Gå til innhold

Så blinde de er..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Se på verden! Se på alle de vakre blomstene, alle de geniale dyrene, hvordan et menneske blir til og hvordan det vokser inni magen til mamma i 9 mnd, se på en fødsel, se på menneskekroppen hvordan den fungerer.. Menneske hjernen.. er det ikke litt rart hvordan alle pattedyr er utstyrt med akkurat to øyne, to ører, en nese, alt liv blir til mellom han og hun.. Tenk at vi kan gråte, føle sorg, føle lykke, vi føler alle dårlig samvittighet, kjærlighet..Verden er for perfekt, for perfekte blomster og planter og trær! Perfekte dyr og perfekte mennesker! Nei for meg er det ikke noe tvil om at dette er et genialt skaperverk fra Gud..

Denne verden strever mellom ondskap og kjærlighet, så det er heller ingen tvil om at satan finnes, og at Jesus lever. Og da finnes det også en himmel og et helvete. Hvor vil du være? Tjene det gode eller tjene det onde?

Gud elsker deg og han lengter etter deg. Det er mange som ikke tror på en god Gud, for hvordan kan ha da la mennesker havne i helvete. Men hvordan kan en god Gud slppe onde mennesker inn i himmelen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vakkert skrevet, bortsett fra tittelen!!! Tror ikke folk synes det er så artig å bli kalt for blind. Det vil jeg tro er veldig provoserende.

Skrevet

Hvorfor det?De ER virkelig blinde! Jeg har ikke alltid vært kristen, langt i fra. Men når man blir frelst åpnes øynene og man får et helt annet syn, man forstår seg på så mye mer som man stussa over før og som hørtes ganske så uvirkelig ut. Den hellige ånd åpner øynene våres. :)

Skrevet

Det er vel noe som heter at man ikke skal domme andre. Det gjor man vel om man kaller dem blinde, bare for at man ikke tror paa det samme.

Jeg ser akkurat det samme som deg, og jeg ser det vakre i ting. Men jeg tror ikke paa din gud, men det gjor meg ikke blind.

Skrevet

Det samme kan sies om å ta LSD, men det er ikke nødvendigvis anbefalt.

Skrevet

Tror dere virkelig vi kommer fra et smell? Hvordan kan dere forklare det?

Det er ikke noe som heter min Gud og din Gud. For det fins bare en Gud.

Som sagt, det må noe til; Gud åpner øynene våres når vi blir frelst. Før det er man blinde. Det er ikke å dømme andre det.

Skjønner hvertfall ikke hvordan anonym kan sammenligne LSD med Gud for det har hvertfall ingen sammenheng!

:)

Skrevet

Man skal da akseptere andres valg.....

Du tror paa din gud, muslimene paa sin osv. Naar du da sier at de som ikke tror paa din gud tar feil, saa er det sikkert feil for deg. Men man maa da gjore det man foler er riktigt, uten aa bli kalt blind.

Skrevet

Jes 42,16: Jeg vil føre de blinde

på en vei de ikke kjenner,

lede dem på ukjente stier.

Mørket foran dem gjør jeg til lys

og ulendt mark til en slette.

Dette er det jeg vil gjøre,

og ingen ting skal være ugjort.

Sal 146,8: Herren åpner blindes øyne,

og reiser de nedbøyde opp.

Herren elsker de rettferdige

og tar seg av innflytterne.

Herren holder enker og farløse oppe,

men gjør veien kroket for de gudløse.

Herren er konge til evig tid,

din Gud gjennom alle slekter, Sion.

Halleluja!

Det står klart og tydelig i bibelen. Så har ingen ting med at jeg dømmer andre.

Jos 13,13: Se nå, det er bare jeg som er Gud,

det finnes ingen annen gud enn jeg.

Jeg bringer død, og jeg gir liv,

jeg sårer og jeg leger,

og ingen kan berge ut av min hånd.

Det er ikke noe som heter din Gud og min Gud osv for det er kun en Gud.

