Gå til innhold

Symfyse-mål i uke 32. mitt er 32, og legen vil følge med pga hopp siden sist! ønsker erfaring fra noen med samme oppfølging.


trekløver<3  har fått 3.jenta

Anbefalte innlegg

Hei hei.

 

Mitt sm mål i uke 32 er 32 cm! Har ligget gjevnt frem til nå, men litjpia har også ligget i tverrleie frem til nå. Nå var hodet vendt ned, og det gjør jo også at det kan bli et hopp på sm målet. Men, legen synes det var et stort hopp, og nå ligger jeg helt helt øverst på det grønne på kurven.

 

Det trenger ikke bety stort barn, men kan være mye fostervann.

Om målet er stort om 14dg også så må jeg på ul. Noen med erfaring?

 

 

Med mitt første barn så lå jeg gjevnt hele veien, litt over den røde linja..

Hun var 3530g og 50cm på sin fødselsdag.

 

Regner med at andre har spurt om dette før, men fant ikke innlegg om det nå.

 

Håper noen kan svare meg, dele erfaring med meg :)

 

Er ikke urolig, men nysgjerrig på hvordan dette fungerer..

 

 

Hva gjøres i såfall om jeg er så høyt neste gang også, blir det vekstestimering?

 

Hvordan gjør de det?

 

 

Og OM pia er stor, blir man satt i gang litt før da eller?

 

 

Har null peil jeg ;O)

 

(ca samme innlegget som terminklubb 3.trimester.. ) :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hadde SF mål på 36 plutselig jeg i uke 32, etter å ha ligget midt på kurven frem til nå. i tillegg kunn 0,5kg vektøkning siden jeg ble gravid

Var på vekstkontroll ultralyd..barnet var "norsk standard" størrelse, fostermengden var normaø. hadde en stor og god morkake (som ikke er noe minus) som han mente gjorde utslaget. I tillegg mente han at vi som en gang hadde sterke og veltrente magemuskler før svangerskapet, ville få slike utslag på slutten.

så for meg var det i alle fall ingenting å uroa seg for

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallo:) jeg har ligget godt i overkant hele veien. Men legen mener at det utjevner seg mot slutten av svangerskapet. Det ser ut til å stemme..

 

Legen min mente det var normalt.. Han sa også at det skjemaet som blir brukt er svært gammelt (ikke selve skjemaet men den "kurven" som de krysser av på)... Og babyene har jo blitt litt større me årene. En gjennomsnittsbaby veier jo rundt 3500 nå, mot 3100-3200 for ca 10 år tilbake....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...