Gå til innhold

Til dere som går å sjekker barnets vekt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

På hvilket grunnlag gør dere det? Jeg har sett noen nevne svangerskapsdiabetes, men er det andre som har andre grunner?

Sitter her i uke 39 og er plutselig litt bekymret.. Sf-målet mitt ligger helt på linjen, men jeg fikk 1.mann i uke 35+4 og hun veide 2990 g. Det er jo ganske mye til å være en mnd for tidlig født..

Går nå som sagt i uke 39, denne gangen er det en gutt, og pappaen veide 4700 eller noe... Hjelp! Vil ikke trykke ut en gutt på 5 kilo...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg fikk målt på tir hvor stor han er fordi han låg i sete ..

Skrevet

Måler pga liten baby i tidligere svangerskap. Men hun som ligger i magen nå er over gjennomsnittet så det blir vel en stor baby denne gangen:)

Skrevet

Er på UL annahver uke og sjekker hjertet samt vekst pga hjertefeil hos gutten min. GIkk også sist med tulla på slutten pga svangerskapsforgiftning og målte hennes vekst og morkakefunksjonen.

Lå på den røde streken sist, og hun kom i uke 37+1 og veide 2800g. Nå har jeg ligget over streken og gutten er litt under gjennomsnittet, men ikke mye. Bare - 8 %.

Jeg tror ikke du skal bekymre deg så mye for dette med vekt. Du kan godt få jordmor til å kjenne litt ekstra på magen din for å prøve å komme med en antydning.

Lykke til:)

Skrevet

Sist fikk jeg sjekket det da jeg var inne for vurdering av leie. følte hele tiden på meg at det var en stor unge, og spurte om de kunne sjekke ( han var nr 5). de fant at han var 33 % over snittet, og det stemte. Han var 4860 da han kom.

Denne gangen ble jeg sendt inn pga av at nr 5 var i overkant stor for bekkenet mitt, og det var vanskelig å få ham gjennom. I tilleg ligger frøken på tvers og i skrått seteleie. Sist lå hun på tvers med ryggen og bakhodet ut. Halv babyen lå i skyggeland. Etter 4 ul har vi enda ikke fått så mye som en profil av ansiktet hennes, og jeg har derfor ingen bilder fra ul denne gangen. Skal tilbake tirsdag for ny vurdering.

Skrevet

Jeg var på ekstra ultralyd for å sjekke leie, siden han aldri har hatt noe sikkert hodeleie før, bare tverrleie. Helt til han på søndag snudde seg med enten rumpa eller hodet ned.. Det var heldigvis hodet. Han målte da til 4,1kg. Tre uker til termin i dag... Symfysemålkurven min har vært litt merkelig siden han har ligget på tvers..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...