akupunktur. Da det ble 10 cm åpning tok jordmor vannet, det var misfarget så det ble satt på elektrode på babyen. Framdriften var ikke den helt store så jeg ble satt på drypp for å få fortgang i riene. Per-Jonas ble født kl 9.25, 3830 gram og 52 cm lang.

Jeg synes selve fødselen var hard og vond, skrek og ropte mer enn jeg hadde forventent meg men jeg er ikke noe heltinne når det gjelder smerte så den var nok ikke værre enn andres. Legen vi var hos dagen før mente at babyen kom til å være ca 5,2 kg, takk og pris for at hun feilet med 1,4 kg!!

Vi dro hjem søndag, veldig godt og komme hjem. Er litt redd for å gjøre feil men stort sett går det ganske greit og vi koser oss veldig her. Pappaèn er stolt som en hane og flink til å ta sin del.

Lykke til alle som går og venter på at fødselen skal komme i gang, all smerten er verdt det når de legger babyen på brystet etter fødslelen!!

Videoannonse
Annonse
Gjest stockholms tjej_Fødeklar=)
Skrevet

herregud jeg må bare le høy nå...ha ha ha hur i h*lvete har hun klart å måle babyen 1,4kg feil...ha ha ha

stakkers deg du må jo vart livredd vell?

gratulerer masse med lille gutten=)

Skrevet

Var ganske så livredd ja, var flere ganger sikker på at dette aldri kunne gå bra.

Vi var på UL i uke 36 for å se leie på babyen, da sa legen som tok det at babyen kom til å bli ca 4 kg så vi ble ganske så paff da den andre legen kom fram til det andre tallet.

Skrevet

Gratulerer med baby på den kule datoen!!

Et lite ps, syntes nå pappan bør ta litt mere en sin del når du akkurat har født.

Skrevet

Gratulerer så mye !!

Utrolig hvor mye de kan ta feil på vekstestimering ?!?!?!!!

Jeg skal selv på det onsdag, men vet ikke akkurat om jeg kommer til å tro noe av det de sier....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...