Gå til innhold

i 7. uke og har mage?!?!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde magesår tidligere i sommer og gikk ned en del i vekt- buksa satt løst. Nå er buksa trang og har fått kommentar (av min eks!!!) om at jeg har lagt på meg, altså fått mage.

Var hos lege i går, hun mente jeg var i 7.uke etter hva hun kunne kjenne på livmora. SIst ble jeg stor tidlig pga. mye fostervann.

Føler meg litt opplåst- magen er stor og klærne trange. Veldig festlig når man er 7 uker på vei og har tenkt å holde det hemmelig i 5 uker til. Tenker det ikke går, nei.

Flere i samme båt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, både nå og med forrige.

Da jeg var gravid med lillegutt var jeg 44 kg da jeg ble gravid. Hadde helt flat mage, nesten innovermage.

Da jeg var 8 uker på vei hadde jeg fått en kul som var umulig å skjule. Legen kjente på livmoren og den var mye større enn normalt. Trodde kanskje det var tvillinger eller lenger på vei. Men det var jeg ikke :)

Nå er det akkurat det samme. Er i 11 uke og er vanskelig å skjule ja. Men, denne gangen har jeg lagt på meg en del og har litt flesk og hud til overs så jeg ser mer feit ut enn gravid.

Hehe, det er jo nesten enda verre.

Skrevet

jeg er i uke 8 og min kosemage er nå blitt helt fast, har heldigvis ikke noe særlig gravid mage enda så kan fortsatt skjule det, men sist kunne jeg skjule det til jeg var nesten 8 mnd hehe når får jeg ikke på en eneste bukse :S

Gjest Tina-Mari
Skrevet

Hei jenter!

Jeg er 10+2 og har fått mange spm om jeg kan ikke ha lenge igjen...

Magen kom kjapt! Har kun gått opp 1 kilo ca... Spiste ikke mye de 5 første ukene.. Matlysten er heldigvis på anmars!

Skrevet

jepp, magen ser ikke gravid ut, men litt småfeit;-) hehe. jeg har fått lønn i dag, skal dra og kjøpe litt vide gensere gitt...

Skrevet

Jeg er 8+2 og merker ingenting på magen :-( Er ganske tynn og har gått ned et par kilo siden jeg ble gravid pga kvalme og lite spising. Syns ikke det er noe antydning til mage, blir nesten litt bekymra når jeg hører andre merke den så tidlig...

Skrevet

Jeg er også 7 uker på vei og har lagt på meg en god del og fått litt mage, men vet ikke om det er mage fordi jeg er gravid, at jeg bare er oppblåst eller om det er at jeg har lagt på meg. Hehe....

Skrevet

Det er godt å høre det er flere. Var nesten litt flau over at magen nå begynner å syns. Kan ikke bruke trange gensere i alle fall. Er 9+2. Møtte på en tante av meg her for noen dager siden, og hu kikka skikkelig på magen min. Uff, kan nok ikke drøye så lenge med å fortelle dette...

Skrevet

Du, akkurat det samme med meg!;) Jeg kan ikke tro hvordan jeg skal klare å holde dette skjult i nye syv-åtte uker - nå er jeg seks-syv uker på vei, tror jeg. (hehe, har rett og slett ikke helt kontroll på siste mensdag..!).

Dette er andremann, kan det ha noe å si? Jeg tenker, at enten har jeg bare blitt superfeit etter sommeren (dvs at magen står rett ut) eller så har magen kommet tidlig, Men er det virkelig mulig (det siste altså..;))??

Veide ca 53 kg før graviditet, holder meg greit unna vekten nå.

jeg må seriøst kjøpe meg noen nye klær som ikke er så ettersittende!;)

Skrevet

Har også fått veldig tidlig mage med begge mine. Det kommer vel av at man blir oppblåst, rett og slett :)

Skrevet

Heisann!! Jeg er i uke 6, og kjenner at buksene mine begynner å bli litt trange. Jeg har litt kosemage fra før, som jeg bruker å trekke inn mesteparten av tiden, men nå går ikke det lenger. Jeg har likevel en mage der..... Det skal sies at magen kommer tidligere hvis du har vært gravid før, dette er mitt 3 svangerskap........ Uansett, jeg føler at "alle" ser ned på magen min før de ser meg i øynene...... Hm.... Tenkte å holde det skjult litt lenger, men har ett lite spmål med samme jeg er her....Når skal arb.giver informeres om graviditeten??? Vet ikke hvor lenge jeg skal vente.... Er frisk og rask (enda!), så det er vel ikke nødvendig å fortelle det riktig enda? Sliter litt med samvittigheta, fordi jeg nettopp har fått ett års vikariat der jeg jobber..... Vet jeg ikke skal ha det, men.......

Skrevet

Jeg synes ikke du trenger å fortelle noe før etter uke 12, så lenge du er frisk. Jeg tenker jeg skal holde meg til uke 12 +++ , men-- med denne magen som begynner å bli synlig....hmm

Skrevet

tror det er veldig individuelt, vet om mange som ikke har fått mage før etter uke 12++ Ikke bli bekymret;-)

Skrevet

å jeg også. har ei venninne som er 12 uker på vei og ei annen som er 8 mnd, og føler det synes lang vei.... har gått så mye opp og ned i vekt, så jeg sier at nå er er den oppovertiden igjen. men det ser så stygt ut, har jo lagt seg som ekstra stor bilring.... fysj. men men. klarer ikke holde magen, så jeg må vel få tro at det er noe mer enn bare "lønsjpålegg" he he. er forresten også 7 uker på vei. det er så mye som skjer nå men vi skal jo liksom vente til 12 uker da.... tjoho.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...