Gå til innhold

smokk?

Glederseg:) Har født!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

når begynte dere å gi smokk? gutten min er 4 uker i morgen og sutter på puppen heeele tiden,burde jeg begynne med smokken ? brystvortene er litt såre nå..har prøvd å gi han den ett par ganger men han bare spytter den ut igjen.noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min fikk smokk på dag åtte, kunne fint begynt før, men hadde ikke smokk på sykehuset.

Smokk er genialt for å slippe å være sutteklut, så om han tar den så er det bare å prøve. Hjelp han til han skjønner teknikken for å beholde den inne i munnen. Men det er ikke alle unger som tar smokk, uansett hvor hardt man prøver.

Skrevet

Vår begynnte allerede på barsel, men det var fordi han åtte ligge flere døgn i lyskasse og var urolig....puttet inn en smokk og han sugde på den. Men da han var et par månder så fant han sin favoritt smokk....nuk sin som går litt opp i ganen....nå er det det for alle penga.... I barselgruppa så er det vel han som bruker smokken mest...noen av de vil ikke ha samme hvor mye foreldrene prøver. Hører at de i perioder har hengt mye i puppen. Det er fordeler og bakdeler å bruke smokk....ved lengre kjøreturer etter hvert kan det være en fordel hvis barnet bruker smokk og h*n roer seg med den....ellers opplever noen mye gråting.

Du kan jo prøve å putte inn og putte inn og putte inn. Vet mannen min duppet smokken i bitte litt maltekstrakt da ble det frart på sugingen her. Eller prøv en ny smokke type, vi har prøvd mange...og det ble dyrt etterhvert så jeg råder deg til å bare pøve med avent-type en sånn som er rett i munnen og en nuk som går opp i ganen. Vi prøvde ortodent den som sakl være anatomisk riktig for tannstillingen men har som flere andre opplevd at det var bortkastet penger.

Han kan også være som mange andre.....som ikke vil ha smokk.....og da er det ikke mye du få gjort.

I stedet for smokk kan du også stikke inn tuppen av lillefingeren din og se om han vil suge på den.

Skrevet

Første ungen fikk smokk etter ca. 5 uker og hun vi har nå på 4,5 mnd bruker ikke smokk.

Skrevet

jeg har 3 forskjellige typer her,avent sin,ortodent og mam sin...han vil ikke ha noen av de...lillefingeren tar han med en gang men det er slitsomt å henge rundt med den også,orker ikke være smokk med puppen lenger..slitsomt...nuk smokk?hvor kjøpes den? takk for svar:)

Skrevet

Nuk smokk finner du der de selger barneutstyr eller i lekebutikkene Brio og ringo...tror jeg....

Skrevet

nuk skal kjøpes inn idag :) verdt ett forsøk...takk for tips

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...