Skrevet

Flott for deg at du tror det du tror. Men man kan da ikke fortelle andre hva som er rett, om de tror paa noe annet.

• 2 uker senere...
Skrevet

Hmmm God bedring. Dette tilhører fortidens overtro til. Dette er hva jeg vil kalle å være temmelig blind. Og ikke så rent lite dum.

Skrevet

Det er vel knapt anbefalt å være blind i sin tro på Gud heller. At det går an. Heller LSD.

Skrevet

Jeg er så enig med deg i beskrivelsen av dette fantastiske skaperverket.Det må stå en kjærlig gud bak.Jeg er også enig i at satan finnes- ja bibelen omtaler ham faktisk som denne verdens Gud(2Kor.4:4)Det sies og at han forfører hele verden, og det ser vi jo tydelig.Det var ikke Guds vilje at det skulle være så mye ondskap på jorden.(Åp.12:9)

Og det er også sikkert at det ikke vil komme onde mennesker som ikke vil forandre seg til himmelen...men vil de komme til et brennende helvete???

Isåfall hvorfor skulle en kjærlig gud pine slike mennesker? I noen land er den strengeste straffen en forbryter kan få , dødsstraff. Hvordan ville verden reagert om disse fanfene ble pint og brent hver eneste dag i stedet. Det hadde aldri blitt godtatt ,selv i denne onde verden.

Nei, onde mennesker vil bare måtte lide en evig død,der de er uten bevisshet.De vil aldri kunne gjøre verken ondt eller godt lenger.

Derfor sier bibelen at syndens lønn er døden-ikke evig pine i et helvete.

Siden vi alle er syndere trenger vi å benytte oss av mellommannen mellom Gud og menneske-Jesus Kristus(1.Tim.2:5)

som er vårt gjenløsningsoffer ,som ved sin død gjenkjøpte retten til evig liv for alle som tror på han.

Skrevet

Det sier bare hvor god Gud er det! At han har skapt et paradis hvor vi får leve evig uten ondskap..

Skrevet

Hvis Gud er allmektig, hvorfor finnes da "satan"? Det må jo være Gud som har skapt det onde også.. Og hvis han ikke kan fjerne det, er han vel ikke allmektig..

Skrevet

Gud har ikke skapt det onde men han har skapt fri vilje hvor folk kan velge om de vil være onde.

Når han skapte Adam og Eva hadde han gitt dem en eneste lov de måtte følge. De fikk ikke lov å spise frukten av et bestemt tre.

Så kan man jo lure på hvorfor i all verden han hadde gitt dem denne loven om å ikke spise av akkurat den frukten på det treet.

Han sa at dersom de spiste av frukten skulle de dø.

Gud måtte gi dem en mulighet til å velge han bort, han ville at de skulle ha ekte kjærlighet til ham og ikke bare være der fordi de ikke hadde noen annen mulighet.

Mennesket var ment til å ha felleskap med Gud og Gud vandret med mennesket.

Lucifer var en av Guds største engler.

Lucifer ble sjalu på mennesket fordi Gud brukte så mye tid med dem. Så kan man jo spørre seg selv hvor den sjalusien kom fra, å fra ikke hvem som helst men fra en av de største englene hos Gud. Et veldig vanskelig spørsmål. Englene er Guds tjenere som alle har et mål, å tjene Gud. Nå har ikke jeg noe svar på (Har ikke lest hele Bibelen) akkurat hvor denne sjalusien kom fra, men siden Gud setter ekte kjærlighet veldig høyt (Gud er kjælighet) så er det jo mulig at englene også har en fri vilje til å tjene eller ikke tjene Gud, men det blir vel bare spekulasjoner fra min side.

Lucifer har store krefter og makt. Han fikk med seg mange andre engler og gjorde opprør mot Gud.

Lucifer har som sagt veldig stor kraft og makt men han har på ngen måte mulighet til å skape noe, det er det bare Gud som har. Det er det som gjør Gud allmektig, han kan ALT.

Lucifer/Satan hatet mennesket og ville gjøre alt han kunne for å drepe. Men han hadde ingen makt til å bare gå bort å drepe mennesket, han måtte få mennesket til å velge selv å gå bort fra Gud. Så satan lurte mennesket til å spise av denne frukten, han sa "Har Gud virkelig sagt?" Han satt spørsmål tegn til det Gud hadde fortalt dem, så de begynte å tvile.

De lot seg forføre, for djevelen er en mester til å forføre, og spiste av frukten. Når Gud så dette ble de kastet ut av edens hage og hadde ikke lenger felleskap med Gud, fordi de selv hadde valgt han bort.

Så det er ikke Gud som er den onde, men satan og det var mennesket selv som tok det onde inn til deres verden og gikk bort fra Gud/det gode.

Og Gud har en plan, han har nemmelig tenkt å fjerne satan/ondskapen for godt! Men før han gjør det vil han ha så mange mennesker som mulig tilbake til felleskapet. Han lengter etter at vi mennesker skal komme tilbake å vende oss bort fra det onde. Og i Guds øyne er det onde når vi går imot hans vilje.

Og når tiden er inne skal det skje.

Men vi mennesker elsker å lage vår egen drømme relegion hvor alt er etter vårt eget ønske. Hvor alle kommer til himmelen for Gud er jo ikke ond. Vi velger å gjøre det så enkelt som mulig fordi sannheten skremmer.

Gud dømmer, han er universets dommer over godt og ondt. Så lenge man lever her på jorda har man muligheten til å velge side.

Skrevet

Var det Blakstad eller Lier du var innlagt på...?

• 1 måned senere...
Skrevet

oi, der hoppa man plutselig over til å bli ufin...... Jeg skjønner godt at folk reagerer på å bli belært med slik bedreviter holdning til hva tro og Gud er. Jeg mener religion og tro er en høyst personlig ting, hva man tror på er opp til hver enkelt, problemene i verden i forhold til religion har som regel oppstått når religion, meninger og tro har blitt forsøkt tredd over hodene på folk. Jeg tilhører selv den Katolske Kirke og er meget fornøyd med det, jeg ble utfordret nettopp til å svare på hvorfor er du katolikk/kristen, det var i sammenheng med en debatt i et studie. Vi kom fram til mange interessante svar, men hovedpoenget er at selv om vi var mange katolikker der kjente jeg meg ikke igjen i mange av begrunnelsene til de andre. Jeg mener at selv om man har en tro eller tilhører et trossamfunn, så er mitt forhold til Gud og tro mitt eget, jeg vet i meg hva som er rett for meg. Jeg vil ikke tre det over hodet på noen andre, da må man regne med å få mange reaksjoner.

Skrevet

Over til helt noe annet... hvis gud er så god, og så allmektig som dere skal ha det til.. hvorfor kan han da ikke bare gjøre de onde til gode.. Han som i følge dere har SKAPT menneske.. da har han jo makten til å forandre menneske også....

Skrevet

Han skapte mennesker med fri vilje! han kan ikke bare si "poff" så er all ondskapen fjernet. ikke før satn er fjernet. det er derfor helvete fins. det er derfor han har skapt himmelen. for at vi en dag skal slippe all ondskap.

Skrevet

Evangeliet er at Jesus døydde for oss og sto opp igjen. Han har opna vegen til Himmelen for ALLE. Han seier sjølv: Eg er Vegen, Sanninga og Livet. Ingen kjem til Faderen utan gjennom meg (Joh 14.6). Dette er evangeliet, men det er ikkje openberra for dei vise og forstandige. Det er berre Den Heilage Ande som kan overtyda oss om synd og at me treng Jesus som frelsar. Difor forstår eg ikkje denne diskusjonen. Det er umogleg å diskutera det vonde...kvifor Gud ikkje gjer noko med det. Det Gud HAR gjort noko med er synda vår då han ofra Jesus på krossen. Eg er SÅÅÅÅ glad for at eg har ein Gud som er høgare enn mine tankar og vegar og som har kontrollen på ALT som skjer i livet - og som er med meg heilt til eg er heime i Himmelen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...