Anonym bruker Skrevet 15. august 2008 #1 Skrevet 15. august 2008 Hvordan er det å ha to i forhold til en? Jeg har en på 15 mnd nå. Er gravid på nytt og har termin i april. Er det slik at en er som en og to er som ti? Blir hverdagen virkelig så anderledes? Føler jo egentlig at jeg har nok med den ene!
Anonym bruker Skrevet 15. august 2008 #2 Skrevet 15. august 2008 Min bestemor har 5 barn, og har alltid sagt "den første tok all min tid, og mer kunne ikke de neste gjøre, heller";) Jeg har 2, men det er 7 år mellom dem. Jeg var roligere og mer erfaren med nr 2, så det gikk veldig greit:)
Anonym bruker Skrevet 15. august 2008 #3 Skrevet 15. august 2008 Jeg har 23 måneder mellom mine... Nå er de snart 3 og 5, og det går lettere for hver dag =) Det er stunder hvor jeg tenker at "alt måtte vært lettere når jeg bare hadde en", eller om venninner som kun har ett barn og som "klager" : "Du skulle bare visst hvor enkelt du har det". Men når alt kommer til alt tror jeg jeg var like sliten når jeg bare hadde en. Da veit man ikke hvordan det er å ha to, og det er jo slitsomt med små barn uansett. Og når man først har fått to barn, så glemmer man fort hvordan det var å bare ha en. Så nei, jeg vil ikke si at en er som ingen, to er som ti. Godt sagt foressten: "Den første tok all min tid, og mer kunne ikke de neste gjøre heller".
Anonym bruker Skrevet 15. august 2008 #4 Skrevet 15. august 2008 Hei! Vi har to barn med 23 måneder i mellom. Syns ikke det ordtaket om at to er som ti stemmer i det hele tatt. Kan være det blir mer styr når begge vi voksne skal jobbe igjen og begge ungene skal i barnehage, men foreløpig er det på ingen måte spesielt stressende sånn i det daglige. Langt mer glede enn ork med barn heldigvis :-) Noen ganger mer plunder, og litt mer å gjøre enn med en (men føles på ingen måte som om det er dobbelt så mye "arbeid" med to). Selvfølgelig var en del ting lettere med bare en unge, men man kommer fort inn i det. Det er et barn til å elske, og man får oppleve følelsen når ungene viser hvor glad de er i hverandre, helt ubetalelig :-D
Anonym bruker Skrevet 15. august 2008 #5 Skrevet 15. august 2008 Hei! Jeg vil også få tette barn, 14-15 mnd mellom mine! ca termin i april! dette blir spennende! vi snakkes sikkert nærmere vi to;) hehe!! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 15. august 2008 #6 Skrevet 15. august 2008 Har to barn. Første har alltid vært veldig krevende så defor tok det ganske så lang tid før nr to kom. Helt annet barn. Så for min del ble det en avlastning å få nr to. På en veldig merkelig måte:o) Tenker faktisk på nr tre....
Anonym bruker Skrevet 15. august 2008 #7 Skrevet 15. august 2008 Synes det er lettere med to, jeg. De første månedene med to var jo slitsomme, men etter hvert som nummer to ble større og de kunne underholde hverandre (fra nr to var ca 6 mnd) gikk det kjempebra. Endelig kunne jeg lage middag uten å styre med eldstejenta, og de tuller med hverandre, leker i hagen mens jeg holder på inne, og er kjempegode venner. Nå venter vi nummer tre, og vi gleder oss
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå