Ladycaliente Skrevet 15. august 2008 #1 Skrevet 15. august 2008 Som fleste babyer har jenta mi hatt litt utslett som kom og gikk. Men for en uke siden begynte det å komme masse i ansiktet, nakken og bak ørene..så begynte huden hennes å bli tørr og hun begynnte å klø seg til blods.dette plaget henne veldig, itillegg til at hun er veldig urolig ellers så ble hun mye verre nå.Huden hennes var da veldig tørr,rød og varm(rødflammet)Så nesten litt brannskadd ut. .Spesiellt kinna, rundt øynene var hun også rød og hoven..Vi var hos legen men han sa ingen ting fornuftig, og visste rett og slett ikk hva det kunne komme av annet at det sikkert var vanelig. Fikk beskjed om å smøre huden men hydro kortison noe som har hjulpet litt, spessielt på kløen..men i dag til min store forskrekkelse så har utslettet spredt seg..Hun er helt cella med små røde nupper over hele magen armene og litt på bena! Nå er ansiktet noe bedre..hun er ikk like varm og rødflammet men frytelig tørr så jeg smører med a-creme i tillegg. Tenkte kanskje det kunne være melkeallergi..men vises det så sent som 2 mnd alder??? Har ikke spist mere melke produkter enn vanelig heller. Noen som har opplevd lignende, bør jeg kontakte hudlege? Ingen i familien har melke allergi eller hatt problemer med eksem.
tante grusom master of law Skrevet 15. august 2008 #2 Skrevet 15. august 2008 Høres ut som det atopiske eksemet til min sønn. Hvis det er det må man smøre og smøre med en god krem, feks aderma exomega. Ikke bade dem så ofte og ikke med såpe. Men du burde nok ta turen til en hudlege for å få det bekreftet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå