lillepia_ Skrevet 15. august 2008 #1 Skrevet 15. august 2008 Er litt småbekymret om dagen... Jeg har fått meg ny jobb og skal begynne i den 1. desember. Og så er vi prøvere.. Eller.. vi prøver ikke å la være ;-) Mnn jeg tenker så fælt på det der med ny jobb oppi dette her.. Skal jeg ta hensyn til det? Har liksom ikke lyst til å vente med å prøve heller på grunn av det. Men er så redd for hva ny arbeidsgiver vil si, hvis jeg tropper opp første dag på jobb og sier at jeg er f.eks 3 mnd på vei... *grubler*
Gjest Skrevet 15. august 2008 #2 Skrevet 15. august 2008 Sånn tenkte jeg også - og ventet til jeg hadde jobbet et halvt år før vi startet å prøve. Nå blir jeg ikke gravid...nei, fortsett å prøve om dere ønsker dere barn, man er så heldig hvis man får dem.
lillepia_ Skrevet 15. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 15. august 2008 Ja.. Er vel kanskje sånn man må tenke. Jeg er vel i den alderen som mange begynner å få lyst på barn. Så arbeidsgiver blir vel ikke sjokkert om jeg hadde kommet med det.
Dilldall Skrevet 15. august 2008 #4 Skrevet 15. august 2008 Jeg begynner fast i den jobben jeg er vikar i nå i september. Jeg har et halvt års prøvetid, så vi begynte ikke prøve før nå i disse dager så hvis spiren satt seg fort, ville jeg ikke være for langt på vei når jeg begynte. Har forhørt meg litt rundt hos arbeidstilsynet og hos nav med regler og sånt, og det er ingen fare for at jeg mister jobben pga graviditet i begynnelsen av en ny jobb. Du behøver uansett ikke si i fra om graviditeten med en gang, men ikke vent for lenge heller. Arbeidsgivere prøver ofte å unngår å si opp gravide:) blir fort trøbbel av det for dem. Så bare stå på og lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå