Anonym bruker Skrevet 15. august 2008 #1 Skrevet 15. august 2008 Trenger noen oppmuntrende ord! Er nå i uke 38+5. Merker at brystene mine har blitt litt større, men har ikke noe råmelk som kan klemmes ut. legen min spør om dette til hver kontroll jeg er på. Og det gir meg en følelse av at jeg ikke utvikler meg normalt ifht melkeproduksjon seinere. Har så uendelig lyst til å kunne amme den lille, men er så redd for å ikke kunne dette. Er det noen som har erfaringer med dette. Noen som har opplevd det samme, men som har hatt god melkeproduksjon seinere og det har gått greit med amming? takker for alle svar
Anonym bruker Skrevet 15. august 2008 #2 Skrevet 15. august 2008 Det var nå et merkelig spørsmål legen din stilte. Har aldri fått det spørsmålet verken av legen eller jordmor, og jeg er 2 gangs gravid. Kanskje legen din er litt vel fersk ? eller litt uviten ? Jeg trodde nemlig det var stor variasjon på når en får råmelk i brystenene. Enkelte lekker tidlig i svangerskapet eller slik som meg klarer å klemme ut en dråpe eller to i slutten av graviditeten (må klemme hardt). Men jeg trodde ikke en måtte klare å klemme ut råmelk før en fødte for å sikre god amming. Jeg tror du har råmelk i brystene, bare at du ikke klarer å klemme ut noen dråper. Du kan jo snakke med en jormor viss du er i tvil. Forstår ikke hvorfor legen din er så opphengt i det. Lykke til !
Gjest Skrevet 15. august 2008 #3 Skrevet 15. august 2008 Jeg ble heller aldri spurt om dette. Merkelig lege! Jeg tror ikke jeg hadde noe råmelk før etter fødselen heller, husker bare at brystvortene mine var litt "skitne" og at jeg ikke skjønte at det var råmelk før senere. Det var ikke mye altså, bare nok til å gjøre de "skitne" som jeg beskrev.
Gjest Skrevet 15. august 2008 #4 Skrevet 15. august 2008 Glemte å svare ordentlig på spørsmålet ditt da, ja jeg tror ammingen går greit likevel. Ikke nødvendig å bekymre seg over det på grunnlag av dette! De aller fleste kan amme barna sine, unntak hvis de er opererte eller går på medisiner etc...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå